Ga naar inhoud

taaf

Forumlid
  • Items

    24
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over taaf

  • Verjaardag 22-10-1969

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    BELGIE (bij aalst)
  • Interesses
    alles wat met motoren te maken heeft

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

224 profielweergaven

taaf's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. wat was juist het probleem met de gasrespons bij u? wat ik wel vindt is als je een tourrit mee rijd en je in kleine baantjes toert en je een bocht ingaat en lost de gas wat en je opent terug de gas dat dit wel gevaarlijk kan overkomen de gasrespons reageert direkt , stotterde de jouwe of wat deed deze precies dan voor de update? wat vond je dealer ervan voor en na de update? was deze het met jou ook eens van die reacties van de cardan klakkende geluid? greetz taaf
  2. Beste, wat is er nu zoal beter tegenover voor de update? cardan? gasrespons? verbruik? ik heb de update nog niet laten uitvoeren ( ik heb ook een 116 pk versie) Greetz taaf
  3. taaf

    Hugger VFR1200

    bij mij was dit ook het geval komt te kort tegen het achterwiel (band) ik heb deze met een warmeluchtblazer wat opgewarmt en spie onder gestoken tot deze afgekoeld was , dan blijft deze in de positie dat je hem geplooit hebt staan. Greetz taaf
  4. taaf

    cardan vfr1200

    Wat betreft je zadel, als ik een ander zadel zou kopen zal het geen van honda zijn maar van corbin,indien je later je motor verkoopt verkoop je zo'n zadel gemakkelijk door en wie ooit een corbin zadel heeft gehad wil niets anders meer kijk eens www.buddyfashion.nl/store zelfde prijs ongeveer dan jij hebt aangehaald greetz taaf
  5. taaf

