Ga naar inhoud

AngelJanpwr

Lid VFROC
  • Items

    100
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over AngelJanpwr

  • Verjaardag 03-12-1957

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Wilnis
  • Interesses
    politiek, konijnen en techniek

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Groen

Recente bezoekers van dit profiel

814 profielweergaven

AngelJanpwr's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

22

Reputatie

  1. Een tip: - Kantel de motor totdat de kuip de grond net niet raakt.... Dan behoef je geen olie af te tappen!- - indiende de platen nu nog niet zijn versleten of verbrand, dan zou je kunnen overwegen om bij bv. Karwei een setje ringetjes te kopen en boven op elke veer één ring te plaatsen. Zo zet je een beetje meer druk op de platen en wellicht was dat net wat je nodig had om weer jaren vooruit te kunnen!! - controleer of de stift gemakkelijk heen en weer schuift, indien niet ... neem deze uit het blok en reinig de aanwezige aanslag met een schone doek en Herplaats alle onderdelen in de omgekeerde!!!! volgorde. Overweeg of je nieuwe pakking zult gebruiken of locetite!!! suc6
  2. Ik hoop weer ns wat aan synchronisatie te doen, trillend handvat boven 55oo rpm. een toerental waarbij de vfr echt vooruit wil, maar vervelend voor de pols Bert, ben je met je synchronset aanwezig? grt JanN
  3. Bij karwei verkopen ze ringetjes; 5 van dezelfde maat bovenop de veren plaatsen; werkt top. Klinkt simpel en dat is het ook, maar t werkt!! Verstuurd vanaf mijn SM-J600FN met Tapatalk
  4. motor had 2 jaar stilgestaan, voordat deze anderhalf jaar geleden door mij 5 km werd bereden, binnen bebouwde kom. Dan nog een paar keer starten met een dubieuse R36II carb (Delft najaar 2017) en afgelopen najaar niet warm gelopen...is vragen om roet op de bougies, waarvan er overigens meer waren. de bougie in de cilinder met het hoge vacuüm was ook erg donker. Verder zaten de voorste bougies behoorlijk vast en hadden wat gelekt??? ; zeker een keer overgeslagen!!? Maar na het plaatsen van 4 nieuwe bougies startte de brommert met één druk op de knop. Bijna perfect. Kijk dat geeft een burger weer moed. Wat was het trouwens rustig richting Nijeveen en bij Bert is het ook echt gezellig.. nogmaals dank Bert! Misschien de volgende sleuteldag al weer carbs synchroniseren??? Maar eerst Kuip in zn geheel (in duplo en nog meer) Volvo-groen spuiten en dan weer lekker dr op. Ja ja ik heb er weer goeie zin an!!!
  5. Viffers don't stay home; ther's always something to knutsel. Dus ik kwam met een kale brommert bij de Bouwmeesterscvhool. De brommert moest synchroon worden , maar wilde niet meewerken. Eerst bleek dat een bougie niet vonkte en daarna hebben we er...zweeten.... alles aan gedaan om het vacuüm onder de carburateurs gelijk te stellen, maar dat was niet te klaren binnen de gegeven tijd. Je snapt vast wel alsje t plaatje ziet!!! Echter hoe krijg je een foto van je mobiel in dit frame???? Jullie begrijpen nu wel dat we door zijn gegaan tot t gaatje... Gelukkig heeft Wim mij het vuur niet aan de schenen gelegd... sterker nog toen we om één uur, na Delft te hebben verkend op zoek naar de juiste motorzaak, waren de burgers al klaar en smaakten weer buitengewoon. Geen discussie over sluitingstijd. Maar om vijf uur was het welletjes. Wordt vervolgd, nu zit er druk op, want de lente rukt al aan en dan het weekend van Hemelvaart, want dan moet ie mee!!!! Misschien zaterdag al; er klonk een uitnodiging voor een vervolgafspraak, dan hoort u meer! Ondertussen Wim: heel hartelijk dank voor de hartelijke ontvangst, warme werkplaats, de koffie, de broodjes en je geduld!!!! Weer geslaagd!!
  6. Ik heb hedt niert gedaan en vond dat de vloeistof er nog goed uirtzag. Dus teruggegoten. Gevolg was dat de motor na een week kookte, want het is zo krap bij het sluiten dat ik concludeerde dat de dop er strak op zat, maar dus niet. Gevolg... alles nat. daar kwam ellende van.. knipperlicht storing zekering doosje opgemaakt... blijkt na 3 keer dat er zo geknoedd was... diverse sleufstekkers gemonteerd. Oplossing: nieuwe kabelboom. Alleen ff een andere stekker solderen, want er was toch weer een stekker contra aanwezig ( mannetje tegen mannetje, kabelboom waas een jaar jonger, zelfde type RC36 II). Antwoord op de vraag.. gebruik je contactsleutel en duw de zekeringdoos opzij, zodat je het deksel goed kan los- en vastmaken en ook het systeem weer goed bijvullen.
