Jump to content

Eric

Lid VFROC
  • Posts

    7,321
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    133

Eric last won the day on February 16

Eric had the most liked content!

About Eric

  • Birthday 11/10/1959

Sociale Media

  • Website URL
    https://www.vfroc.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lingewaard

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Groen

Recent Profile Visitors

2,694 profile views

Eric's Achievements

VFROC verslaafde

VFROC verslaafde (9/10)

  • Reacting Well
  • Very Popular
  • Posting Machine
  • Collaborator
  • First Post

Recent Badges

2.4k

Reputation

  1. Ik overwoog om op de trekker te komen; maar dat lijkt geen goed plan Hoe dan ook.....tot morgen. Ik kom ook even buurten....
  2. Prachtig! En met een nieuwe set banden weet je helemaal niet wat je overkomt. Goed voor jarenlang rijplezier šŸ‘
  3. Goed bezig @Mark WKšŸ‘ "Kevs Shed" heeft inderdaad voor de meest voorkomende onderhoudswerkzaamheden best goeie filmpjes om je een beetje "de weg te wijzen".
  4. Dan moet je behoorlijk tekeer zijn gegaan als dat tijdens de montage gebeurd is. Ik denk eerder dat je inderdaad iets verkeerd gemonteerd hebt. Zoals @Arno71 hierboven aangeeft........
  5. Het probleem zit meestal in het witte schakelaartje. Voor een grondige reiniging zou dat ding even uit elkaar moeten. Dat lukt met wat "gepiel" wel, maar wel even goed opletten dat de kleine onderdeeltjes (veertje en kogeltje in mijn herinnering) niet wegschieten........ MIsschien helpt dit filmpje: KLIK
  6. Dit topic is al behoorlijk oud. Ik ben benieuwd of TS nog gaat reageren. Maar mocht je last hebben van trillende remmen, dan zou ik rekening houden met (een) "kromme" remschijf. En dat is meestal niet met het oog of een micrometer vast te stellen. Wat je in elk geval kunt doen is er voor zorgen dat de "zwevende" OEM remschrijven ook daadwerkelijk "zweven". Dat betekent dat de "bussen" in de remschijven rond moeten kunnen draaien. Die worden meestal niet onderhouden. Kwestie van goed schoonmaken met remmenreiniger. Bout er doorheen en met moer vastklemmen. En dan kun je met een ring- of dopsleutel de "bus" ronddraaien totdat die niet meer vast zit. Wel effe een werkje, maar bij mijn vorige motor hielp het wel goed.
  7. Welkom @Tonus fijn dat je je hiervoor wilt inzetten. Veel plezier šŸ‘
  8. Natuurlijk verdient @Ray een eigen topic. Ik heb ontzettend veel te danken aan je Ray. Hoogte- en dieptepunten hebben we samen meegemaakt. En je bent altijd de stabiele factor gebleven die garant stond voor het doorgaan van de evenementen (uiteraard met hulp van de ritten-makers). Toch het belangrijkste voor de clubleden. Dat maakte dat ik me kon focussen op andere bestuurlijke zaken. Jij hield ons ook scherp in wat wel of niet uitvoerbaar was. Ik heb veel aan je te danken kerel. Dankjewel!! We gaan nog wel een keer een bakkie doen.
  9. Met een beetje weemoed, maar vooral met een tevreden gevoel heb ik gisteren mijn functie als voorzitter van de Honda VFR Ownersclub Nederland neergelegd. Zes jaar lang heb ik voorzitter mogen zijn van deze mooie vereniging. En dat heb ik met heel veel plezier gedaan. Maar de tijd van gaan is gekomen. Dat heb ik een tijdje geleden aangekondigd en gisteren (bij de Algemene Vergadering) was het dan zover...... Ik wil iedereen heel erg bedanken voor het in mij gestelde vertrouwen; in het bijzonder dank aan mijn mede-bestuursleden (ook ex-bestuursleden). Dankjewel voor de mooie tijd mannen! šŸ™ In alle vertrouwen draag ik de taken over aan Robert-Jan de Ridder die gisteren unaniem door de Algemene Vergadering is benoemd tot nieuwe voorzitter. Proficiat Robert-Jan! Heel veel plezier en succes! Samen met Marien, Kees, Peter en Rudger (opvolger van Ray) kan de de VFROC trots zijn op zijn/haar bestuur. De oplettende lezer zal gezien hebben dat mijn avatar is aangepast. Vanaf nu ben ik weer gewoon lid van de VFROC. En dat wil ik ook nog heel lang blijven. Ik hoop nog vele ritten mee te rijden, want ik blijf fan van de VFR en de VFROC. Tot ziens! Hier en/of op de V4.
  10. Mee eens, maar niet iedereen heeft het gereedschap of de skills in huis. Maar in dit geval TS kennelijk wel.
  11. En laten daar nou uitstekende "las-dopjes" voor te koop zijn. Bijvoorbeeld deze. (effe zoeken op internet voor goedkopere versies).
  12. Naast de afwijking van de km-teller is het vooral een persoonlijke smaak. Een kleiner kettingwiel slijt iets sneller. Bij een standaard kettingwiel heb je naar mijn bescheiden mening ook meer dan genoeg acceleratie (als je wheelie-king bent) . En wat je zegt.....ik vind zo'n korte eerste versnelling ook irritant en onnodig.....
  13. Joow Case, dit bericht had ik effe helemaal gemist šŸ˜ž Wat vervelend! Gelukkig te herstellen, maar dat gedoe zit je niet op te wachten...... Succes met het herstel man!
×
×
  • Create New...