Ga naar inhoud

MVG

Forumlid
  • Items

    735
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

MVG won de laatste dag op 3 november 2016

MVG had de meest gelikete inhoud!

Over MVG

  • Verjaardag 23-09-1973

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    belgische kempen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    n.v.t.

Recente bezoekers van dit profiel

1346 profielweergaven

MVG's prestaties

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

121

Reputatie

  1. Onlangs kwam ik voor mezelf een schat aan informatie tegen . Op https://motorcycle-diaries.com/en/home vond ik alles waar ik zelf al jaren mee bezig ben, namelijk het opslaan van de mooiste wegen in basecamp, zodat ik deze later kan gebruiken wanneer ik een motorreis voorbereid. Op deze site vind je de mooiste tracks in heel Europa met de nodige info (soort omgeving, type bochten,...) en het nodige beeldmateriaal. Voor diegene die graag een reisje plannen en zelf ritten maken, Topsite !!!
  2. Destijds had ik op mijn 1200f een quickshifter van Dynojet. Deze werkt alleen in combinatie met een powercommander (pcv). Je kon er ook alleen mee opschakelen. Dat werkte perfect vanaf 2000rpm. Opschakelen van 1 naar 2 was niet mogelijk. Leuk hebbeding maar op de Vfr1200f te veel beperkingen (vanaf 2e versnelling, niet terugschakelen). Prijs quickshifter bedroeg 230euro, niet geplaatst. Voor een pcv tel je tegenwoordig 360euro neer + plaatsing. Momenteel ben ik in het bezit van een S1000xr, ook met quickshifter. Deze schakelt in beide richtingen en ik zou het niet meer kunnen missen...
  3. MVG

    Action cam 2018/2019

    Voor diegene een waterdichte oplossing en consante voeding willen voor hun gopro, ook de nieuwste modellen: www.3BRpowersports.com. 3BR Powersports | Baryl Power Ports | Splash Proof | USB Weather Proof Power Outlet for Power Sport Vehicles - Snowmobile, Motorcycle, Off Road Vechicles, ATV
  4. Ieder zijn ding. Niks mis met een DAM trouwens, deze is van Belgische makelij en momenteel kan onze economie wel een duwtje in de rug gebruiken... De originele uitlaat vond ik maar niets. Het leek wel of ik met een scooter reed en hij was nog lelijk ook. Ook mijn Akrapovic was nog als nieuw toen ik hem verkocht. Wd40 en een zachte doek en hij blijft als nieuw.
  5. MVG

    GoPro filmpjes bewerken

    Ook hier enkele maanden geleden een Garmin Virb ultra 30 in huis gehaald en de Gopro hero7 black verkocht. Reden van verkoop was dat de batterij van de Gopro veel te snel leeg was en dat deze ook moeilijker te bedienen is op de motor.. Wat beeldkwaliteit betreft gaat er niets boven de Gopro, maar de Garmin kon aangesloten worden op de motor doordat hij nu constant aan de stroom hangt. Een ander pluspunt van de Garmin is dat deze veel simpeler te bedienen is vanop de motor via de gps. De beeldstabilisatie van de Gopro zorgde wel voor perfecte beelden vanop de motor en daar moet de Garmin toch wel zijn meerdere in herkennen. Goeie tip Marc om het filmpje terug op een sd kaart te zetten en dan vanaf de camera te laten afspelen op een tv. Ga ik meteen proberen.
  6. MVG

