Ga naar inhoud

Dejakes

Forumlid
  • Items

    17
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Wit/Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

216 profielweergaven

Dejakes's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Dejakes

    VF Roadster S

    Smaken verschillen natuurlijk, ik heb daar geen probleem mee, eigenlijk is hij nog niet helemaal naar mijn goesting maar met wat ik er allemaal nog zou willen aan doen, zou het een heel duur project worden (upsidedownvork met radiale klauwen, oliekoeler verplaatsen, vering achter updaten, binnenkant kopkuip opkuisen...) Hier nog een kort filmpje voor het geluid : View My Video
  2. Dejakes

    VF Roadster S

    Hallo, Ik heb nog enkele kleine aanpassingen gedaan om de VF nog wat aantrekkelijker te maken : beugels van de remmen (voor en achter) rood gelakt, kettingspatbord gemaakt en nieuwe kettingset derop met 1 tandje minder vooraan (aanrader voor wie sportief rijdt). De kettingbeschermer zou ik graag nog iets inkorten (5 cm) en in chromekleur lakken, wat vinden jullie ? Btw, de motor staat in de novemberuitgave van motorrijder bij 'so you think you can build a special motorcycle ?'
  3. Ik weet genoeg, het zal zowiezo een van de twee mogelijkheden zijn ofwel een tandje minder vooraan of 2 tanden meer achteraan. Bedankt jongens !
  4. Hallo iedereen, Mijn ketting en tandwielen zijn versleten en aangezien ik mijn vfr heb omgebouwd naar naked bike had ik er aan gedacht om een tandje minder te steken vooraan. Topsnelheid is bijgevolg voor mij minder van belang. Heeft er iemand dezelfde mod gedaan ? Wat zijn jullie bevindingen daarover ? Ik heb eventjes het forum doorzocht maar vond direct geen antwoord op mijn vraag.
  5. Een beetje laat met de reactie maar misschien toch nuttig ; op de fotos is goed te zien dat de vering bijna volledig op zijn einde zit. Als je circuit gaat rijden de veervoorspanning nog wat opschroeven dat ie minder diep in de veren gaat (japanse motoren mogen zowiezo een meer gesloten instelling hebben). Indien mogelijk spacer tussen de achterveer steken dat de motor iets hoger komt te staan. Bijgevolg zal je motor ook wat sneller insturen door de kortere wielbasis, daarentegen ook wat onstabieler zijn bij het aanremmen en het achterwiel zal dan ook wat vlugger blokkeren (meer gewicht op het voorwiel). De voorvorken iets minder doorsteek geven (laten zakken) zal de grondspeling ten goede komen. Houding in de bochten kan nog iets beter, nog meer der naast gaan gangen. Aan de fotos te zien zit je bovenlichaam over de tank, probeer je boven lichaam alsook je hoofd meer in de bocht te hangen (zie foto). Iets vermoeiender maar des te efficiënter. Ik had in begin als ik ging circuit rijden dezelfde houding en heb ondertussen veel geleerd bij het volgen van snellere rijders. Moest je een circuitmoto zoals een cbr 600 van begin jaren '90 zou kopen ga je het zelfde probleem krijgen. (te slappe vering) Btw, kben zelf van Ninove en heb je nog niet gezien, ik ga der eens op letten (kheb zelf een omgebouwde witte vfroadster).
  6. Dejakes

    VF Roadster S

    Efkes op de weegschaal gezet : 209 kg (105 kg voor en 104 kg achter, +- 5l benzine in de tank). Dit is toch de correcte manier niet ? Gewicht op het voorwiel + gewicht op het achterwiel.
  7. Dejakes

    VF Roadster S

    Wat betreft de kopkuip begrijp ik de uitleg maar ik wou der ook geen cb 1000 van maken en daarbij is die aan het stuur bevestigd, die van mij staat vast (geen gewicht bij het sturen, zeker bij lage snelheden en het staat wat strakker). Doorsteek van de vorkbenen is standaard, je krijgt een verkeerd beeld omdat de clipons eraf zijn. Ik kan ze zelfs niet laten zakken omwille van het stuur dat er juist bovenzit.
  8. Dejakes

    VF Roadster S

    Ik begrijp de reacties, alle punten die je daar noemt heb ik ook over nagedacht maar er zijn gewoon een paar dingen die niet mogelijk waren. Eerst en vooral had ik een deadline vooropgesteld dat ik hem rond pasen zou af hebben (min of meer). Ik wou er ook geen hopen euros aan spenderen (als het moet, moet het), alles binnen het mogelijke. De achterste remleiding ga ik verplaatsen, kzit nog te twijfelen om een achterspatbord te monteren en zodoende iets meer afstand te laten voor de remleiding door ze daar op vast te maken. Het remreservoir komt terug naar de rechterzijde (leiding een beetje inkorten) De kopkuip dichter zetten gaat niet omdat de lichtunit van de gsxr redelijk groot is. Het kopkuipje zou bovenaan nog moeten versmald worden voor de stuuruitslag (is nu al verkleind omwille van kabels die te hard gingen spannen) waardoor het geheel zou moeten verkleinen alsook het schermpje. Zoals je weet met ombouwen is het vooral compromissen maken, zeker als je niet alles zelf kan maken/construeren. De oliekoeler heb ik nu al iets verhoogd omdat hij bij het remmen het voorspatbord raakte, maar ik heb er ook lang over nagedacht om hem onder de radiator te plaatsen. (Als het niet te duur is, doe ik het misschien later wel) Het kruis onder de nummerplaat vind ik een kwestie van smaak, ik vind het goed zo. Bedankt voor de reacties !
  9. Dejakes

