Ga naar inhoud

Edwin

Forumlid
  • Items

    12
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Zwolle

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

144 profielweergaven

Edwin's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Hallo, Heb wel hard geremd maar heb de rem zeker niet langer vast gehouden dan normaal. Ik weet ook bijna zeker dat het niet in de remschijven zit aangezien de motor verder wel goed remt. Het schokkerige indrukken van de remhendel vindt ook plaats als de motor uit is. Wat betreft het schoonmaken heb ik alleen de remklauwen helemaal schoongemaakt en heb ik een klein beetje kopervet achter op de remblokken gedaan tegen het piepen.
  2. Hallo, Ik heb drie dagen gelden mijn remblokken voor vervangen. Remklauwen schoongemaakt met remreiniger, achterkant remblokken ingevet met kopervet, zuigers teruggedrukt en daarna de remblokken bevestigd. Ik heb niets met de remvloeistof gedaan en ook heb ik niet ontlucht. In eerste instantie leek alles optimaal te werken echter tijdens een weekendje in de eiffel begon mijn remhandel problemen te geven. Zowel tijdens rijden als bij stilstand reageert de remhandel ineens heel schokkerig. Er is wel voldoende remdruk maar vooral tijdens langzaam remmen levert dit gevaarlijke situaties op aangezien de rem zo moeilijk te doseren is, de motor rem al snel ongewild veel te snel. Heeft iemand enig idee wat hier de oorzaak van kan zijn? Edwin
  3. Edwin

    Bougies

    Wilco al die mankementen heb ik inderdaad ook voorbij zien komen in het boek maar het was wel een hele waslijst ha ha. Het luchtfilter heb ik vervangen voor een K&N filter. Ik denk dat hierdoor automatisch het mengsel beter is geworden. Samen met de vervanging van de bougies loopt de motor in ieder geval een stuk beter en heb ik ook meer vermogen lijkt het wel. Denk dat ik inderdaad de bougies na 500 km nog eens ga bekijken zoals Wilco aangaf. Vroembert als mocht blijken dat er dan weer aanslag op de bougies zit zou ik dan eens langs mogen komen om het te meten? De choke is nog niet helemaal zoals hij volgens mij behoort te werken. Voorheen als ik de choke aandeed zag je gewoon het toerental oplopen en nu lijkt er vrij weinig te gebeuren of de motor slaat af. Denk dat ik eerst maar moet gaan kijken of de choke blijft hangen. Edwin
  4. Edwin

    Bougies

    Wilco, Er kwam destijds witte rook uit. Dit is nu echter niet meer het geval. Dat forte spul heb ik er inderdaad al ingegooid. Kun jij mij trouwens vertellen hoe ik de chokekabel (en eventueel andere kabels) het beste kan smeren. Ik heb net het dekseltje waar de chokehendel zit eraf gehad om m vanaf daar te smeren maar vraag mij af of dit de juiste manier is. Als ik trouwens de choke open zet slaat meteen de motor af (heb net wel een stuk gereden), dit is volgens mij ook niet goed. Ik woon overigens in Zwolle Zuid. Edwin
  5. Edwin

    Bougies

    Hallo Wilco, Volgens mij heeft de motor geen olie verbruikt althans niet zichtbaar. Ik heb voor twee weken geleden de olie en het filter vernieuwd en er ging gewoon 3,1 liter in (ik had zelfs het idee dat 3,1 liter nog iets teveel was maar heb toch maar het wph gevolgd). Volgens mij heb ik jou trouwens wel eens zien rijden, ik kom zelf ook Zwolle. Edwin
  6. Edwin