    GoPro filmpjes bewerken

    Dag Bart, Het is ondertussen helemaal in orde gekomen met het bewerken van de filmpjes. Ik gebruik Garmin's VIRB EDIT en daar is het uitstekend mee gelukt. Enig probleem dat zich nog stelt is dat ik het filmpje op een usb stick heb staan, maar dat bijna ieder tv toestel een ander bestand nodig heeft om het af te spelen... Op de computer geen enkel probleem.
  7. Heb bij RAD een reparatiesetje gekocht maar van een vijl is geen sprake. We hebben het gat met de voorziene boor uitgeboord en daarna de nestel (veter) er doorgestoken. vervolgens met de voorziene lijm afgedicht.
  8. Onlangs tijdens mijn vakantie met de motor in Frankrijk zat er een schroef in mijn achterband. Gelukkig hadden we een reparatieset (nestel) bij en konden we het probleem oplossen. Omdat het niet zo simpel was om een nieuwe band te vinden ben ik na dagelijkse controle blijven rijden met de gerepareerde band en ben ik er ten slotte, 1600km later, zelfs mee thuis geraakt. De volgende dag tijdens het poetsen bleek deze toch een kleine fit te hebben en nu loopt hij heel langzaam leeg. Afspraak voor een nieuwe is ondertussen gemaakt. Hoe betrouwbaar is zo een nestel? Had de achterband kunnen springen zoals je wel eens leest of zijn dit verhalen? Is enkel het geboorde gaatje gevuld of zit er aan de binnenkant nu een soort van prop tegen het gat? Kan ik er nog mee naar de dealer rijden of loopt de betrouwbaarheid van de herstelling nu echt wel op zijn einde...? Graag wat meer correcte informatie over deze.
  9. MVG

    GoPro filmpjes bewerken

    Het filmen, foto's trekken en dergelijke met de GoPro is niet zo moeilijk maar hoe bewerken jullie die beelden? Hoe maak je van een opname van 2uur bv. een leuk filmpje van 10minuten? Quik heb ik ondertussen geïnstalleerd op de laptop maar hoe begin je daar aan? Hoewel het in het Engels is, is het eigenlijk Chinees voor me. Iemand weet van een bepaalde site waar dit stap voor stap, in het Nederlands, wordt uitgelegd? Wat kan wel en wat kan er niet met Quik? Werken jullie met een ander (makkelijk en liefst in het Nederlands) bewerkingsprogramma? Alle tips welkom.
  10. MVG

