Ga naar inhoud

bousix

Forumlid
  • Items

    20
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over bousix

  • Verjaardag 23-10-1966

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.bousie.eu

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Roosendaal

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Rood

bousix's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

2

Reputatie

  1. is er nog wat nieuws te melden op het LED front? in mijn vfr1200x van 2017 zit helaas ook nog de oude lamp. Sent from my Moto G (4) using Tapatalk
  2. de afgelopen weken veel bezig geweest met testen. aan de ECU is niets te vinden. alles cleared. verder verschillende scenario's qua gebruik volbracht: - hele week dagelijks gereden, geen lader aangesloten gehad - hele week dagelijks gereden en tussendoor de lader er continue op gezet. - hele week niet gereden, wel lader er constant op gehad en daarna gaan tanken (exact het scenario waar ik eerder de noodloop kreeg) - en ik ben ad-hoc -na afkoppelen van de lader- meerdere malen naar de benzinepomp aan het eind van de straat gereden, ook al moest ik niet tanken, maar louter om het scenario na te bootsen waarin ik eerder wel de noodloop kreeg het leidde allemaal niet meer tot de noodloop-indicatie. mijn voorzichtige conclusie is dat -na een kort stukje rijden en opnieuw starten- de dan ontstane spannings-dip inderdaad de noodloop indicatie triggerde en dat dat verder gebruik het spannings niveau weer herstelde, waardoor ik er daarna geen last meer van had. dus.... op naar een moderne lader! (ps. allen zeer bedankt voor de vele reactie én het meedenken)
  3. Vandaag accu laten testen; 3x de 15-seconden duurtest glansrijk doorstaan; er is geen enkele 'drop' in de spanning te zien. Een nieuwe accu heb ik er daarom nog maar niet ingezet. Volgende week ga ik terug om de ECU uit te laten lezen.
  4. Nee, de zoekrichting was aanvankelijk de aanslag in het gasklephuis (het betrof de sensor van dat gasklephuis) omdat die aanslag meer dan gebruikelijk was (Ik grapte al over mijn rijstijl) Ik gebruik de motor vooral functioneel (woon-werk) en heb -als het euvel zich voordoet- gewoonweg zelden de mogelijkheid om meteen tijd te steken in een onderzoek. Later, als ik dan weer wel tijd heb, speelt het euvel al niet meer. Verdraaide lastig.
  5. Noops. Ik tank gewoon in NL (pomp aan einde van de straat) en dan E95.
  6. Ik vind het item qua accu erg interessant. De eerste keer had ik het euvel kort voor de 24.000. De tweede keer richting de 48.000. Vandaar dat de denk-richting meer naar de aanslag in het gasklephuis ging. Maarrrrr ondertussen is de accu 5,5 jaar oud. (Overigens heb ik nog nooit een accu stuk gehad. De voorlaatste was zelfs >8 jaar oud) Ik laat de accu zeker controleren.
  7. Ik moet wachten tot het probleem weer komt, dan zal ik het filmen, maar 76 kan het inderdaad ook zijn. Of 77!
  8. Wat zou er in de accu kunnen gebeuren, in het half uurtje dat ik de motor laat staan. Ná dat half uurtje start de motor prima, geen noodloop. Een ook mét noodloop, de motor start altijd goed. Eén tik, of hoogstens twee. Altijd.
  9. Aanvullend: mijn motor staat binnen en ligt dan aan een druppellader. Maar ik zal de accu ook laten doormeten! het knipperen: 1. contact aan (niet gestart) 2. lampje aan en kort daarna 6x lang knipperen en dan 6x kort knipperen 3. dan een korte pauze en weer opnieuw 6x/6x ps. ik meen me te herinneren dat het kan ook 7x / 6x geweest kan zijn
  10. Als voorbeeld neem ik vandaag; ik heb ongeveer twee kilometer -in de polder- op noodloop gereden. Daarna thuis geparkeerd. Half uurtje gewacht... en daarna werkt alles weer. Voordat ik ging rijden heb ik ook eerst enkele malen gestart, maar steeds bleef het lampje branden (ná enkele seconden -en dus zonder dat je start- gaat het lampje overigens ook knipperen, op twee opvolgende snelheden). Dus ja, geprobeerd en nee, het helpt niet.
  11. Wat ik er nog niet bij vermeldde is; dat er die eerste keer - dus bij de controle bij de dealer - wel flink wat aanslag zat in het gasklephuis. De teller stond op ongeveer 22.500 en bij 24.000 zou de motor een beurt hebben gehad waarbij dat schoongemaakt wordt/kan worden. Een idee zou dan zijn dat het komt door de hoeveelheid aanslag in het gasklephuis. Ik heb deze kwaal overigens ook gehad kort ná het gebruik van Forte I, wat ik speciaal als 'test' maar geprobeerd had. A-technisch als ik ben (echter rijder ) ben ik op zoek naar tips & ideeën. ps. misschien rijd ik gemiddeld té hard...
  12. In de afgelopen jaren heb ik met mijn DCT enkele malen gehad dat mijn noodloop programma werd geactiveerd. Het was me opgevallen dat het eigenlijk gebeurde wanneer: nadat ik de motor startte (geen noodloop) reed ik naar de benzine pomp 800 meter verder. Na het tanken wil ik dan weer starten, maar wordt de noodloop actief. Wanneer ik thuis de motor neerzet en na een klein half uurtje opnieuw probeer, werkt alles weer; dan geen noodloop, dus ook niet het storingslampje etc. Dit heb ik de eerste keer laten uitlezen en toen bleek dat één van de twee sensoren in het gasklephuis de melding had gegeven. Uit de melding zelf bleek niet welke van de twee sensoren dan die melding gaf. Mijn dealer zocht nog contact gehad met Honda (toen nog) Nederland, maar hun technische man wist het ook niet. Een reset van de melding en ik kon weer verder. Overigens, bij dat onderzoek was de noodloop ook al niet meer actief. Op 28 februari dit jaar heb ik nog gereden (>150km) nadat de motor ruim drie maanden niet was gebruikt. Geen problemen daarmee. Vanmorgen 12 maart wil ik starten, en gadver, wederom dat lampje plus noodloop. Uiteraard zal ik opnieuw een dealer bezoeken (de mijne is inmiddels gestopt als Honda-dealer) Iemand enig idee of ervaring. Rob
  13. Dinsdag morgen reed ik inderdaad met rugzak richting moerdijk. Mijn pak is donker, de dct (lekkerrrrrrrt) grijs met zwart. Lijkt me dat ik het was MDJ. Volgende keer zal ik beter zwaaien
  14. zit nu op 9600 km met de dunlop roadsmarts, waarvan 8500 woon/werk en de laatste 1200 km was in Nümbrecht e.o., met de club. banden op de grens van profiellimiet en zijn een drama in de regen (als je je groep moet lossen is dat niet fijn), maar ze rijden weer héérlijk op droog wegdek. al met al een onwerkbare combinatie en onvoldoende om anderen te adviseren. 'k heb wel goed geluisterd en de dunlop roadsmarts lijken het te gaan winnen. nu nog iemand die ze er voor me op zet !!!! (ik moet nog banden bestellen, dus duimen op droogte morgen ) rob
×
×
  • Nieuwe aanmaken...