    cardan vfr1200

    toch een degelijke uitleg gekregen van je dealer, dus honda is wel degelijk op de hoogte van het probleem van het klakken cardan maar laat de mensen wat dat betreft voornamelijk de modellen voor 2012 wel in de kou staan wat dat probleem betreft, als ze het opgelost hebben op het nieuwe model moet dit zeker kunnen bij de voorgaande modellen ook, het komt er op neer dat de kostprijs duur is en niet hersteld wordt onder garantie!! indertijd als ik motor gekocht heb heb ik toch ook goed geld moeten neertellen dan verwacht je op zijnminst dat ze hier een oplossing voor aanbieden en zeker voor een motorfiets dat bijna 17000 eur heeft gekost met opties erop! of ik nog een nieuwe honda ga kopen ...... met zo'n dienst na verkoop...... ik denk dat ik andere paden ga bewandelen wat dat betreft , ze geven zelfs toe dat er een probleem is maar ze doen er niets aan daar komt het op neer! de ecu dat je gaat laten updaten , hier moet ik je teleurstellen want dit gaat enkel om de gasrespons die soms niet goed is , dit heeft niets te maken met het klakkende geluid cardan; greetz taaf
  6. wat betreft de powercommander , dit gaat denk ik niets uithalen aangezien de motor op laag vermogen staat ( belgie) mijn dealer heeft mij verteld dat dit niets uitdoet van pwc te plaatsen ( indien laag vermogen) het klakken van de cardan hiermee gaat dit wel niet verholpen zijn denk ik, honda is wel op de hoogte van dit probleem maar spijtig genoeg laten ze ons hiermee in de kou staan ..... of er nog een volgende honda komt.....? weet ik niet ..... hiervoor heb ik een honda pan gehad cardan geen wisselreacties voelbaar , vfr daartegen dat is wat anders! stadsverkeer dus binnen bebouwde kom op lage toeren is dit onaangenaam om mee te rijden, op autosnelweg een dijk van een motorfiets , maar de dag van vandaag met alle snelheidsbeperkingen 50 en 30 km/u is dit een hinderpaal.
  7. Hallo, Ik heb ook een vfr 1200 bouwjaar 2010 en zet hier mijn bevindingen betreft vfr 1200 pluspunten / rechtuitstabiliteit top alsook baanligging ( wel zwaarder sturen dan mijn vorige vfr 800 v tec) mooi en degelijke afwerking carrosseriedelen die mooi aansluiten, nadelen, bij stadsverkeer en stapvoets rijden 1ste en 2de versnelling op lage toeren zeer hinderlijk lawaai cardan transmissie! (motor laag vermogen) hiervoor heb ik met honda pan st 1300 gereden dus het is mijn eerste honda niet ,daar heb ik dit probleem nooit geweten dan ga je er vanuit dat de techniek met de tijd zou moeten verbeteren op gebied van de cardan bij de vfr 1200 is dit dus NIET zo verbruik zou beter mogen ( persoonlijke mening) en te kleine tank bij de nieuwe modellen 2012 zou dit probleem verholpen zijn door de mapping aan te passen nieuwe versie, dus honda was zeker en vast op de hoogte van het probleem ( klakken van de cardan)! voor de rest een dijk van een motorfiets en mooi design ( wel vindt ik dat honda zijn klanten laat in de kou staan betreft het probleem cardan en ze hiervoor een oplossing MOGEN aanbieden , ik ben de enige niet met dit probleem. als er nog mensen zijn met dit probleem kunnen we er misschien samen iets aan verhelpen Greetz taaf
  8. Hallo, Ik heb ook een vfr 1200 bouwjaar 2010 en zet hier mijn bevindingen betreft vfr 1200 pluspunten / rechtuitstabiliteit top alsook baanligging ( wel zwaarder sturen dan mijn vorige vfr 800 v tec) mooi en degelijke afwerking carrosseriedelen die mooi aansluiten, nadelen, bij stadsverkeer en stapvoets rijden 1ste en 2de versnelling op lage toeren zeer hinderlijk lawaai cardan transmissie! (motor laag vermogen) hiervoor heb ik met honda pan st 1300 gereden dus het is mijn eerste honda niet ,daar heb ik dit probleem nooit geweten dan ga je er vanuit dat de techniek met de tijd zou moeten verbeteren op gebied van de cardan bij de vfr 1200 is dit dus NIET zo verbruik zou beter mogen ( persoonlijke mening) en te kleine tank bij de nieuwe modellen 2012 zou dit probleem verholpen zijn door de mapping aan te passen nieuwe versie, dus honda was zeker en vast op de hoogte van het probleem ( klakken van de cardan)! voor de rest een dijk van een motorfiets en mooi design ( wel vindt ik dat honda zijn klanten laat in de kou staan betreft het probleem cardan en ze hiervoor een oplossing MOGEN aanbieden , ik ben de enige niet met dit probleem. als er nog mensen zijn met dit probleem kunnen we er misschien samen iets aan verhelpen Greetz taaf
  9. ik heb bij een carrosserie bedrijf langs geweest maar deze kunnen deze codes niet terug vinden van motoren is dit een code die enkel honda weet of is het enkel mogelijk deze verf op staal te laten maken? greets taaf
  10. heeft er soms iemand op deze site al stukken besteld en is deze betrouwbaar? kan je hier voordeliger stukken bestellen en wat kosten de verzendingskosten hier voor? of weet er iemand waar je voordeliger stukken kan bestellen voor de honda vfr 1200? op de site van ronayers zijn dit originele stukken iemand ervaring mee? Greets taaf alvast bedankt voor de intressante site zo kan je ook wat inschatten hoe deze gemonteerd zijn. wat zou de kleurcode zijn voor het frontstuk dat onder het ruitje bevestigt is bij mij is dit zwart of zou je in zwart geen tinten hebben?
  11. Beste, vfr riders graag had ik een inlichting gehad betreft verfcodes nieuwe vfr honda 1200 mijn verfcode motor is nha 14 seal silver deze kleur is terug te vinden maar het stuk dat aan de flank van de vfr bevestigd is het stukje waar vfr 1200 op staat met een sticker hier vind ik nergens de kleurcode van terug weet iemand van jullie deze kleurcode? alsook de de kopkuip waar de spiegels op bevestigd zijn en de spiegels en winddeflectoren is in andere kleur dan de motor zelf zou dit de zelfde kleur zijn dan het stukje dat bevesitigd is op de zijflank? en de kelucode zwart van de kopkuip? Greets taaf
  12. kan deze dan rijker afgesteld worden zonder module te vervangen ,of kan deze module geprogrameerd worden? of kan je dit enkel met de powercommander bv? greets taaf
  13. plaats je motor eens op de middenstandaard en zet hem in eerste versnelling draai dan met het achterwiel en je zal zien dat er veel speling op de versnellingen zit ,volgens mij is dit omdat de versnellingen heel lang zijn op de vfr en het daarom moeilijk is te rijden op lage snelheid voor 1 ste versnelling te kort en 2de versnelling te lang om tegen 40 A 50 per uur te rijden zonder je hier last van hebt, als je in hogere toeren rijdt dan is dit uiteraard beter, die speling die je hebt als hij op middenpoot staat is het geluid dat je hoort als de motor niet belast is, Greets taaf
  14. het is aan ons om dit te zeggen tegen de dealer en dat deze honda aanspreken hoe meer klachten ze hier over krijgen zullen ze er misschien iets aan doen met terugroepactie om dit op te lossen , als ieder van ons zegt dat je hier moet leren mee leven en dit zo laten (tenslotte hebben we goed geld betaald ook en voor een nieuwe motorfiets zeg nu zelf dit zou NIET mogen zeker met de ervaring die ze hebben op de pan european waar je geen last hebt van de speling op de cardan ( ik heb zelf 4 jaar met een pan gereden dus ik kan het weten) voor de rest prima motorfiets
  15. IK heb gisteren een proefrit gereden met andere vfr 1200 van een vriend van mij ook ene op laag vermogen deze doet juist hetzelfde bokken en cardan awaai maken op lage toeren vooral als de motor niet belast is, dit heeft niets te maken met goed schakelen het is wanneer de motor niet belast is je het geluid van caran zal horen volgens mij zijn de versnellingen te lang en liggen de verhoudingen niet zo goed om traag met deze motor te rijden of je moet met een hoger toerental rijden; neem de proef op de som rij tussen 30 en 50 per uur en zet hem bv in derde wel gas respons niet veranderen en gas op zelfde hoeveelheid aanhouden dan ga je dit geluid zeer goed horen, greets taaf
×
×
  • Nieuwe aanmaken...