-
Posts
315 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
1
bollocks last won the day on November 29 2013
bollocks had the most liked content!
Sociale Media
-
Website URL
http://www.acdctribute.nl
Profiel Informatie
-
Geslacht
Man
-
Locatie
Huizen (NH)
Uitgebreidere profielinformatie
-
Type VFR
Ik heb geen VFR
-
De mijne is
n.v.t.
Recent Profile Visitors
888 profile views
bollocks's Achievements
Ervaren rijder (5/10)
38
Reputation
-
Miskoop van de maand (BT2 Midland)
bollocks replied to bollocks's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Ik ben zojuist langs geweest, hij geloofde me onmiddelijk. Heb de refund gebruikt als aanbetaling op een duo set Sena SMH5 voor €225,- Hij bood zelf aan ze in te bouwen in beide helmen. Netjes Motoport Almere! -
Hoewel ik me vooraf goed georiënteerd had (wou eigenlijk een Sena SMH5) heb ik me vanmorgen toch laten verleiden tot een impulsaankoop. Een twinset BT2 Midland. Hij lachte me toe vanuit de vitrine van de motoport in Almere... En voor €199,- wat kon er nou mis gaan? Inmiddels weet ik dat dit model 'ietwat' verouderd is en ik heb het vermoeden dat deze al sinds 2008 in de vitrine lag want hij is zo dood als een pier Ik was nog terug gereden om een van beide modules om te ruilen omdat bij die zelfs het ledje niet ging branden tijdens het opladen maar inmiddels heb ik geconcludeerd dat ik hem wel helemaal terug kan brengen. Ze doen beide helemaal niks na vele uren opladen tenzij ze aan de stroom hangen. Kan ik die hele dradenzooi weer uit de helmen slopen (Hopelijk probeert Motoport me niet af te schepen met een tegoedbon voor €199,-)
-
Sena 10U shoei schuberth
bollocks replied to Bartho's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Beetje duur en deze lijkt vooral te mikken op motorrrijders die zoveel mogelijk gekakel in hun oren willen tijdens het rijden Ik moet er al niet aan denken om met 8 andere motorrijders onderweg te zijn, laat staan dat ze ook nog allemaal aan mijn kop zaniken tijdens het rijden, ik rij vrijwillig tegen een boom -
Sena 10U shoei schuberth
bollocks replied to Bartho's topic in Techniek: navigatie apparatuur en software
Ik heb dit probleem al veel gelezen op de diverse fora. Erg jammer want meer gestroomlijnd wordt het bijna niet. Ik ben zelf aan het kijken voor een set. Belangrijkste is comm met de duo passagier, maar daarbij zou een werkende fm radio wel leuk zijn. Ik twijfel nu tussen de sena 3s, goedkoop, gestroomlijnd maar geen radio. Of de smh5-fm, niet gestroomlijnd, goedkoop en wel radio (maar of die een beetje werkt?). -
grrr maak me maar lekker...
-
Dag Nico, Dat is inderdaad precies waar ik bang voor ben. Misschien eerst maar een weekendje Luxemburg met hem doen (als hij dat al wil zo lang bij de Xbox weg ). Zijn hier nog andere mensen die geïntresseerd zijn zo'n toertje op relaxte wijze te doen? Beetje bergen rijden, een Pinot Grigio'tje drinken in Italië op een zonnig terrasje... Ik denk aan een klein groepje van max 4 a 6 personen.
-
Ik wil zoiets dit jaar ook gaan doen. Als ik niemand vindt om mee te rijden misschien met mijn zoon (15 achterop). Er staat zoveel informatie op internet en toch is het lastig iets te vinden waar ik wat mee kan, in 6 dagen. - Geen idee welke afstand je aflegt per dag in de Alpen...? - hoe lang rij je naar het startpunt als je het in één dag doet? Ondanks de beperkte tijd wil ik niet hoeven racen, er moet tijd zijn om ook wat te zien, en een terrasje te pakken etc.
