Ga naar inhoud

Ken_wood

Forumlid
  • Items

    152
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Ken_wood won de laatste dag op 20 maart 2018

Ken_wood had de meest gelikete inhoud!

Over Ken_wood

  • Verjaardag 07-12-1986

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Nabij Utrecht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

572 profielweergaven

Ken_wood's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Dedicated
  • Collaborator
  • First Post
  • Conversation Starter
  • Week One Done

Recente badges

15

Reputatie

  1. Klopt, ik heb een VTEC. Mijn profielfoto is nog van mijn oude RC36. Heb het draadje gevonden over de oliemod. Vanaf hier verder lezen.
  2. Dank voor de suggestie. Ik heb inmiddels een stator overgenomen van een forumlid, maar voor de toekomst houd ik dit in mijn achterhoofd. Niet ondenkbaar dat de stator weer een keer gaat sneuvelen.
  3. Meten is al gebeurd door de Belgische Hondadealer die mijn lekke band had vervangen (was niet zo'n geslaagd Ardennentripje). Toen ik de motor ophaalde wilde hij niet starten. De monteur heeft er toen een nieuwe accu in gezet en doorgemeten. Bij lagere toeren was er onvoldoende laadstroom. Vandaar dat ik vermoede dat de dynamo was overleden. Ik snap dat hij vervangen moet worden maar dacht dat een ritje nog wel zou kunnen. Dan kon ik dit klusje even parkeren. Maar beter is om het nu wel te doen.
  4. Goede punten. Ik heb besloten eerst de stator te vervangen. Iemand nog tips voor een goed en betaalbaar exemplaar? Prijzen lopen nogal uiteen zie ik. Vraag me af of dit ook voor de kwaliteit geldt.
  5. Ik vermoed dat mijn stator kapot is (zie foto). Nu had ik het plan om mijn motor morgen naar mijn winterstallingsadresje te brengen. Dat is ongeveer 100 km rijden. Mijn vraag is of ik hier nog mee kan rijden. Mijn laatste ritje was vanaf de Ardennen naar Utrecht en toen waren er ook al laadproblemen dus ik denk wel dat het kan, maar ik sloop liever niet (weer) een accu of SR.
  6. Ik heb vorig jaar de drie mods uitgevoerd op basis van diverse instructie die online te vinden zijn. Ik merkte toen weinig verschil. Daarom nu nogmaals gekeken of ik iets over het hoofd heb gezien. Ik had alleen een knikker in de korte slang van de airbox naar de pair valve . N.a.v. dit bericht van @Johan heb ik deze knikker verwijderd en twee knikkers geplaatst in de twee lange slangen die vanaf de pair valve lopen. Nu merk ik wel degelijk verschil. De motor rijdt veel fijner in de lage toeren en lage snelheden. Sinds ik de RC46 heb verlangde ik regelmatig terug naar mijn RC36II maar door deze modificatie is die heimwee volledig verdwenen (oké het geluid was ook wel iets fijner :).
  7. Het was toch wel alleen dat busje. Ik heb het gesmeerd met wat kruipolie en daarna flink heen en weer bewogen. Nu loopt ie weer soepel. Dank voor de hulp.
  8. Ik heb het probleem dat mijn koppelingshendel niet goed teruggaat na het ontkoppelen (inknijpen). Ik moet hem met veel kracht terugduwen. Ik heb de vloeistof al vervangen, maar dit mocht niet baten. Ik heb ook al de draaipunten gesmeerd, maar ook dat hielp niet. Moet het goudkleurige busje (rode pijl) enigszins vrij kunnen draaien? Want bij mij zit er bijna geen beweging in. Ik kan me voorstellen dat die wat speling moet hebben om het palletje soepel te geleiden.
  9. Gefeliciteerd!!! honda rijder;)

  10. Van het weekend heb ik de koppelingsvloeistof vervangen en dat heeft geholpen. Vandaag zonder problemen naar mijn werk en terug gereden. Hopelijk blijft het zo. Iedereen bedankt voor de hulp.
  11. Ja dat ga ik zeker doen. De vloeistof ziet er behoorlijk bruin uit.
  12. Ik heb de koninklijke weg bewandeld en het reservoir open gekregen met de slagschroevendraaier. Op het eerste gezicht lijkt er voldoende vloeistof in te zitten.
  13. Beschadig je daardoor niet het hele reservoir?
  14. Ik heb zojuist de de motor in de eerste versnelling op de middenbok gezet en geprobeerd aan het achterwiel te draaien terwijl vrouwlief de koppelingshendel intrekt. Geen beweging in het wiel te krijgen, dus dan zou het de koppeling moeten zijn. Ik heb ook nog de schakelaar van de zijstandaard schoongemaakt, maar die lijkt voor zover ik kan zien in orde. Het lampje werkt ook gewoon (of maakt dat niet uit?). Waar ook geen beweging in zit zijn die boutjes in het reservoir. Ik heb geprobeerd ze te laten schrikken, maar ik krijg ze niet los met de JIS schroevendraaier. Ik denk dat ik ze maar ga uitboren, maar moet eerst even een staalboortje kopen.
  15. ; Bedankt voor het aanbod. Ik ga in april naar Nederland dus het gaat waarschijnlijk sneller als ik het dan zelf mee meeneem. De postbezorging is hier waardeloos, alleen de brieven van de belastingdienst komen altijd aan. Ik ga in ieder geval vanavond even met jullie tips aan de slag om uit te zoeken wat het probleem is. WD-40 is inderdaad geen goede kruipolie. Heb eigenlijk nog geen toepassing gevonden waar het echt van nut is. Fatsoenlijk kettingsmeermiddel ben ik hier trouwens ook nog niet tegen. Het is voornamelijk Amerikaans spul zoal 'Liquid Wrench' wat hier te koop is, maar dat is al verdampt voordat de ketting een keer rond is geweest. Is de schroevendraaier die bij het standaard Honda gereedschapsetje van de motor zit toevallig een JIS schroevendraaier? En anders ga ik even de winkels op het eiland af. Er is hier wel een auto-onderdelen winkel gespecialiseerd in Japanse auto's en er is ook een Honda dealer.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...