Ga naar inhoud

McFly

Forumlid
  • Items

    202
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over McFly

  • Verjaardag 01-11-1968

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lottum

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

664 profielweergaven

McFly's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

23

Reputatie

  1. Drie maanden geleden met bloedend hart mijn VFR verkocht, vanwege een scheiding. Ondertussen weer wat gespaard en een Africa Twin gekocht (Jaja, ik weet het). Komt bij een toertocht met collega's één van de heren doodleuk met MIJN oude VFR aanzetten. Toch een vreemd gevoel.... Nu hoor ik zelf pas hoe verschrikkelijk mooi die Akrapovic uitlaat klinkt!
  2. Ga eens bij Pajic R & D langs in Gendringen (Achterhoek). Die heeft ook tweedehands Akra's die als nieuw zijn voor de helft van de prijs. Hij kan de uitlaat precies maken zoals jij dat wilt. Met een Akra heb je zeker geen problemen over de grens. Verder kun je daar god weet hoeveel dempers uitproberen, Bos, Laser, Leo's, Micron, Akra, met een conisch verloopstuk! Weet je meteen hoe dat ding klinkt. Ik heb uiteindelijk 11 (!) dempers geprobeerd en de Akra klonk met afstand het volste/diepste, zonder te hard te klinken. Ik heb overigens een dB-killer laten maken die extra stil was, omdat ik veel in Duitsland kom.
  3. Ik heb nog een complete originele uitlaat liggen voor jouw motor, dus collectors + demper. Niet nieuw, wel gaaf en goed. Het hele zaakje mag je hebben voor 50 euri + verzendkosten. Hoef je ook niet te lassen.
  4. Fabbri double bubble ruit (donker) LSL superbikestuur Aluminium stuurgewichtjes Aluminium spiegelverbreders, zwart geanodiseerd (Louis.de) Zwarte spiraalband om de gaskabels (beschermen tegen het schuren langs de kuip). Eigenlijk bedoeld om de kabels van je PC bij elkaar te houden en het werkt perfect. Carbon-look kroonplaatbeschermers (krassen de sleutels niet zo) Wolo extra luide claxon, twee hoorns, geheel uit het zicht gemonteerd onder tegen de onderste kroonplaat. Gestileerde Limburgse vlag, eigen ontwerp, aan beide zijden door reclamebedrijf aangebracht met kleurfolie Ferodo gesinterde remblokken Velgen antraciet metallic gepoedercoat. Carbon-look tankpad. Bagster comfortzadel, gelvulling en bekleed met nubuck (anti-slip). Pair-mod. Geheel op maat gemaakte RVS collectoren met grotere diameter (meer koppel onderin) met Titanium Akrapovic oval einddemper, van low-mount aangepast naar highmount. 16 pk winst, aangetoond op rollenbank. Met dank aan Mile Pajic. Hyperpro Streetbox Pyramid hugger, lak zwart. Oh ja, het hele zaakje staat te koop.....
  5. Maak eens een keer een afspraak met Mile Pajic, in Gendringen (Achterhoek). Ik heb daar mijn uitlaat op maat laten maken en heb in totaal 11 verschillende dempers test geluisterd (!). Dan haalt hij de demper er af en sluit de gewenste demper tijdelijk aan met een verloopconus. Werkt perfect! Hij heeft een enorme keus en kan alles maken zoals je wilt, zo uit de doos of speciale verzoeken. Hij heeft nieuwe uitlaten, maar ook gebruikt, dus voor elk budget. Als de gekozen oplossing toch niet bevalt, dan kun je de spullen inruilen en wordt het net zo lang aangepast totdat je happy bent. Een echte vakman, geen loze praatjes en je wordt er gewoon goed geholpen.
  6. Het is te gek voor woorden maar blijkbaar noodzaak dat ik het (duurbetaalde) werk van anderen moet controleren om veilig te kunnen rijden!
  7. De achterdemper en dan specifiek de bovenste beugel, waarvan de bout onder de tank zit. Ik ga er nog extra Loc-tite tussen doen.
  8. Even langs geweest bij mijn vaste adresje om mijn achterband te laten repareren. Bleek dat er flink speling in de ophanging zat. Jet kon het achterwiel ruim 2cm omhoog en omlaag bewegen voordat de demper "pakte". Ik meende ook dat hij niet erg strak tuurde, maar ik dacht dat dat inbeelding was. Mooi niet dus. De bovenste bevestigingsbout van de demper bleek helemaal los te zitten! Nu heb ik die demper pas ruim een maand geleden laten monteren (onderdeel van Hyperpro Streetbox), dus maar eens gebeld met Pierre van MVS. Die begreep er niets van en het was ook nog nooit eerder gebeurd. Leuk, hoef maar één keer de eerste te zijn. Moet zeggen dat ik in mijn korte motorcarriere toch al wel meerdere keren te hebben meegemaakt dat zaken niet goed worden vastgezet: Het stuur (!), voorspatbord, balhoofdlager en nu dit weer. Wordt langzamerhand tijd dat ik zelf maar eens een monteursopleiding ga doen, mijn vertrouwen in het monteursgilde wordt er niet beter op.
  9. Ik moet de komende tijd mijn VFR800FI helaas langere tijd buiten stallen. Ik had al een binnenhoes van Louis.de maar die past voor geen meter, veeel te groot. Binnen maakt dat niet uit, daar waait het niet. De buitenhoes moet zo goed mogelijk passen, liefst zelfs met van die oren over de spiegels en hij moet natuurlijk "waterdicht" zijn. Iemand goede ervaringen met een bepaald merk/type?
  10. McFly