-
Ik heb met pijn in mijn hart de banaan ingeruild op een 2006 Moto Guzzi Norge 1200: Echte foto volgt zodra ik hem heb, maar hij isprecies hetzelfde De VFR vind ik nog steeds fantastisch rijden maar bleef last van mijn nek houden waardoor ik minder ging rijden. Ik heb lang gezocht naar een vervanger, eigenlijk al twee jaar. Probleem daarbij is dat ik maar weinig moderne motoren mooi vind. Eerst dacht ik dat een FJR 1300 de vervanger zou worden tot ik erop gereden had. Ik voelde me op slag bejaard. Wat een saai ding is dat. Uiteindelijk ben ik heel bewust naar motoren gaan kijken om te beslissen wat ik nou mooi vindt. Die Guzzis dus. Moto Guzzi wordt hier in Huizen door Koeman-motoren verkocht. Ik ben er al honderden keren langs gelopen maar heb er nooit een tweede keer naar gekeken, want italiaans dus onbetrouwbaar (dacht ik). Toen ik erop gereden had was ik helemaal verkocht. Hij stuurt meteen fantastisch, zithouding is goed maar door de kleine kniehoek voelt hij toch sportief. En toen ik op de snelweg even het gas opendraaien merkte ik dat ik weer als vanouds hardop zat te lachen in mijn helm. Wat een geluid! Ik blijf hier gewoon stiekem rondhangen (lees meer dan ik schrijf), want een gezellig alternatief is er niet!
-
Ik heb op de beurs een claxon gekocht bij valkmotive in de hoop dat die een hoop meer herrie maakt dan het lachwekkend zielige geluid van de huidige toetert. En omdat ik het zat werd te zoeken naar een systeemhelm die er én goed uitziet, én van voldoende kwaliteit is én past én niet bijna net zo duur is als mijn motor is ben ik bezweken voor deze Schuberth C3 basic. €327,50- Ik vrees dat als ik een Nolan had gekocht ik toch in verleiding was gekomen steeds de Shoei Raid te pakken die ik al heb. Dit ondanks dat ik me rationeel realiseer dat 'prijs' en 'merk' geen enkele garantie is voor veiligheid. De hersenen zijn wat dat betreft ook bij mij goed geconditioneerd door de commercie. De Neotec Borealis vond ik gewoon te duur. De C3 voelde beter aan, is compacter en zat iets lekkerder dan de Nolan. Ik ben geen fan van het matzwart maar de alternatieven zijn nog erger. Volgens de verkoper is het enige verschil tussen de Basic en de gewone C3 het ontbreken van een pinlock (iemand?), maar die kun je er gewoon inzetten. Als ze een matzwarte gewone C3 hadden gehad had ik die meteen gekocht want ik moet nu de pinlock los kopen en ben dan even duur uit. Laat de lente maar komen!
-
Volgens mij alleen in XS.
-
Hi Tim, Waar vind jij die helm voor €399? Een beauty inderdaad!
-
Apart om dit te lezen. Overal op internet wordt de helm bejubeld en hier zijn er allemaal klachten? Ik had er mijn zinnen op gezet maar als ik zoveel geld aan een helm uitgeef wil ik wel graag dat hij net zo waterdicht is als mijn eerst plastic (Kiwi) helm die €35,- koste op de beurs...
-
Ik moet zeggen dat er verschrikkelijk veel tegenstrijdige info te vinden is op internet: racetech.com: Static Sag or "Race" Sag is the amount the bike compresses from fully extended, with the rider on board. sportrider.com: Static sag is a measure of how much your bike settles on its suspension with you on board. soundrider.com: Static sag involves how much the suspension compresses under the weight of the rider foxracingshox.com: Static SAG (also known as race SAG): static SAG is the amount the motorcycle suspension compresses with the rider seated on the bike. etc... Als ik met die vering uitgespeeld ben rij ik toch maar even naar Alphen a/d Rijn
-
Ik heb zoals gezegd geen 'algemene richtlijnen' van de fabrikant maar zeer specifieke op maat voor mijn type motor voor het type veer wat erin zit: front 'static sag' 23mm, rear 'static sag' 10mm. Gezien de definitie van 'static sag' wordt er wel degelijk rekening gehouden met het gewicht van de rijder. Veel specifieker kan geen algemene handleiding het maken volgens mij
-
Dat zijn mooie algemene richtlijnen maar ik heb specifieke gegevens van de fabrikant van de veren voor het type motor waarvoor ze ze op maat gemaakt hebben. Daar hou ik me maar even aan vast temeer daar de meeste algemene handleidingen niet voor progressieve veren geschreven zijn.