Jump to content

Eric

Lid VFROC
  • Posts

    7,445
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    135

Eric last won the day on November 21 2023

Eric had the most liked content!

About Eric

  • Birthday 11/10/1959

Sociale Media

  • Website URL
    https://www.vfroc.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lingewaard

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Groen

Recent Profile Visitors

2,989 profile views

Eric's Achievements

Super duper Post-ho Maniac

Super duper Post-ho Maniac (10/10)

  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine
  • Collaborator
  • First Post

Recent Badges

2.5k

Reputation

  1. Dankjewel Dennis@Nancy, Natuurlijk voor jullie en alle andere VFRienden en VFRiendinnen ook de allerbeste wensen
  2. Het forum kun je een beetje zien als het ""digitale clubhuis" waar we lekker over motoren en motorrijden kunnen lullen kletsen. Maar uiteindelijk gaat het om (samen) rijden. En daarbij heeft het lidmaatschap van de VFROC heel veel te bieden..... mooie ritten in binnen en buitenland o.a. Geniet er van en misschien zien we elkaar bij een mooie rit in 2024 (?).
  3. Thanks for sharing..... Goed bezig geweest samen met je zus. Compliment En wat zuur dat ie omgewaaid is. Gelukkig is dat ook weer gefixed 👍
  4. Da's minder leuk nieuws. Hopelijk herstel je snel......beterschap man.🍀
  5. Ben helaas verhinderd vandaag. Veel plezier allemaal.
  6. Als je weet hoe het moet is het niet moeilijk. Tip (voor het geval je het nog niet wist): maak een draad vast aan de draden van de oude stator, zodat je de draden van de nieuwe stator makkelijk(er) op de goeie wijze langs het motorblok kunt leiden. Het verwijderen van de oude pakking kan wat tijd vragen; dus begin niet te laat.
  7. Mooie motor! Veel veilige kilometers met veel plezier toegewenst
  8. Meten is weten. Aan de hand van de foto durf ik het niet te zeggen. Dus ik adviseer om de 3 fase-draden van de stator door te (laten) meten..
  9. Auch. Dat is best heftig. Een spoedig en volledig herstel toegewenst 🍀
  10. Dat is een conclusie die ik niet deel. Ik vind de VFR800fi wel veel beter als ik moet kiezen. Waarmee ik de 750 geen onrecht wil doen, want dat is ook een uitstekende motor. Ga nou eerst proefrijden - is mijn advies - dan kun je pas oordelen of de één - voor jou - veel beter dan de ander is....
  11. Het is ook qua rij-eigenschappen vooral een kwestie van smaak. Ik vind de fi wat krachtiger in de lagere toeren en daar houd ik van. De fi voelt ook wat zwaarder en daar houd ik ook van, omdat ik dat prettiger vind voor langere toerritten.. Maar de 750 voelt lichter en wendbaarder en iets meer "racy". die verschillen zijn merkbaar maar niet heel groot. Met beide motoren kun je toeren en sportief rijden; Ik zeg......ga proefrijden en pik je eigen favoriet. Je kunt niet echt verkeerd kiezen....
  12. Proficiat @mdj. Prachtige machine hoor! Enjoy!
  13. precies wat Smuiger zegt. Ik maak de ketting eigenlijk alleen schoon (met lampenolie) als er veel zand op zit. En dat is met normaal weggebruik zelden nodig. Voor het smeren gebruik ik Motul lubricant. Maar wit kettingvet van de Action doet het ook prima. Alleen niet door elkaar gebruiken. Ook niet doen: hogedrukreiniger gebruiken of een harde (staal)borstel. Daarmee beschadig je de o- of x-ringen. Belangrijk voor de levensduur is de juiste kettingspanning.
  14. Je zou nog iets van extra koeling kunnen aanbrengen door een grote koelplaat te monteren en een ventilatorje van een oude PC. Op dit forum voldoende informatie over te vinden. Maar je kunt ook je oude SR als reserve meenemen. Je bent in elk geval goed voorbereid. Even afkloppen, maar in de 12 jaar dat ik een VFR rijd heb ik nog geen SR problemen gehad (wel met extra koeling en de connector er tussenuit gehaald en de boel doorgesoldeerd).
×
×
  • Create New...