Ik ben 8 jaar geleden van een vfr750 36-1 uit 1991 overgestapt naar een 800 abs-vtec uit 2003. Beide goed onderhouden, en met goed werkende vering, schokdemping en banden.
Voor mij was de vtec een openbaring in stuurprecisie en abs is ook gewoon fijn om te hebben. Biedt wat vertrouwen. De 800 ís niet echt lichter, maar voelt wel lichter.
Verder kon ik op de 750 niet goed een wheelie maken. Terwijl dat op de 800 makkelijker gaat. Belangrijk? Ach. Leuk wel!
Bottompower op de vtec? Áls het al iets minder is geeft het in elk geval een vermakelijke schop onder je kont bij 7k.
Ergo; Ik wil niet meer terug.
Hoewel ik een 750 met tandwiel aangedreven nokkenassen en carbon 4-in-1 highmount nog steeds mooier vindt klinken dan een vtec....
Oh ja, de rc24 750 die ik 30 jaar geleden reed was ook een topper, maar dat wist ik toen nog niet, en er zit teveel tijd tussen voor een zinnig vergelijk.