Jump to content

JeFour

Motorator
  • Content Count

    1,663
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

JeFour last won the day on December 19 2017

JeFour had the most liked content!

Community Reputation

342 Excellent
About JeFour
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 03/19/1965
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Den Haag
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,010 profile views
 
  1. Bedoel je met serie-regelaar eentje die de stroom onderbreekt als de spanning te hoog oploopt (in plaats van kort te sluiten zoals de "normale" regelaars)? Zo ja, dan verwacht ik juist nog meer problemen met je stator omdat bij het "afkappen" van de stroom dan hoge spanningspieken in de stator gaan optreden, en daar is de isolatie tussen de windingen van de stator niet op berekend...
  2. JeFour

    VFR 800 VTEC 2002 4000 toeren in neutraal

    Mijn ervaring met een kapotte Wax element is het omgekeerde, bij een koude motor krijg je dan juist geen verhoging van het toerental, de motor draait te langzaam en slaat (bijna) af. Dus bij een warme motor een te hoog toerental is m.i. geen Wax element issue.
  3. In ieder geval een ransomware-aanval, wat ze nou wel of niet betaald hebben is volgens mij onduidelijk. Hoe dan ook is het een gigantische operatie, alle computers moeten opnieuw opgezet worden, het liefst zelfs helemaal vervangen. Dus dat gaat nog even duren... https://tweakers.net/nieuws/170184/bronnen-bevestigen-wastedlocker-ransomware-en-vraag-om-losgeld-bij-garmin.html https://www.garmin.com/nl-NL/outage/
  4. JeFour

    Ventilator laten draaien?

    Volgens mij heeft het niet veel nut om de ventilator te laaten draaien, alles wat hij doet is het water in de radiator afkoelen. De rest van het hete koelwater wordt niet afgekoeld omdat de waterpomp niet meer aan staat, er is dus geen circulatie meer. Dus ventilator aan of uit, de motor zelf koelt net zo snel af.
  5. Jaren geleden hielp bij mij perslucht in het sleutelgat (een vriendelijke garagehouder naast een zelftank-station)...
  6. JeFour

    koude motor en rest van cilinders en kleppen

    Dat klopt zeker, als de olietemperatuur te laag is blijft de VTEC uit, ookal kom je boven de 7000 toeren uit. Dus rustig warm draaien totdat de olietemperatuur boven de 70 graden is (en liefst nog iets langer) en dan pas het gas erop
  7. JeFour

    Vfr1200f model confusion. HELP!

    Dat "bouwjaar = jaar 1e tenaamstelling" was nieuw voor mij, ik ging er altijd van uit dat "bouwjaar = productiejaar" is ... Goed om te onthouden als ik ooit weer een auto/motor ga kopen. Die spraakverwarring / dat framing doen dealers natuurlijk met opzet, dat snap ik wel, maar eigenlijk zou dat niet moeten mogen...
  8. JeFour

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Met knipperende LED'jes ongetwijfeld niet, met permanent oplichtende LED'jes waarschijnlijk ook niet, maar dan wordt het waarschijnlijk wel gedoogd.
  9. JeFour

    Stator en olie

    Het kan ook een deels kapotte stator zijn (had ik ook een keer). Dan is een "tak" stuk en de andere doen het nog. Dan wordt wel energie opgewekt, maar te weinig om de accu op te laden. Ik had toen de situatie dat ik een externe accu nodig had om te starten (ANWB) en dat de motor dan met koplampen uit (stekkers eraf getrokken) wel gewoon wilde blijven draaien zodat ik naar huis kon komen...
  10. JeFour

    Overhauling Crosstourer edition

    Terug naar jouw vraag over de twee alternatieven, ik zou voor de universele gaan juist vanwege het argument wat je zelf al gaf: Bij een val druk je de op maat gemaakte tassen door de crashbar heen en heb je een redelijke kans je kunstof delen te beschadigen die je juist wou beschermen. Voor mij zou dat (letterlijk ) een redelijk doorslaggevend argument zijn...
  11. JeFour

    Lekker bezig Honda....

    Die "Dream Dealers" lijkt mij ook geen goede zet om je omzet te vergroten... Als je zo een 'glamour winkel' binnen loopt weet je toch gelijk dat je de hoofdprijs gaat betalen, zowel bij aanschaf als bij onderhoud/reparatie, al dat bling-bling moet tenslotte ergens van betaald worden... Geef mij liever maar een motorzaak waar je kunt zien dat de onderhoudsplaats het belangrijkste is en niet de nieuw-verkoop, daar heb ik meer vertrouwen in dat de service en prijzen goed zitten dan in zo'n opgedirkte "sales point"
  12. Hier is het eerder "vertrouwen is goed, backup is beter"
  13. JeFour

    Maximumsnelheid naar 100??

    Was dat niet juist war de Hode Raad geoordeeld heeft? Dat dat juist niet mag? Nu meer uitstoten zodat je later (ooit ) minder uitstoot? Dan zou zo een noodwet ook gelijk weer door de Hoge Raad ongeldig verklaart worden. Maar de 100 km/h is echt "Augenwischerei", "für die Bühne",... Ik denk dat klopt wat ik her en der lees: De VVD presenteerd het nu als groot offer, zodat er binnenkort iets tegenover kan staan, namelijk het verkleinen/opheffen van natuurgebieden En de ingrijpende matregelen, die zullen voor iedereen zijn, maar niet voor de industrie, boeren, transportsector, Schiphol of de Formule 1...
  14. JeFour

    Nieuwe labels benzinepomp

    Onderaan dat inderdaad erg oppervlakkige artikel is een link naar De Ingenieur, dat artikel is uitgebreider en beter onderbouwd. Probleem met bio-ethanool is hetzelfde als bij de biomassa-energiecentrales, het lijkt een gesloten CO2 kringloop, maar dat is het niet.
  15. De VTEC heeft 4 koplampen, 2 voor dimlicht en 2 voor groot licht. Als er maar 1 brand dan is er iets stuk Heb je de spanning met een multimeter gemeten? Waar? Bij de VTEC zit een soort adapter / verlengstuk tussen de lamp en de kabel-stekker. Bij mij was ooit een van die adapters gaar. Door oxidatie was een van de contacten zo heet geworden dat het metaal niet meer verend was. Het contact voorzichtig dichtknijpen wilde een tijdje helpen, maar uiteindelijk hielp alleen vervangen van die adapter...