Jump to content

DaniëlU

Forumlid
  • Posts

    887
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    12

DaniëlU last won the day on October 30 2023

DaniëlU had the most liked content!

About DaniëlU

  • Birthday 08/11/1984

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Wageningen
  • Interesses
    Motorrijden, Padel, mountainbiker, jeugd korfbaltrainer

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

The recent visitors block is disabled and is not being shown to other users.

DaniëlU's Achievements

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Conversation Starter
  • Reacting Well
  • Dedicated
  • Very Popular
  • Posting Machine

Recent Badges

262

Reputation

  1. Deze is vandaag online gezet Honda vfr 800 fi topkoffer + zijkoffers Bieden https://link.marktplaats.nl/m2221021580?utm_source=android_social&utm_content=vip&utm_medium=android_social&utm_campaign=socialbuttons
  2. Dank voor de reacties. Het komt voor zover ik het kan horen als ik op de motor zit, onderuit de motor, tussen schakelpook en rempedaal vandaan.
  3. Beste allen, Met mijn VFR VTEC uit 2006 en 119.000 op de teller heb ik een irriterend issue. Bij het wegrijden vanuit stilstand, op het moment dat de koppeling los word gelaten en de eerste kracht vrij komt op de aandrijving komt er een mechanisch geluid vanuit de motor, voelt het schurend aan en kan hij het vermogen niet kwijt. Hij wil dan ook even niet goed vooruit komen. Het is lastig omschrijven maar ik doe een poging; het klinkt als schurend, schrapend, alsof 2 metalen onderdelen over elkaar schuren. Dit duurt meestal een seconde of iets langer tot de motor begint te rollen, bij volledig losgelaten koppeling is het ook weg. Tijdens het rijden geen last bij het schakelen, heel af en toe van de 2 naar de 1 of 1 naar de 2 maar dit is minimaal. Afgelopen winter is de motor bij Johan geweest, die heeft en XL onderhoudsbeurt gegeven inclusief nieuwe koppeling en kettingset. De koppeling die erin zat was nog goed en nu zit er een nieuwe in. Het heeft niet geholpen en ik heb geen idee wat het kan zijn. Graag jullie inzichten en advies, ik kan er verder prima mee rijden maar ideaal is anders. Edit: met goed warm gereden motor is het minder, maar niet helemaal weg. Groet, Daniël
  4. Kwam deze net tegen, wordt te koop aangeboden in Beesd. Bijzondere achterkant wel.
  5. Gisteren de VFR weer mogen ophalen bij Johan. Had hem in juli gekocht maar nog amper op kunnen rijden door defecte stator en vakantie. Deze ervaren machine is door Johan weer in glorie hersteld, vele slangetjes, leidingen en kabeltjes liepen niet waar ze hoorden, hier en daar een verkeerde of missende schroef en plug, slippende koppeling en een versleten ketting. Nu staat de VFR er weer in showroomstaat bij, alleen de KM stand op het dashboard bewijst het tegendeel 😎 Bedankt weer @Johan !
  6. ***GERESERVEERD*** Hi all, Zoals al aangekondigd in mijn andere topic, zet ik hierbij mijn hyperpro schokdemper te koop. Gekocht als streetbox, de voorveren gebruik ik zelf op mijn nieuwe VFR. Hij staat ook op mp maar hier is de vraagprijs iets lager. De demper heeft er 3 jaar en maximaal 10K km onder gezeten, nooit met duo passagier gereden, verder alleen lichte bagage tijdens weekendjes in de Eifel. Ik heb toen gekozen voor de paarse veer. De stelhaak en het boekje zitten erbij. Vraagprijs 300 euro.
  7. Ik wil je wijzen op de mogelijkheid om een klacht in de dienen bij het Kifid. Als je er niet uit komt met de verzekeraar, kan je hier escaleren.
  8. Dank voor de reacties, inzichten en overwegingen allen! Als de demper t.z.t. voor niet teveel reviseren is, houd ik de demper met stelknop eronder. De demper die ik onder de blauwe had gaat dan waarschijnlijk in de verkoop!
  9. Hi all, Op de VFR die ik heb gekocht zit een hyperpro shock inclusief de optionele (en dure ) preload instelknop gemonteerd, aan de voorzijde de progressieve veren. Deze set is al 9 jaar oud, weet niet hoeveel km's... Op mijn blauwe had ik een Streetbox zitten, deze heeft er nog geen 10K km onder gezeten. De voorpoten had ik al gespoten en over gezet, de demping is veel beter van deze poten. Waren in maart ook nog door Johan geserviced. Nu dus mijn overweging, houd ik de huidige en oudere shock of zet ik de door mijzelf aangeschafte emulsiedemper eronder zonder optionele instelknop. Enig inzicht over de duurzaamheid en levensduur van een dergelijke demper is daarom meer dan welkom. Groet, Daniël
  10. Vanmiddag in Amerongen, prachtig de rode herstkleuren
  11. De Engelse versie heb ik wel, mocht je interesse hebben, let me know
  12. In juli ivm afschrijven van mijn blauwe deze VFR gekocht. Gekocht zoals op bovenste foto, vanmiddag de nieuwe wielen en gespoten voorvork gemonteerd, onderste foto;
  13. Net even gebeld met Boshuizen Raalte. Ze hebben hem open gemaakt en de stator was inderdaad doorbakken. 3 kwart was zwart. Het was wel nog de originele (!) Die het 119K km heeft volgehouden. As we speak wordt de stator opnieuw gewikkeld, daarna teruggeplaatst. Hoop de VFR volgende week weer op te kunnen halen.
×
×
  • Create New...