Jump to content

Alvfred

Forumlid
  • Posts

    17
  • Joined

  • Last visited

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Amsterdam

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zilver

Recent Profile Visitors

480 profile views

Alvfred's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

1

Reputation

  1. http://www.luiemotorfiets.nl/tips/weer/#storm Zelf al diverse keren toegepast in Schotland.
  2. Bevalt nog steeds uitstekend. Eigenlijk alleen vakantie ritten (tot voor kort met duo). Vrouwlief vond het na 20 jaar achterop wel tijd voor een eigen brommer. Dus nu ook een TDM in de tuin. Is leuk speelgoed maar realiseer me nu weer wat een fijne fiets de VFR is. (Remmen, schakelen). Gelet op de inruilprijzen rijd ik 'm op! Groet, Alvfred
  3. Ik rij al jaren met Bagster. Voordeel is dat je de tassen ook als rugzak kan gebruiken.
  4. Tja, helaas al een tijdje lid van de club zonder dat ik het zelf wist. 1998, nog met de GSX 750 GS, Italiaanse haarspeldbocht. In de regen met in het midden een klein oliespoor. Met 5 km onderuit. Tank op de borstkas, ribben zwaar gekneusd. Motor had geen schrammetje. Maar eigenwijs en geen zin om mij met de krijs&verdrietbrief van de ANWB te laten repatriëren. Drie dagen later in Frankrijk op een hobbelweg naar beneden vlak voor de bocht slaat het stuur uit m’n handen. Schuiver met veel schade aan de voorkant. Wrak ingeruild op een nieuwe VFR 800. Ieder nadeel heb z’n voordeel. 2002, eerste VFR 800 Luxemburg. Rijden in een groep en waarschijnlijk te hard geremd. Onderuit en beland met het (door een Arai gelukkig goed beschermd) hoofd tegen een busje. VFR total loss. Met de heli naar het hospitaal. Toedracht is niet helemaal duidelijk geworden want ik herinner me alleen dat ik wakker werd op straat en aan de uitdrukking op het gezicht van mijn reisgenoten zag ik dat het serieus was. Hersenkneuzing en wat angebrochen botjes in handen en voeten. Wrak toch nog verkocht en jaar daarop toen alles het weer een beetje deed andere VFR 800 aangeschaft. 2010, tweede VFR800. In de polder van achter aangetikt door groepsgenoot. Schuiver met veel schade. Zelf gelukkig niets. Wrak verkocht en toch maar weer een andere VFR800. 2012, ondertussen over op de 1200. In Spanje een verkeersheuvel te laat gezien. Ging allemaal net goed maar bij het stilstaan toch de fiets zacht laten vallen. Ruim € 5.000 schade die gelukkig gedekt was. Fiets ingeruild met een kleine bijbetaling toch maar weer een verse. 2014, wederom Spanje, met volle bepakking en passagier straatje keren berg op is toch geen goed idee. Ruim € 3.000 schade en flinke deuk in het ego (of wat daar met zo’n historie nog van over is). Iemand nog een tip voor een goede spuiter? Kuipwerk is alleen licht gekrast. En wie heeft ervaring met crashpads voor een 1200F?
×
×
  • Create New...