Jump to content

frank_b

Beheerder
  • Content Count

    3,771
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    57

frank_b last won the day on June 21

frank_b had the most liked content!

Community Reputation

857 Excellent
About frank_b
 
 
  • Rank
    Webmaster
  • Birthday 03/03/1962
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.vfroc.nl
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    De Veluwe
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,819 profile views
 
  1. frank_b

    Registratie email foutje

    Aangepast, ik ben sowieso slecht in taal, maar deze zat in de NL pack van het forum: bewijs anders geloofd niemand het
  2. frank_b

    Kaartupdate Garmin

    Zou zeker genoeg moeten zijn. Groter kun je ook niet, de 660 ondersteund max 32 Gb. Waarschijnlijk probeert hij de kaart op het interne geheugen te zetten. Op de SD gaat niet vanzelf, hier staan wel wat tips: https://forum.gps.nl/viewtopic.php?f=117&t=36998 Achter in het draadje staan dingen over de 660
  3. frank_b

    Aankoop VFR1200F advies

    Dat hoeft niet, ligt aan de keuze van de eigenaar. De 100 pk uitvoering is goedkoper in belasting/verzekering, maar is geen verplichting. Wel duidelijk vragen welke uitvoering het is, bij aanschaf. Het is niet zomaar om te zetten
  4. frank_b

    Kilometerstanden bij aankoop.

    Ik liep hier ook tegenaan. Mijn CT had bijna 130k op de teller en dan raak je hem moeilijk kwijt. Hij zat vol opties, altijd snelweg km's, altijd op tijd zijn beurten. Goede banden en altijd zuinig op geweest (rustig warm rijden enz) Dat levert gewoon 2,5-3k minder op dan zijn broertje waar de helft minder op zit maar wel met 30k op de teller. Vaag idd, ik zou hem zelf wel kopen, snelweg km's beter dan stilstaan. Ik weet zeker dat degene die hem nu heeft er een perfecte motor aan heeft. Dus die heeft geluk voor dat geld. Hij was uiteindelijk dan wel redelijk snel weg,(consignatie verkoop gedaan) maar dan moet je wel genegen zijn je vraagprijs idd flink te laten zakken. Het is niet anders.
  5. Beste 

    ik weet niet of ik hier juist zit maar ik ga men vraag toch even stellen 

    ik heb een Scooter Honda Vision 110 en heb daar led knipperlichten voor gekocht

    en een paar weerstanden of Relae hoe je het ook noemt ,maar weet dus niet hoe zij aangesloten moeten worden

    ik stuur een foto mee dat u kan zien de welke ik bedoel

    hoop dat u mij kunt wegwijs maken 

    alvast dank bij  voorbaat

    Groetjes Tawa

     

    DSC00746.JPG

    1. Ray

      Ray

      Nee, je zit niet goed want je moet je eerst voorstellen in deze sectie https://www.vfroc.nl/forumVFR/forum/21-even-voorstellen/

      En dan twijfel ik nog steeds of je wel goed bent op het forum want dit is het forum van de Honda VFR Ownersclub Nederland en niet een scooterforum.
      Als je deze naast een VFR hebt dan snap ik wel dat je hier terecht komt en adviseer ik je alsnog even voor te stellen en dan je vraag in het juiste topic te stellen.

