Ga naar inhoud

Waltersan

Forumlid
  • Items

    670
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Waltersan

  • Verjaardag 17-05-1970

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Neder-Betuwe

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

708 profielweergaven

Waltersan's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

10

Reputatie

  1. Wat ik ook nog als minpunt vergat te melden is het volgende: toen we recent met zn drieeen op pad waren met alledrie een tomtom, had ik s ochtends een route gemaakt op de tomtom, en nu blijkt dat je deze wel kunt opslaan voor later gebruik, maar niet kunt delen met andere gebruikers. Een geimporteerde route kun je wel delen via BT naar een andere tt rider, maar de vers gemaakte route - die optimaal is afgestemd op de behoeften en mogelijkheden van die dag - dat gaat dus niet. Nu begreep ik dat myroute app ook op de smartphone kan draaien, alleen weet ik niet of de route via BT overgezet kan worden naar de tt.
  2. Bedankt voor de tip Hans. Die optie had ik nog niet gezien. En het maakt niet uit of het een "rijd naar" route is of een "plan een spannende route" is, zodra de route actief is kun je deze opslaan onder het kopje "huidige route".
  3. Hierbij mijn ervaringen met de tomtom rider 410 na een paar duizend kilometers: Ik had een Zumo 550, en in de autos een tomtom, dus de overstap was niet heel moeilijk. Behuizing en steun voelen degelijk aan, het plaatsen en uitnemen gaat makkelijk en met 1 hand. Het geluid moet via bluetooth, ik heb nog een bedrade intercom, dus ik heb het geluid niet kunnen beoordelen. Rijden zonder geluid is minder handig, soms mis je een aanwijzing. Maar hieraan wordt gewerkt. De TT kan in "landscape" en "portrait" gebruikt worden, ik vind de rechtopstand beter werken, je ziet dan net iets meer route info. Qua gebruik zijn er lijkt het of het twee verschillende apparaten zijn. tijdens het rijden draait alles perfect soepel, herberekenen gaat snel, hij is altijd bij de les, en niet 1 keer rare fratsen. Tijdens het invoeren van gegevens is het een traag ding, je kunt niet altijd zien of een knop ingedrukt is, en of hij bezig is.Dat is wel zo, maar je mist de feedback op het scherm. Het scherm is met blote handen supergevoelig, als je een mm of 3 boven het scherm zit met je blote vinger reageert het scherm al. Dus je moet resoluut drukken, en niet twijfelend met de vinger boven het scherm bewegen. Met handschoenen aan is het beter, alleen zijn de knoppen zo klein dat het eigenlijk ook niet fijn werkt. Wat heel goed werkt is de kronkelroute functie, je kiest een bestemming, evt met een paar tussenpunten en je hebt een leuke route. Ook in NL werkt dit goed, alleen word je wel door dorpen en steden gestuurd, dus dan is het zaak om een paar punten naast de stad te plaatsen, anders wordt je dwars door een stad gestuurd (in mijn geval dwars door Utrecht). Ik had altijd ruzie met basecamp, gelukkig ben ik daar nu van af, routes maken kan met tyre of my route app. de laatste heb ik gebruikt, en dat werkt intuitief en de route komt ook goed over op de tomtom. Wat ik zeker voor verbetering vatbaar vind is dat je de route die je op de TT maakt, hetzij een kronkelroute van A naar B, hetzij een rondje, direct moet rijden. Je kunt deze route niet opslaan en bv de volgende dag gaan rijden. Ja, als je het apparaat uit doet en de volgende dag weer aan. Dus op je hotelkamer een paar routes voorbereiden voor de komende dagen gaat niet. In dat geval moetje een laptop me hebben en met tyre of myrouteapp iets maken. Alleen hoef ik geen laptop mee op reis, die zie ik overdag op mijn werk al genoeg. Ik las ook over het gebruik in de regen, dat het scherm spontaan reageert op regendruppels, daar heb ik geen ervaring mee, tot nu toe alleen met droog weer gereden. Ik weet niet hoe de huidige Garmins het doen, maar de tomtom heeft wat "dingetjes" waar je aan moet wennen, maar over het algemeen ben ik tevreden.