    Bougies

    Hallo allemaal, Mijn motor start al een tijdje (sinds de winterslaap) erg slecht. Om m aan de praat te krijgen moet ik een klein beetje gas bijgeven. Wanneer de motor liep en ik gaf gas met de choke uit dreigt de motor weer uit te vallen (soort van valse lucht). Omdat er bij een koude start naar mijn idee ook meer rook uit de uitlaat kwam dan normaal had ik al het idee dat het mengsel te rijk was. Inmiddels heb ik het luchtfilter vervangen voor een K&N luchtfilter en heb ik de bougies vervangen. Met het nieuwe luchtfilter en de nieuwe bougies loopt de motor stationair in ieder geval veel beter, echter nog steeds niet starten zonder iets gas te geven. De choke gaat ook een beetje stroef moet ik zeggen. De rook uit de uitlaat is nu ook verdwenen. De oude bougies waren erg zwart en er zat ook een dikke zwarte substantie onder het schroefdraad van de bougie (zie foto), het lijkt een beetje op appelstroop. Ik heb zelf het idee dat dit toch olie is, moet ik mij hier zorgen over maken? Wat is trouwens de beste manier om de chokekabel te smeren en met welk middel? Gr Edwin
  7. Heb er inderdaad MoS2 voor gebruikt. Had nog zo'n busje staan. Heb vanmorgen voor de zekerheid maar even de ketting laten controleren bij een motorzaak. Ketting was goed geklonken. Zit er nu toch wat prettiger op moet ik zeggen. Tijdens de rit naar mijn werk wel meteen een andere eigenaardigheid geconstateerd waar ik geen last van had voordat ik de ketting had verwisseld (schakelen en laag in de toeren rijden is trouwens nu een stuk prettiger). Als ik het stuur loslaat begint het stuur te trillen , ook heb ik het idee dat het stuur ten opzichte van de kuip iets scheef staat (dit laatste had ik trouwens al wel eerder geconstateerd maar nooit last van een trillend stuur gehad). Iemand enig idee waar dit door zou kunnen komen? De ketting maakt overigens nog best wel geluid. Komt dit omdat de tandwielen en ketting nog op elkaar ingesleten moeten worden?
  8. Hallo, Bedankt voor jullie reacties. Waar dient dat vet eigenlijk voor? Dit staat niet in het werkplaatshandboek. Op de verpakking van de ketting en het kettinggereedschap staat helaas niet hoe groot de diameter moet zijn. Ik heb ze opgemeten en kom op 5mm. Zou dat voldoende zijn ?
  9. Hallo, Ik heb vandaag voor het eerst mijn ketting en tandwielen vervangen. Nadat ik voor niets het achterwiel los had gemaakt verliep verder alles goed (erg makkelijk trouwens bij de VFR, dat tandwiel wat niet aan het wiel vast zit). Na het monteren van het voortandwiel constateerde ik echter speling op het tandwiel. Ik kan m als het ware iets naar voren bewegen ten opzichte van de uitgaande as. Is het normaal dat er speling zit op het voortandwiel ? De bout heb ik samen met de ring met het juiste moment aangedraaid op de as. Hier kan het dus niet in zitten. Het klinken van de ketting heb ik even de tijd voor genomen en is uiteindelijk gelukkig goed verlopen. Hoe kun je eigenlijk zien of de ketting goed is geklonken ? (de afbeeldingen in de duitse beschrijving van het klinkgereedschap wordt ik niet veel wijzer van). Gr Edwin
  10. Bedankt allemaal voor jullie adviezen en uitleg. Ik heb inmiddels een kettingset besteld bij Jos Smit. Gr Edwin
  11. Hallo allemaal, Omdat mijn VFR 750F uit 1996 bij lage toerentallen erg bokt en de ketting behoorlijk geluid maakt (lijkt bij het voorste tandwiel weg te komen) heb ik eens gekeken hoe de staat van de ketting en tandwielen is. De ketting heeft niet overal dezelfde speling (dit werd onlangs ook bevestigd door een monteur bij de dealer) en het voorste tandwiel is niet puntig maar ziet er niet meer echt lekker uit. Het achterste tandwiel lijkt nog in orde. Omdat de ketting niet meer overal dezelfde speling heeft heb ik besloten een nieuwe ketting en tandwielen te gaan monteren, echter heb ik geen idee wat nu de beste set is. Volgens het instructieboekje zou er een DID of KR ketting op moeten. Op internet heb ik al gelezen dat wat betreft tandwielen Afam de beste tandwielen levert. Waar ik deze kan krijgen en welke ketting ik dan moet hebben is mij nog niet helder. In een ander topic las ik dat een combinatie Tsubaki ketting en JT tandwielen ook goed is. Na het lezen van verschillende topics heb ik toch nog een aantal vragen. - Kun je elk kettingmerk en tandwielmerk combineren of moet dit echt op elkaar afgestemd zijn? - Wat is eigenlijk het voordeel van een goudkleurige ketting? - Wat wordt bedoeld met een originele kettingset van Honda? (als ik deze bij de dealer zou halen). - Ik kom ook vaak de term OEM tegen. Misschien een domme vraag maar wat houdt dit eigenlijk in? Bij Jos Smit zag ik een kettingset met een Tsubaki 530 Alpha XRG goudkleurige X-ring ketting met JT tandwielen (voortandwiel 16 tands, achtertandwiel 43 tandsen ketting 530, 112 schakels). Is dit een goede kettingset? of raden jullie toch aan een originele te halen bij de dealer? Mvg Edwin
×
×
  • Nieuwe aanmaken...