Jump to content

Eric

Bestuur
  • Content Count

    6,126
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    83

Eric last won the day on March 25

Eric had the most liked content!

Community Reputation

1,416 Excellent
About Eric
 
 
  • Rank
    Voorzitter
  • Birthday 11/10/1959
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lingewaard
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Groen
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,494 profile views
 
  1. Eric

    Plek waar handgrepen zaten.

    Ik heb daar ook nooit een vraag of een oplossing voor voorbij zien komen. Dus dat vraagt om creatief knutseltalent.
  2. Eric

    Deze motor stinkt!

    Hoe ken jij het framenummer als ik vragen mag?
  3. Eric

    Uitlaatpakking lek

    Het is effe een investering (in tijd en geld), maar dan kan ie straks ook weer makkelijk 20 jaar of 100.000km probleemloos mee
  4. Eric

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Da's nie goed nie..... en weer terug met dat ding......
  5. Ben laatst met een Kawasaki aan het sleutelen geweest. Die had ook een veelvoorkomend "dingetje". Big end lagerschalen (van de krukas dus) volledig weggeslagen. Staan erom bekend bij slecht onderhoud en/of wheelies. Onvoldoende smering. Dan heb je echt een probleem. Elektronische problemen van de VFR zijn zeker irritant, maar ook nog wel overkomelijk; en met wat zorg (schone stekkers met zuurvrije vaseline of nog beter doorsolderen) vaak te voorkomen. De VFR is een ontzettend betrouwbare motor. Zo'n pechverhaal als hierboven van @peter fillehoor je maar zelden. Sorry Peter. Heb je wel een goeie monteur/garage??
  6. Eric

    Ik kwam een VFR tegen (deel 16), was jij dat?

    Theo zit in Spanje dus ik denk het niet @Smuiger 😜
  7. Ik weet niet wat de belangrijkste oorzaak is. Ik vermoed slechte connectoren. Daarom is doorsolderen aan te bevelen. Wel jammer dat je je zoveel zorgen maakt. Het is echt geen gok om op een vtec te stappen. Maar ik snap het wel. Als het goed gaat hoor/lees je niets. Als het fout gaat wel. Want dan vragen mensen om hulp. Dan lijkt het of elke vtec een keer aan de beurt komt. Dat is een vertekend beeld. De meeste vtec’s rijden probleemloos rond. Vergeet dus niet van je motor te genieten.
  8. Eric

    is dit een thermostaat van een vfr800?

    Ik vermoed toch dat er nog steeds lucht in het systeem zit. Wat Ray al eerder zei: als de thermostaat kapot is, dan warmt de motor bijna niet op. Deze wordt juist te warm. En het is een hele klus om goed te ontluchten; als je denkt dat het klaar is moet je toch nog even verder gaan........
  9. Eric

    VFR 800 project voor erbij

    Goedbedoelde tip Klein: Het is nu wel een buitenkansje om de boel even los te halen, schoon te maken en nieuw lagervet er in te doen. Dat is juist nu een fluitje van een cent omdat je er zo makkelijk bij kunt. En omdat de boel waarschijnlijk ook nog niet muurvast zit. Het gaat niet alleen om het lager, maar ook om het conische deel om de ketting te stellen Als je dat nu schoonmaakt hoef je niks te repareren en ook de komende 10 jaar niet meer naar om te kijken. Zelfs ik kan het
  10. Eric

    Zomaar wat foto's van VFR - deel 5

    Is dat bij Pannerden @DaniëlU?
  11. service van de zaak: KLIK
  12. Het is je gegund om dergelijke gebruikte kappen te vinden. Ik vrees dat dat nog niet zal meevallen. En als het al lukt, dan is de kans op kleurverschil bij rood ook aanzienlijk. Maar je weet maar nooit..........
  13. Eric

    Sound

    Yep het is zeker een VFR. Altijd herkenbaar! Het zingen van de tandwielentrein hoor je volgens mij wel wat duidelijker omdat er geen kuip omheen zit. Of verbeeld ik me dat?
  14. Eric

    De VFR leeft weer (een beetje)

    Rijdend meten bedoelde ik inderdaad om de SR te checken. Ik had kennelijk gemist dat er een al nieuwe Mosfet SR op zat. En ook al een nieuwe accu. Dan blijft de stator over.......als die niet meer dan 40v gaat leveren bij >5000 toeren dan is dat de hoofdverdachte.
  15. Eric

    De VFR leeft weer (een beetje)

    Dat is inderdaad nogal een dingetje. Extra paar handen en ogen wil nog wel eens helpen. Of het gas met een lijmtangetje (zo;n knijpding zeg maar) even vast zetten op het juiste toerental. Ik heb me trouwens altijd verbaasd waarom je 70-80 V wissel- nodig hebt om er 12v gelijkstroom van te maken. Ik als huis-tuin-en keukenamateur zou denken dat 40V ook genoeg moet zijn, toch? Maar misschien dat een echte electrotechneut kan zeggen of 40V wissel te laag is voor een VFR.