    Remblok merken

    Ik rijd al een tijdje met gesinterde Ferodo's. Remmen duidelijk beter dan OEM zonder bijterig te worden (m.a.w. prima te doseren).
  11. Dat is inderdaad de Limburgse vlag.
  12. Vanmorgen bij MVS in Leuth een streetbox laten monteren. Pierre heeft goed werk geleverd! De blauwe bruller is nu veel stabieler en het algehele gevoel is dat de motor veel rustiger reageert. Hij duikt nauwelijks bij het remmen en bij drempels e.d. wordt de klap veel beter gedempt, je klokkenspel wordt gespaard. Het klinkt als een cliché, maar je krijgt een andere motor terug. Hij geeft veel meer vertrouwen, ik rijd nu ineens de laarzen aan de grond en dat durfde ik voorheen gewoon niet. Lang niet meer zo gevoelig voor zijwind. Het kost wat, maar dan heb je ook wat. Zo, dat was de laatste van de "winterklusjes". Deze winter zijn de volgende zaken gedaan: - Grote beurt; - Kleppen stellen; - Uiteindelijk de uitlaat zoals ik die wil hebben (Titanium Akra demper); - Velgen antraciet metallic laten poedercoaten; - Nieuwe Michelin pilot Road's 2; - Hyperpro streetbox laten monteren. Ik durf niet op te tellen wat dat allemaal heeft gekost, het resultaat is in elk geval zeer tot mijn tevredenheid.
  13. Ik zou zeker 5mm pakken, 7 is nog beter (warmer). Nadeel is dat 7mm iets stugger is. Is ook afhankelijk van het merk. Pak geen "dryhood", want die zijn veel te dik/stug.
  14. Gewoon bij een duikzaak, of internet. Ik zou naar een duikzaak gaan, dan kun je altijd even passen (OF een mooi kleurtje uitzoeken!). Voorbeeld: http://www.dirtydivers.nl/6-Neoprene.html
  15. Als je zelf gaat klussen, je kunt dit het beste met twee man doen. Zo'n cap ligt op je kin aan, tot net onder je lippen. Laat dat deel intact. Zet zelf de cap op en geef aan waar de onderkant van je oorlelletje zit. Zet daar een streepje o.d. Zet ook een streepje aan de achterkant, waar je schedel overgaat in de nek. Trek een lijn van waar het kinstuk omhoog loopt (dus in wezen overgang van horizontaal naar verticaal) naar het streepje onder het oor en van daar naar het streepje aan de achterzijde. Langs de lijn afknippen, klaar (Hoeft ook niet verder afgewerkt te worden). De kraag komt dan hoog genoeg, maar zit niet klem tussen de helm zelf en je hoofd.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...