    2. Tawa

      Tawa

      alvast bedankt voor de info 

      groeten Willy

  6. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Ook aan mijn niet VFR wat dingetjes gedaan. Premium bike zogenaamd, plastic rempotje met plastic houder van totaal 50 cent. Maar vervangen door een mooie Rizoma houder en rempot. In de kleur goud, staat mooi bij het stuur en veerpoten. En dit was een twijfelaar, beetje duur vond ik, maar alle boutjes en bar ends zijn nu ook goud kleurig. Ik was een beetje bang voor bling bling maar het staat niet verkeerd. (Het is een originele optie van Energica) En niet zichtbaar, maar een pro-oiler erop. Tankje en instelling achter een tankkap dus die zie je niet. (zonder gps, gewoon standaard) Ook niet nodig, eenmaal instellen en klaar. De dealer heeft een passend rek gemaakt voor mijn zijkoffers. Energica levert die niet want niet mooi uiteraard. Maar ik moet toch slepen met spullen af en toe. Het kleurvlak van de koffers in de kleur van de motor gespoten. (laten doen)
  7. DCT is heerlijk, de VFR1200F gereden met de 1ste gen (35k) en de VFR1200X gereden met de 2de gen (125k) Qua betrouwbaarheid dus 160.000 km DCT gereden zonder een probleem. (een s/w probleem bij de eerste gen, maar dat bleek uiteindelijk veroorzaakt door de dealer die toen nog niet precies e.e.a. wist. Was ook makkelijk te resetten. Geen echt probleem, alles reed ok maar de D en S branden allebei ) Ik zou ook niet meer zonder de automaat willen rijden, eenmaal aangewend heerlijk. btw: mijn BMW heeft ook een 8 trap automaat maar ik stoor me er niet aan, die ZF schakelt heerlijk soepel en ook die kan in manueel. De 7 & 8 zijn volgens mij echt voor zuiniger rijden -> lage toeren. Dat doet de DCT ook soepel schakelen, zeker wanneer de motor warm is, koude motor geeft iets meer schakel gevoel. Met duo heb je dus geen last van helmpje tikken Ook heel veel file gereden, dan switch je naar manueel en tik tussen de 2 en 3 op auto laten staan is ook hier opschakelen en dat wil je niet. Ging volledig automatisch uiteindelijk, hè file remmen er tussen en ik zat al manueel, alles went blijkbaar, file lost op, hop weer in auto. Qua automaat staat Honda denk ik wel bovenaan, dit vind je gewoon niet bij andere merken. Gewoon top Mijn EV rijd dan weer anders die heeft geen versnellingen niet te vergelijken. Doet er hier verder ook niet toe. Wil je een automaat op een motor dan is DCT de keuze. (en inderdaad niet iedereen wil een automaat, dat snap ik ook) Volgens mij gaat Honda hem op steeds meer modellen aanbieden, dat zegt al genoeg. aanvulling: de harde klak bij het inschakelen en het in de 1 zetten is bewust zo geprogrammeerd werd mij verteld door de dealer. Dat kon ook heel soepel, maar is een soort reminder dat de motor nu echt in de versnelling staat. Bij manuele bakken is dat eigenlijk hetzelfde.
  8. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Wat Bas zegt dit topic is om te showen en we zijn het eens op de Honda had ik het ook niet gedaan, maar nu wel, je moet wat. Er is ooit een topic door @JooST gestart daar kunnen we wel verder voor mensen die de EV een leuke aanvulling vinden: Ik zal mijn ervaringen daar neerzetten, daar kan de discussie ook verder
  9. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    We dwalen af in een discussie, maar het zal duidelijk zijn dat ik het hier niet mee eens ben. Het product is gedegen ontworpen met veel onderzoek. Het is vooral handig omdat je het altijd bij je hebt en je het niet kunt vergeten. Nodeloos, zeker niet. Mijn EV rolt makkelijk van zijn plek af, de motor is zwaar en heeft geen versnellingen. Van de standaard aflopen is bij de Energica rijders al een aantal keren voorgekomen. (een middenbok heeft hij niet) Neem van mij aan, die kosten gaan ruim over een remschijf van Brembo heen. En nee ik ski niet, maar ik ken het principe, alleen heb je niet altijd de keuze om zo te parkeren. Daarnaast zijn mijn uitermate groot bemeten remschijven zeker niet zo heet omdat je bij een EV veel gebruik maakt van regeneratie en de remblokken gemiddeld 100k meegaan. Dus nee, ik maak mij geen zorgen en vind het een zeer makkelijke uitvinding die zeker bij mijn motor past. Maar daar mag je het niet mee eens zijn, het is een eigen keuze van mij. Bij de Honda had ik het ook niet omdat die of versnellingen heeft of een handrem bij de DCT. Maarja dat heb ik nu dus niet. En dan is dit een mooie oplossing.
  10. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Deze zit idd op de voorrem, maar volgens de geleerden daar geeft het verder geen problemen. Er zit een lang proces van testen enz in. de druk is lager dan remmen blijkbaar heb je dan toch speling. We gaan het merken, het lijkt mij ook dat je wat risico loopt. Het is een afweging. Ik ga het sowieso alleen gebruiken op een helling, want in tegenstelling tot de DCT heeft de Energica geen handrem. (Bij een schakelmotor speelt het probleem sowieso niet, die zet je gewoon in de versnelling) Het is gewoon handig, je hebt het zo altijd bij je en het is makkelijk in gebruik.
  11. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Een bullet-brake. Klein handig ding om je voorwiel te locken wanneer je stilstaat op bv een helling. Eerst twijfel, maar nu diverse goede reviews gehad van gebruikers dus toch maar gedaan. En contact gehad met de ingenieur die hem ontworpen heeft, voldoet aan de eisen, lijkt simpel maar er zit 7 jaar werk achter. https://www.bulletbrake.com/ Installatie letterlijk nog geen 5 minuten. (ik heb de zwarte uitvoering)
  12. Eens als indringer zonder de VFR was het leuk om weer eens een aantal gezichten te zien. Meer onder het mom dat de huidige generatie elektrische motoren er best als een motor uitzien en niet meer als een hobbyproject. Het wachten is op de grote Japanse merken. Verder nog even bomen over wat toekomstige aanpassingen over het forum, het was weer even leuk en gezellig in deze aparte tijden.
  13. Had je mooi kunnen snelladen
  14. frank_b

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    De zumo 550 is nu echt aan vervanging toe, herberekend veel te langzaam. De Tomtom 550 aangeschaft, reden ik gebruik hem te weinig om voor de duurdere Garmin XT te gaan. En de 550 krijgt volgens mij een opvolger, deze daalt lekker dus maar aangeschaft.
  15. frank_b

    Ketting smeer systeem

    Klopt, het is natuurlijk gewoon een vervanging voor ketting smeren. Veel mensen willen dit niet zoeken oplossingen in smeersystemen enz. Geeft ook bende in de kettingkast op het achterwiel enz. Kortom een mooie oplossing hiervoor. Slijten doet hij dus gewoon en idd de praktijk zal moeten aangeven hoe snel. (zeker bij doorrijders) Ik zou het ook niet erg vinden om niet meer te smeren. En ik ben niet de enige. Regina gaat het inderdaad aanbieden via BMW ik verwacht wel dat er bij succes meerdere types gaan komen. E.e.a. zal afhangen van de afspraken die er zijn gemaakt. (Mijn Energica staat standaard ook op de Regina ketting)