    Action cam 2018/2019

    Ondertussen ben ik in het bezit van een GoPro 7 black. De keuze werd er uiteindelijk een tussen de GoPro 7 Black en de Garmin Virb30. Het groote voordeel van de Garmin is dat deze te bedienen is via de Zumo390. Uiteindelijk toch voor de GoPro gekozen omwille van de hypersmooth beeldstabilisatie en heb er dan de afstandsbediening maar bijgekocht. De aankoop was 1 ding , er mee leren werken en er uiteindelijk een leuk filmpje van maken wordt nog een ander paar mouwen. Iemand ervaring met, of tips over, bepaalde sites, forums of filmpjes op het net? Enkele jaren terug werden er nog cursussen gegeven voor startende GoPro gebruikers, idem zoals er basecamp cursussen of gps cursussen gegeven worden maar die bestaan helaas niet meer. Grootste uitdaging wordt om van een opname van bv. 4uur een leuk filmpje te maken van 15minuten...
  11. Hij ziet er nog steeds als nieuw uit Marc, die gaat nog jaren mee op deze manier. Wat dat alternatief betreft kan ik je wel een tip geven
  12. Auto’s op benzine of diesel verneuken het milieu en dus moeten zij er stilaan tussenuit. De elektrische auto van vandaag kent nog heel wat nadelen. Maar wat als… er een groene brandstof zou zijn? Met al die euronormen van tegenwoordig worden steeds meer (oudere) auto’s met een verbrandingsmotor uit steeds meer steden geweerd. Er zal echter een tijd komen – en die zal niet zo ver meer in de toekomst liggen – dat auto’s met een conventionele motor helemaal hebben afgedaan. Elektrisch aangedreven auto’s lijken de toekomst, maar die zijn voorlopig nog verre van perfect. De actieradius is heel wat korter dan die van normale auto’s, en laden kost veel meer tijd dan benzine tanken. Wie tijdens de zomervakantie naar pakweg Spanje wil rijden met een elektrische auto, die kan maar beter zijn laadstops grondig plannen en wat extra reistijd incalculeren. Dan is er ook nog waterstof. Alleen: waterstofgas is bijzonder explosief en uiterst moeilijk op de juiste druk te houden. Het vervoeren en tanken van waterstof is bijgevolg niet echt ideaal. Wetenschappers uit Israël en Australië menen nu de ideale oplossing gevonden te hebben. Met hun uitvinding kan waterstof vervoerd worden in een vloeistof die voor zestig procent uit… doodnormaal water bestaat. Dat heeft twee enorme voordelen. Ten eerste is het minder explosief. Ten tweede kan het gewoon vervoerd en getankt worden met de middelen waarmee momenteel fossiele brandstof vervoerd en getankt wordt. Nog meer voordelen? Het zorgt – uiteraard – niet voor schadelijke uitstoot, het kost ongeveer de helft van fossiele brandstof en volgens de wetenschappers zou je met een volle tank ook nog eens dubbel zo ver geraken dan met een tank benzine. Hoe het werkt? De speciale vloeistof – die dus voor een belangrijk deel uit water bestaat – wordt gemaakt in een fabriek, wat volgens de knappe bollen volgens een zeer eenvoudig proces kan. In de fabriek wordt de aangemaakte vloeistof in tankwagens gekieperd, die ze op hun beurt naar de tankstations brengen. In de auto wordt de waterstof van de vloeistof gescheiden en gaat vervolgens naar de brandstofcel. De ‘lege’ vloeistof gaat naar een tweede tank in de auto. Wanneer alle waterstof eruit is, gaat de auto verse vloeistof tanken bij het tankstation. Tijdens dat tanken, wordt ineens de ‘lege’ vloeistof afgevoerd. Die ‘lege’ vloeistof gaat vervolgens terug naar de fabriek, waar ze opnieuw gevuld wordt met waterstof. En zo is de cirkel rond… Nog mooier: de weinige auto’s die thans op de markt zijn en die op waterstof rijden, zouden zeer eenvoudig kunnen omgebouwd worden naar dit systeem. Enkel het Electriq-systeem, wat de waterstof uit de vloeistof kan halen, moet ingebouwd worden. Er moeten nog diverse testen gedaan worden, maar de wetenschappers zijn ervan overtuigd dat dit het nieuwe autorijden wordt.
  13. Je vergelijkt appels met peren. Zo is het ook heel logisch dat een Dacia betrouwbaarder is dan een Mercedes. De ene heeft nauwelijks technologische snufjes aan boord, de andere zit vol met nieuwigheden... Vroeg of laat zal Honda ook aan het vernieuwen moeten gaan, doen ze dit niet zal er van het merk binnen enkele jaren niet veel meer over blijven. Een rede waarom het de laatste jaren wat minder is met Honda zou kunnen zijn dat ze achter de schermen alles op alles aan het zetten zijn op elektrische modellen. Zelf kom ik van de VFR1200 en heb ik nu een S1000xr. Nog geen enkele keer voor een probleem naar de garage gemoeten, dat was met de VFR wel anders :(knop achtervering, remzuigers die bleven hangen). Als ik het zo bekijk, eigenlijk de basic onderdelen waar het toch wel eens mis durfde te gaan en blijkbaar nog steeds gaan...
  14. MVG

    Action cam 2018/2019

    Het lijkt me leuk om wat beeldmateriaal te kunnen bewaren van onze uitstappen met de motor. Zo staat volgend jaar de Routes Des Grandes Alpes op het programma, daar horen toch ook wat bewegende beelden bij... Ik ben geen voorstander van bevestiging op de helm, ook al ben ik me er van bewust dat zo de stabielste opnames gemaakt worden. De actioncam hoeft geen 800euro te kosten, maar ik ben bereid te betalen voor degelijke kwaliteit. Ik heb me nog niet voldoende geïnformeerd maar voor een 300 a 400 euro heb je al wat denk ik... Een makkelijk te bedienen afstandsbediening is een must.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...