Ga naar inhoud

Pier

Inactief
  • Items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Pier

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Locatie
    Delft

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Pier's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Het gaat mij voornamelijk om 'van A naar B' en flitslocaties. Bedankt nog voor de houten blokjes trouwens! Ga ze even zwart maken en dan monteren! Als het gelukt is zal ik wel even plaatjes schieten en online zetten.
  2. Ik was ook in Delft bij de sleuteldag vandaag... In de auto zet ik het geluid ook altijd vrij zacht, als ik de piepjes van de flitslocaties maar hoor Die stem word je op een gegeven moment ook knettergek van. In een tanktas zal het trillen ook wel redelijk meevallen denk ik...
  3. Ok, 1 verhaal van iemand dat het dus goed gaat met een bevestiging op de motor zonder trillingsdemping Ik ga er maar vanuit dat het wel te doen is dus. Wat trillen betreft... volgens mij is het wel zo dat een auto iets minder zal trillen dan een motor. Een auto is veel zwaarder en door de traagheid van de massa denk ik dat de trillingen wel minder zullen zijn als je over dezelfde weg rijdt. De exacte wetenschap hierachter weet ik niet dus helemaal zeker ben ik er ook niet van. Lampen voor de motor zijn volgens mij speciaal ontworpen om beter tegen trillingen bestand te zijn. Die fabrikanten kienen het in ieder geval goed uit, na ongeveer x branduren mag je weer een nieuwe gaan kopen. Je zou een lamp voor een motor in je auto kunnen stoppen, kijken hoe lang dat mee gaat. Misschien gaat ie dan wel veel langer mee...
  4. Ok, de conclusie is dus dat een navigatiesysteem van een auto een hogere kans heeft om kapot te gaan omdat men bij de constructie niet speciaal rekening gehouden heeft met het trillen van een motorfiets. Hoe erg dit effect is weten we niet omdat er nog geen verhalen zijn van mensen bij wie er een kapot is gegaan bij gebruik op de motor. Ik zal dus op zoek gaan naar een steun voor m'n navigatie die zoveel mogelijk trillingen kan dempen. En waterdicht is natuurlijk ;-)
  5. Is waar als in, autonavigatie zal snel kapot gaan door trillingen? Op die site zie ik allemaal navigatiesystemen staan maar vind niet zo snel iets over kapot gaan van autonavigatie...
  6. Voor mijn auto heb ik een TomTom Live IQ Routes navigatie. Hierop heb ik kaartupdates en live file en flitslocaties. Daarvoor betaal ik maandelijks geld. Nu vroeg ik mij af of ik deze ook op de motor kan gebruiken. Ik was bij Motoport en daar vertelde een verkoper mij dat een TomTom autonavigatie niet op de motor gebruikt kan worden omdat hij niet tegen de trillingen kan en daardoor kapot zou gaan. Hij had die week al 2 klanten met een kapotte TomTom autonavigatie gehad. Probeerde hij met behulp van lariekoek, leuter, zwets en blah mij over te halen een (dure) TomTom voor de motor aan te schaffen of klopt het wat hij zei? En als het om de trillingen gaat, als je een tanktas met navigatiehouder erin gebruikt, zou dat dan veilig zijn?
  7. Dat klopt ja, toen ik de ketting ging spannen kwam dat ook in mij op. Denk alleen dat het om hele kleine waarden gaat. Als je een speling hebt van 4 cm op de ketting (in het midden naar boven en naar beneden dus 4cm) en je zet hem strakker (speling naar 2cm) dan is het wiel volgens mij maar een heel klein stukje naar achteren gegaan. Hoe je het uit kan rekenen weet ik even niet, maar volgens mij praat je over 1 a 2 mm. Ook voor de hoogte natuurlijk. Bij normaal alledaags gebruik denk ik niet dat je hier iets van merkt. Circuit racers zullen hier misschien wel iets van merken in rondetijden ver achter de komma, maar die rijden niet zo vaak op VFR's denk ik ;-) Conclusie: niet naar Ducati fora gaan;-)