    VF Roadster S

    Gisteren en vandaag wat kilometers gemaakt om eventuele zaken wat bij te sturen. Wat mij opviel is dat de voorpartij serieus trilt bij 110 a 120 km/u. Normaalgezien is het voorwiel niet goed uitgebalanceerd, voordien geen last van gehad zelfs met een ongelijk versleten voorband. Voor de rest rijdt hij super, beter dan ik had verwacht, door het hogere zadel en het hogere stuur is de zithouding min of meer gelijk als origineel met het verschil dat je toch nog iets meer naar voor leunt maar dat was ook de bedoeling. Stuurt nog altijd neutraal maar een stuk lichter als voorheen, accelereert een stuk harder, hij heeft natuurlijk een serieus dieet ondergaan, ik zal hem eerstdaags eens op de weegschaal zetten. De uitlaat die er opzit is niet geschikt voor gevoelige luisteraars maarrrr... wat een fenomaal geluid/lawaai maakt dit ding, zo zou elke vfr moeten klinken. Ik heb al vele vfr's met een open/aftermarket demper gehoord maar dit is toch nog iets van een heel ander kaliber. Binnenkort mag je een geluidsfragmentje verwachten.
  10. Dejakes

    VF Roadster S

    Kheb er ook lang over nagedacht om de luchtgaten weg te laten omdat het eigenlijk iets te breed lijkt, maar dan kwam de koplamp bijna volledig bloot te liggen alsook de bedrading en dat was iets dat ik zo veel mogelijk wou vermijden. Oorspronkelijk was het de bedoeling om geen kuipje te monteren maar het zag er te chaotisch uit. Alvast bedankt voor de positieve reacties.
  11. Dejakes

    VF Roadster S

    Inderdaad, de remleiding loopt op een cm van de uitlaat, kben daarnet een ritje gaan doen (40km) en het nauwlettend in het oog gehouden, het wordt wat warm maar kzie tot hiertoe nog geen teken dat er iets aan het smelten is. der zit wel nog een beschermbuisje rond.
  12. Dejakes

    VF Roadster S

    Nog eentje van de linkerkant.
  13. Dejakes

    VF Roadster S

    Aanpassingen vfr 750 bj '95 : - Subframe + kontstuk cbr 600 rr - Plaathouder (zelfbouw) - Yoshimura uitlaat + verbinding (laten maken) - Achterwiel vfr '93 (velgen gelakt in ral 5024), nieuwe rollagers in voorwiel - Achterste voetsteunen aangepast en vooraan gezet (zijn wat smaller, oogt mooier en sportiever), gelakt in ral 9005 structuur - Vijzen en moeren gelakt in ral 9005 mat en 1036 (perlgold) - Led pinkers achteraan en vooraan (geïntegreerd op de kuip) - Batterijkast uitgebouwd (zelfbouw, batterij van vfr is stuk groter dan die van cbr) - Ventilator geplaatst onder de kont om de spanningsregelaar te koelen (kastje rondgebouwd om buitenlucht aan te trekken en af te voeren, dank u forum !) - Rand tankdeksel gelakt in ral 9005 mat - Ontstekingsbobijnen in de kader geplaatst (houders zelfbouw) - Valblokken LSL - Dashboard cbr 600 rr bj '05 - Koplamp + kopkuip en schermpje gsxr 750 (aangepast aan het nieuwe stuur) - Stuur ABM + risers - Kroonplaat verhoogd met alu plaat 15mm dik (zelfbouw, ook als versterking omdat de riserbouten nu door de kroonplaat gaan), gelakt in ral 9005 mat - Temperatuursensor cbr 900 '98 - Voorspatbord duc 748 (aangepast, houders zelfbouw) - Rem en koppelingshendel gelakt in ral 9005 mat - Stalen remleidingen voor - Carterdeksel, alternatordeksel en hitteschild gelakt in ral 7048 - Spuitwerk in een soort parelmoer wit (cbr 600 rr '08, die met de blauwe velgen) - Stickers honda (gevonden op kapaza), stickers VF en V4 laten maken bij publi R Nog aan te passen : - Speedohealer (snelheidsmeter loopt niet correct) - Spiegel(s) ? - Achterwielspatbord ? - Tankmeter (slaat op hol, proberen aan te passen met andere weerstandjes) - Roostertjes in de luchtinlaten kopkuip - K&N luchtfilter Hier zijn de fotos die ik beloofd had :
  14. Dejakes

    VF Roadster S

    Hier is ie dan, mijn VF Roadster S (omgebouwde VFR '95) : (voorproefje) Mijn broer heeft een kleine fotoshoot gedaan, fotos volgen morgen.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...