Ga naar inhoud

Kuijpie

Forumlid
  • Items

    110
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Kuijpie

  • Verjaardag 13-10-1982

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Houten
  • Interesses
    Hockey<br />PSV<br />Golf

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Paars/Blauw

Kuijpie's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. heel veel plezier morgen! Jammer dat ik er niet bij kan zijn, ik moet morgenavond in Eindhoven zijn... Net ff te veel kilometers! Hopelijk houden we het droog morgen!
  2. Helemaal mee eens!! Veel plezier ervan!
  3. 28 Ik haal het gemiddelde naar beneden Ow, en ik ben een man
  4. Gefeliciteerd! Ik had dit topic nog niet echt bekeken, maar wat je er tot nu toe aan gedaan hebt ziet er erg goed uit! Succes met de laatste loodjes aan zowel je Viffer als je rijbewijs! Groetjes Jeroen
  5. Die ga ik ook lezen! Ik had nog gezocht maar niets gevonden over de "zwakke" remvertraging. Thnx hiervoor...
  6. Puur voor de sier - Kan het me eigenlijk niet echt voorstellen... Verder begrijp ik uit de verhalen dat het remvermogen van de achterrem inderdaad best zwakjes is... Ik denk dat ik me geen zorgen hoef te maken...
  7. Ik ga het toch een keer proberen... En voor me kijken, dat lijkt me wel handig... Anders moet ik deze wel heel snel vervangen voor een VFR800 VTEC... (als het mag van mijn zwangere vriendin, en die kunnen soms onredelijk zijn ) Ik snap dat het beter is om niet te blokkeren, maar maximaal remvermogen is ook erg belangrijk! Ik ga in ieder geval kijken wat kan bij een kilometer of 30 en 50... Zal dit weekend worden met droge wegen, want met nat wegdek kan alles blokkeren...
  8. Ja, daar heb jij wel weer een punt! De remblokken zijn iets meer dan een jaar geleden vervangen (Veefer, correct me if I am wrong). Daarmee ook de vloeistof (deze is ook nog helder). Voor de achterrem is apart remvloeistof reservoir toch? Want dan zou ik die nog een keer kunnen bekijken...
  9. Ik denk dat jij dan doelt op "Dual Combined Braking System", maar dat zit niet op de RC36-II... Dat is pas vanaf 1998 (VFR800). Tijdens mijn rijles heb ik geleerd dat je achterrem ook gebruiken ervoor zorgt dat je voorband harder tegen het asvalt wordt gedrukt, waardoor je dus harder kunt remmen (meer wrijving, meer remvermogen, meer vertraging = sneller stilstaan). En wat je schrijft over het achterwiel je voorwiel inhalen, dat is iets wat op mijn motor dus niet lijkt te kunnen vanwege de lage snelheidsvertraging bij het remmen met mijn achterrem... Maar dit moet eigenlijk wel gewoon kunnen.
  10. Ik heb, nu bijna een jaar, mijn VFR. Bevalt me natuurlijk erg goed... Ik begin nu steeds meer te voelen of er iets met mijn motor is en dat soort dingen... Nu heb ik verder nog maar weinig rijervaring (kleine 3000 km) op een motor, maar ik begin het vermoeden te krijgen dat mijn achterrem niet zo goed remt als zou moeten. Mijn voorrem en achterrem gebruik ik allebei met remmen (eigenlijk altijd), maar als ik alleen mijn achterrem intrap, dan heb ik erg weinig snelheidsvermindering. De schijven en de remblokken zijn (nog) niet versleten. Het kan zijn dat ik spoken zie, maar dan had ik vaker deze opmerking verwacht. Mijn vraag is, klopt het dat de achterrem van VFR uit 1997 inderdaad relatief weinig remvermogen heeft? Hoe kan ik erachter komen of de remkracht voldoende is?
  11. Dat is inderdaad iets waarop je moet letten... Hoe kan je zien dat remschijven versleten zijn?? Of juist niet?? Overigens natuurlijk wel een briljante tip
  12. Precies zoals ik het doe... Als ik een stoplichtsprintje doe, dan kan het prima zonder de koppeling... Als ik normaal rij, dan gewoon koppeling... Terugschakelen doe ik altijd met koppeling... Tijdens het optrekken scheelt het echt heel veel tijd! En dan is die VFR toch wel echt ontzettend snel!
  13. Kuijpie

    powerwheelies

    Om even de hele discussie in een keer bij te werken: Ik heb met mijn VFR750F ook een keer bij toeval een "powerweelie" gemaakt... Ik reed erg langzaam en ik dacht dat de motor in zijn 2 stond... Dus gas erop om een auto in te halen... Het was zijn 1 en ik trok in no-time de voorkant richting het luchtruim... Wel heb ik zo snel mogelijk mijn gas weer los gelaten om mijn voorwiel weer te herenigen met moeder aarde. Verder ben ik maar 76 kilo, dus niet bepaald zwaar... Wegrijden in zijn 1 zonder gas (en shoke) lukt prima, maar als ie koud is gaat ie soms wel bokken/schokken... dus dan wel gas erbij... Verder heb ik op Wegmisbruikers een CBR een keer een powerwheelie zien maken, dat was voor die dag in ieder geval zijn laatste rit... Roze papiertje inleveren op basis van artikel 5 (Artikel 5 uitlegje van Wiki) Dit ik zou dit niet te veel op straat proberen...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...