  8. Ok, het is gelukt met het spannen van de ketting. Bij de eerste draai stond de ketting direct erg strak. De andere kant op draaien om hem weer losser te zetten valt nog niet mee . Best moeilijk om die haak ertussen te krijgen, maar het is gelukt.
  9. Toen ik mijn VFR kocht (RC36 type 1) vertelde de verkoper dat hij niet zeker wist of de benzinemeter wel goed aangesloten was. Ik heb ook een knop in de kuip met on, off en res. De benzinemeter is erg onnauwkeurig. Na 180 km staat hij bij mij al op rood, en als ik dan ga tanken heb ik nog 6 liter in de tank. Heeft iemand al uitgevonden hoe het benzinekraantje bij de tank moet staan voor de standen on, off en res? Bij mij is on naar boven, off horizontaal en res naar beneden. Tenminste, zo zijn de kabels nu aangesloten.
  10. Ik heb een nieuw antwoord gekregen: Als ik het dus goed begrijp: door de V vorm van de band (de bolling van de band, niet de groeven!) kan de band zonder hulp van de groeven het water afvoeren. De groeven lijken dus geen functie te hebben voor het afvoeren van water. Wat dan wel precies dat weet ik ook niet, misschien bepaalde vervorming van de band oid. Voorwiel gericht op remmen, achterwiel gericht op optrekken. Groeven in tegengestelde richting. Klinkt logisch alhoewel het mij een raadsel blijft hoe het nu precies werkt dan. (let op, profile in Engels is 'doorsnede' en tread is 'groef') In ieder geval, iedereen kan weer gassen in de regen, het is geen constructiefout!
  11. Heb vandaag een weinig verhelderend antwoord van Michelin gekregen. Heb ze maar om wat meer technische info gevraagd. Als ik die krijg zal ik het ook posten. Hier het bericht:
  12. Interessante discussie dit. Het was mij ook al opgevallen dat het profiel van de voorband van de pilot road 2 band 'omgekeerd' lijkt te zijn. Zo lijkt het alsof het water richting het midden van de voorband geleid wordt. Heb een email gestuurd naar michelin, wellicht dat zij hier meer duidelijkheid over kunnen verschaffen! Als ik antwoord heb zal ik het hier wel posten. Ondertussen iedereen met deze banden voorzichtig rijden in de regen he? Misschien is het wel een ontwerpfout, het zijn tenslotte fransen, en die doen wel vaker dingen met de franse slag! Vraag maar eens aan een willekeurige renault megane rijder hoeveel hij kwijt is om een koplampje te vervangen... niet normaal (zie uitzending fifth ).
  13. Handig zeg zo'n forum! Ik ga ermee aan de slag en ik laat het resultaat wel ff weten. Westergroet voor de Zuiderling!
  14. Hallo mensen, Op mijn VFR uit 1992 zit een ketting die net vervangen was toen ik hem kocht. Nu kan ik de ketting een stukje op en neer bewegen, denk 2 a 3 cm (moet ik nog meten). In de handleiding staat dat ie tussen de 1,5 en 2,5 cm moet zijn. Tijd om hem wat strakker te zetten dus. Op mijn brommer was het een kwestie van het achterwiel verder naar achteren plaatsen. Dat gaat natuurlijk niet met een 'pro arm'. In de handleiding lees ik: Loosen the bearing holder pinch bolt. Adjust the drive chain slack by turning the bearing holder using the pin spanner and handle (included in toolkit). Tighten the bearing holder pinch bolt. De plaatjes die erbij staan zijn wat onduidelijk. Ik weet niet precies hoe het in elkaar zit. Op de een of andere manier kan het achterwiel dus naar voren en naar achteren geplaatst worden. Is dit een easy peasy dingetje dat ik zo uit kan voeren? Of zijn er zaken waar ik goed op moet letten? Ik kon op het forum niet zo snel iets vinden hierover.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...