  4. Zoiets heb ik ooit bij polo in kleve gekocht, van waterdchte stof, en kostte ook iets van €15. Dus het is ook te koop. En ik vind het ook ideaal!
  5. Ik heb ook deze constructie. En of nu haaks of in lijn, elke luchtstroom is beter dan geen. Bij mij zit de fan ditect achter het contact, dus als ik de oordoppen niet in heb en dan de sleutel omdraai, hoor ik m zacht zoemen. En met licht aan rijden begreep ik ook dat dat scheelt voor de levensduur.
  6. Niet echt een visitekaartje voor de rijder in kwestie en de motorrijder in het algemeen. Dit filmpje is genoeg voor rijbewijsinname. En iedereen zich naar afvragen waarom de motorrijder zo slecht staan aangeschreven ! Had van een VFR-rijder beter verwacht [emoji53]
  7. Nu sinds zo'n 500 km de roadsmart 2 op de voorkant, en hij bevalt prima, mooi neutraal stuurgedrag in korte en lange bochten. Achter zit nog een vrij goede roadsmart 1, en de combi is prima. Alleen het blijft zo dat ik totaal niet merk hoeveel grip of grip reserve er is en ook in bochten heb ik niet het idee dat hij zich vastbijt is het asfalt. Dus gewoon gaan met een snelheid die verstandig is en dan zal t wel goed gaan..... De specs van de motor: hyperpro streetkit, konisch balhoofd, juiste bandenspanning. Het zal wel aan mij liggen, zal wel een ongevoelig type zijn....
  8. Ik heb uiteindelijk een double-bubble ruit gemonteerd. Beviel het beste. Minste herrie. Heb ook een flipup en standaard geprobeerd. Ben iets over de 2 meter, en is wel op een RC-36/2, maar dat scheelt niet veel. Maar met windkracht 8 op de snelweg moet je je nog steeds goed vasthouden.
  9. T is Frank, dat je zo n end weg zit, anders was ik graag bij je langs gekomen voor de banden. Ik heb er een hyperpro streetkit op zitten en volgens de geleerden goed afgesteld.
  10. "Ben geen liefhebber van het Michelin gedrag, dus die valt af". Begreep uit voorgaande berichten dat de '4' nog steeds het ongewenste invallen vertoont. En ik heb mij twee keer laten ompraten om toch Michelin te nemen, twee keer drama. Dus niet meer geen Michelin meer. En er zijn genoeg andere opties
  11. Zijn er al geluiden dat er een Roadsmart 3 gaat komen? de vorige keer was de "2" nog niet leverbaar en heb ik de "gewone" roadsmart laten monteren. Ik ben weer aan de beurt voor nieuw rubber, en wat ik het belangrijkst vind is de feedback, het kunnen voelen wat de band doet. Welke band scoort daar het beste in? De roadsmart 1 die ik nu heb scoort daar maar matig in. Ben geen liefhebber van het Michelin gedrag, dus die valt af.
  12. Als ik de foto van Antoine zie (achterband) zijn de 'rullerjes' gewoon stukjes rubber die op de baan lagen en nu aan de band geplakt zitten. Een versmeerde band vanwege de dwars krachten ziet er heel anders uit
  13. Die stop n go heb ik al meerdere keren gebruikt. Wel op de juiste manier monteren. Werkt prima. Wel zou ik het op een racer -en of regelmatig Duitsland - alleen als tijdelijke oplossing gebruiken.
  14. Restyle zit tegenwoordig ook in Barneveld
  15. Zou toch naar eens naar Termaat gaan, maar dan niet op zaterdag of koopavond. Fijne zaak, enorm assortiment. Je kunt ook naar Polo in Kleve. Ook prima zaak.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...