Ga naar inhoud

musli

Forumlid
  • Items

    217
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

musli won de laatste dag op 12 september 2014

musli had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    tussen duitsland en noordzee

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

599 profielweergaven

musli's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

16

Reputatie

  1. musli

    kapot glas

    koop wel een andere zwarte
  2. musli

    kapot glas

    een nieuwe bij Roukema kost 3 tientjes, ga die maar halen
  3. musli

    kapot glas

    omdat de oude spiegel op kleur is
  4. musli

    kapot glas

    Das nou de vraag, misschien heeft er iemand dit geprobeerd en gelukt, offffffff met veel!@#$%^%$#$#$%^&&*** woorden die niet in de Dikke van Dale staan opgegeven.
  5. musli

    kapot glas

    Gisteren ,bij het uitrijden uit me schuur is de linker spiegel van mijn vfr750 f (rc36) tegen de deurhendel aangekomen en het glas is stuk. Is het mogelijk om ff een spiegeltje te laten snijden(dat is volgens mij het probleem niet) en hem in de houder te monteren, volgens mij is dit het probleem, het terugplaatsen kan dit, zo ja hoe doen we dit, zo niet moet ik een zwarte linker spiegel hebben
  6. geeft ook stof tot nadenken ga ik gewoon proberen
  7. hoe zwaarder het gewicht dus de makkelijker duw je de olie door de demping heen, race en sportief geveerde auto's cq motoren hebben bijna geen demping bijna hard, houden de wielen op de grond mede door de form van de motorkuip en die hebben grip genoeg
  8. men zal allemaal gelijk hebben, en dat is ook zo, alleen denk ik er iets anders over. de gemiddelde motor is gemaakt voor mensen van een kilo of 60/70 en daar voldoet sae 10 prima in, maar met mijn gewicht van 140 kilo gaat er bij mij sae 30 in en ik geef de veren wat meer voorspanning werkt in mijn geval prima en als ik hard rem blijft de motor netjes op hoogte dus hoe zwaar ben je, als je rond de 70 kilo zit prima gewoon het boekje aanhouden zit je ver daarboven gewoon wat dikkere olie, en de voorspanning wat verhogen, nadeel dikkere olie, de winter komt eraan, word die zooi nog dikker
  9. quick of ander hulpmiddelen zijn alleen maar in het leven geroepen om het de berijder makkelijker te maken en sneller te kunnen schakelen , bij het opschakelen stopt de ontsteking even om de tandwielen tijd te geven, en als je terugschakelt, geeft de computer zelf en beetje gas, werkt hetzelfde, gaat alleen een stuk sneller, de computer doet het denkwerk hoe dan ook om te schakelen moeten tandwielen de zelfde omloopsnelheid hebben , anders gewoon niet schakelen
  10. die dingen van mij zitten er nu al een tijdje op en ik doe er geen ene moer aan, als ik de velgen schoon maak komen ze er als nieuw onderuit en de optiek, zie voor je zelf in ieder geval als ik weer een paar velgen laat opknappen doe ik dit weer zoek gewoon even met google de voor en nadelen van poedercoaten
  11. weet ik, je hebt gelijk versnellingsbakken van motorfietsen zijn niet gesyn (kutwoord) gesynchroniseerd, ik probeerde alleen uit te legen hoe zoiets werkt, bij mijn andere motor doe ik het ook altijd gasgeven bij het terugschakelen, vangt de bak makkelijker de klappen op, 1340 cc op 2 cylinders remt bijna nog harder als de bedrijfsrem nog zoiets, nu we het toch over versnellingsbakken hebben, vroeger ;ik weet niet of het nog bestaat hadden sommige auto~s, een overdrive en dat werd altijd verward met een vijfde versnelling, het is eigenllijk de enige versnelling, de uitgaande as maakt meer omwentelingen als de as aan de motorzijde, alleen de uitvoering is wat anders.. uitleg:.... Bij versnellingsbakken in auto`s is de hoogste versnelling altijd prime as direct dat wil zegen dat de hoofd(prime)as net zoveel omwentelingen maakt als de cardan as, het differentieel bepaald de eindoverbrenging en bij een overdrive maakt de cardan as meer omwentelingen dan de prime as, dus maakt de motor minder toeren, maar absoluut geen kracht meer, is gedaan voor brandstof besparing heeft niks met vrf te maken, zijdelings ook wel bij een motor is het cardan /eindoverbrening vervangen door ketting en tandwielen en je hebt maar 1 wiel dus niks te maken met differentieel (verschil) tussen binnen en buitenbocht
  12. ik was even door het bord aan het spitten, en toen las ik iets wat ik in een heel ver verleden in het leger geleerd heb schakelen zonder koppeling, als je het kunt is beter, voor de versnellingsbak dan met koppeling, denk maar aan de eerste on gesynchroniseerde versnellingsbakken,moest je twee keer de koppeling gebruiken en dan kon je pas schakelen, als de boel in de bak een beetje gelijk in toeren is, dit vergt enige uitleg; het gaat allemaal om en gelijk cq even snel draaien van de tandwielen, en als deze de zelfde omloopsnelheid hebben grijpen ze naadloos in elkaar vast dus: als je opschakelt draait(omloopsnelheid) het tandwiel zeg 3rde versnelling 500 omwentelingen en je moet naar de 4rde versnelling, deze draait dus maar 350 omwentelingen, dus om de snelheid van de tandwielen gelijk te krijgen, gas eraf en gelijk in tussen de versnellingen inzitten even wachten, gaat het toerental van de motor naar beneden kun je opschakelen dus als je terugschakelt draait de 4rde versnelling langzamer dan de derde dus tussen de versnellingen wat gas geven hebben de tandwielen weel gelijke( omloop) snelheid en kun je terugschakelen altijd makkelijk als je dit kunt, bv op vakantie en je kabel is gebroken, en wegrijden met gebroken kabel, motor uit in zijn 1 en starten . dit zelfde geld voor alles waar een versnellingsbak inzit, allemaal dezelfde routine ik ben zo is teruggekomen met de vrachtauto uit Duitsland
  13. Ik heb nog even wat foto`s opgezocht, mijn wielen heb ik laten poeder coaten, leuk verschil even een tip, wat je ook doe, laat de lagers zitten en draai de boutjes van de remschijf erin, plak de zittingen van je voor en achterwiel goed af,scheelt je later een hoop rotzooi weghalen. en ik heb toen der tijd iets van 150 euro betaald, dus vies weggebracht en nieuw teruggekregen
  14. ray, klopt, een motor heeft niet veel stroom nodig om te lopen, is idd een idee
  15. Honda VFR800 Nitrous EFI System ik vind toch whahahahaaaaahahahahahahaha gas leuker klinken, lachen he hier
×
×
  • Nieuwe aanmaken...