Ga naar inhoud

Davy

Forumlid
  • Items

    335
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Temse, Belgie

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

861 profielweergaven

Davy's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

20

Reputatie

  1. Davy

    vfr 800 fi

    Als ik dit nu maar eerder had gelezen. Gisteren mijn in topconditie verkerende 800 met helibars en volledige hyperpro set ingeruild voor 1000€ (ook wel 87.000kms)
  2. Nog eentje, deze keer met de camera onder de koplamp gemonteerd.
  3. Vorig weekend het tentje op de motor gebonden en nog wat gaan rondtoeren in luxemburg. Heb de contour nog maar eens meegenomen, vooral om te verantwoorden dat ik het ding gekocht heb eigenlijk Ik ben al dikwijls in luxemburg gaan rijden, maar dan was dan meestal in het noordelijke deel van luxemburg. Dit weekend wou ik de Mullerthal regio eens wat meer verkennen, en daar blijken ook wel leuke wegen te liggen (surprise surprise)
  4. Wat fototjes van de ciruitdag op Mettet vorige week .... Was de eerste keer, en had de dag erna nog een grijns op mijn smoel Vanaf nu wil ik minstens eenmaal per jaar het circuit op (maar dan toch eerst effe investeren in een lederen pak). Mettet is wel aan te raden als kennismaking met het circuitrijden: het is het kleinste (en dus ook traagste) circuit van belgie.
  5. Komen we hier niet wat snel tot de conclusie dat edk gewoon te laag in toeren zit? Als het boven de 3000km nog merkbaar is scheelt er toch iets zou ik denken ...
  6. Met de crossrunner heb ik nog niet gereden, maar ik veronderstel dat het aanvoelt als een vfr met een hoger stuur Op de tiger 800 heb ik eigenlijk al enkele keren mogen rijden (de gewone versie, niet de XC). Die triumph triple motor waar iedereen lyrisch over doet is best wel vinnig en leuk, maar heeft niet het karakter van een V4. Verwacht je niet aan het oorgasme waar wij als VFR rijders aan gewend zijn (zeker met de standaard uitlaat), maar het IS wel een leuke, comfortabele gooi-en-smijt fiets.
  7. Deze week naar het autosalon geweest in brussel. Ben even op de crossrunners gaan zitten, en moet zeggen dat ik een iets ruimere beenhoek had verwacht. Het is ruimer dan op mijn gewone vfr, maar toch krapper dan je van dit type fiets zou verwachten. Er stond deze rode: En deze witte: De fotos van de nieuwe africa twin en de ducati multistrada vind je hier: https://picasaweb.google.com/112457758045194019759/Autosalon2015?authuser=0&authkey=Gv1sRgCKTC1M7akNuYngE&feat=directlink
  8. Voor mij ist ie visueel zeer geslaagd ... misschien is dit de motor van honda waar ik al lang op wacht ... Momenteel zag mijn wishlist voor de volgende motor er zo uit: - triumph tiger 800 - triumph tiger 1050 sport - suzuki v-strom (niet echt sexy maar wel veel waarde voor je geld) ... mogelijk krijgt deze honda crossrunner terug een plaatsje in mijn top 3 ... De centjes laten minstens nog een jaartje op zich wachten, dus ik heb nog genoeg tijd om te piekeren
  9. Crossrunner vs GS? Appelen en peren ... Ik zie het eerder als een 800cc tiger sport, multistrada, ... Verder vind ik deze nieuwe versie er veel beter uitzien dan de vorige. Misschien komt hij zelfs terug op mijn wishlist. Iemand al meer fotos gevonden?
  10. Ik ben niet zo voor bling-bling mods, voor mij moet het functionele waarde hebben - helibars (hogere clipons) - bmw touring grips (zijn dikker en zachter) - rek voor top en zijkoffers - haidi hotsiedok, led in dashboard gemonteerd - alu plaat achter spanningsregelaar met extra heatsinks + pc-fan - hyperpro streetbox (dus progressieve veren vooraan en nieuwe emulsie demper achteraan,gemonteerd in werkendam) - Smalle givi E21 toploader zijkoffers En ik kijk hier af en toe in de "te koop" sectie of er geen CE-gekeurde low-mount uitlaat in de aanbieding staat
  11. Heb op mijn 800 uit '98 ook helibars geplaatst. Ik deed vooral heel lange ritten (dagtrips van 500/600km) en deze wijziging heeft voor polsen, schouders en nek een groot verschil gemaakt. Zeker aan te raden (risers zijn wel veel goedkoper en geven uiteraard hetzelfde resultaat)
  12. Davy

    Gehoorbescherming

    Wat betreft de prijzen van op maat gemaakte oordopjes: in die op maat gemaakte oordopjes zit ook altijd één of ander filter, en die filter heeft ook zijn prijs. Op de motor zijn die filters eigenlijk niet zo nodig: je wilt gewoon zoveel mogelijk demping, dus kan je die filter ook gewoon weglaten. Als je een specilist vind die dopjes wil maken -zonder- filter komen die veel goedkoper uit (onder de 100€)
  13. Onderhoud volg ik redelijk goed op. Als ik mij niet vergis heeft hij vorig jaar nog een groot onderhoud gehad, volgende klein onderhoud ga ik nu vastleggen. Ben meer dan genoeg tot rode zone geweest. Additief heb ik nog niet geprobeerd. Zou het de brandstoftoevoer kunnen zijn?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...