  7. Ik twijfelde aan de plaatdikte (van de blanke platen) en heb nieuwe besteld. De nieuwe veren met twee ringetjes gaf een hele strakke koppeling. Echter, toen ik de nieuwe van Japparts had gemonteerd wist ik dat de platen net zo dik waren als de nieuwe. De nieuwe veren (ook EBC) met 2 opvulringetjes deden het beter dan deze nieuwe set; na het Hemelsvaartweekend gaat het wat beter, want de nogal wat langere veren van japparts (EBC) geven toch wel een helle strakke afstelling!! Ik houd ze erin, maar de les is: vervang eerst de veren en zet er een ringetje bij! Let ff op de lengte van de nieuwe veren om te bepalen of dat ringetje wel nodig is.
  8. Het ringetje had ik al toegevoegd bij het vervangen van de kortste veertjes; dat hielp toen niet en ik merkte dat ook niet aan de kopplelingshandle.. Deze heb iker nu tussen laten zitten ter compensatie van de ontbrekende dikte/slijtage; de blanke platen zijn waarschijnlijk de eerste en daarom heb ik slijtage gecompenseerd met de dikte van het ringetje.
  9. Brommerts, Dank julliewelvoor al de heldere woorden over goede behandeling van de viffer! @Rikus: koude motor wordt vanaf nu beter behandeld!! voorlopig... nieuwe veren + extra ringetje resultaat: - motor maakt een wat ander geluid (slepen?) bij bedienen koppeling; - koppeling meer tegendruk; - koude motor heeft het moeilijk in zn 1e versnelling; slaat makkelijker af; - koppeling is beduidend "feller"; - warme motor slipt niet meer in 2e versnelling! - schakelt lastiger (terug) in 1e versnelling; Motorkarakter lijkt wel wat stijver geworden. Voorlopig geen spijt van deze oplossing!!
  10. Brommerts, het slippen begint al voordat de motor echt warm is en daarna doe ik kalmpjes aan; dus probeer ik het ook niet in zn 3e, want daarvan verwacht ik op een nog lager rpm al hetzelfde. ik wil niks verbranden, voordat ik bijvoorbeeld zwaardere veren ga plaatsen, of als dat niet helpt en ik besluit voor een nwe set, de oude ietwat ga opschuren met korrel 1200.
  11. ik gebruik de olie die we ook bij Rikus krijgen Kroon/Emperol 10/40 Ik ging voor goed uitziend gebruikt; logisch toch. Echter .......goedkoop.... Ik ga maar ff overleggen
  12. Brommerts, De viffer rijdt super,,, regelmatig V-power erin en de carburateur en verbrandingsruimte is lekker schoon!! Maar... bij 6800 rpm in de 2e trekt de motor door de weerstand en schiet het toerental omhoog... Dus naar RVZ.. mooie set in een kooi platen allemaal vervangen met de goodlooking set .... nog steeds slippen. Nou veren vervangen met de veren van de oude set, die waren iets langer en allemaal dezelfde lengte, Een ringetje extra ertussen (1.1 mm oid). Het staafje dat de drukplaat wegduwt als je ontkoppelt gecontroleerd. Die bewoog goed bij het bedienen van de koppeling en ging ook weer heel soepel terug. Dus nu moest het slippen over zijn!! Echter, .... het slippen is gebleven...Helaas. Wel lijkt het trillen van de motor met de nieuwe platen etc wel iets minder. Wat nu?
  13. Stom, stom, stom....ff te snel geredeneerd dat 19 maart wel zaterdag zou zijn, maar laat het dus niet op zaterdag zijn; op die dag had had ik al wat staan. Wat jammer nou!! Heel veel plezier jullie allen!!! Grt Jan
  14. Ik heb er weer zin in en 19 maart is een prima dag, en ..... ik kan nog wel wat bijleren!! En gezien mijn vorige ervaring gaat dat zeker gebeuren daar! Nu kan het daar nog, gezien de uitbreidingen van het vliegveld!! Graag reactie!!
  15. Mannen, dank voor jullie bevestiging van mijn veronderstelling... identiek blok. Ik ga opnieuw een poging tot monteren wagen; nu eerst de rubbers erop en dan de carburateur. Dit moet dus passen!!!! Mijn eerste poging was dus... carburateur met rubbers eraan eraf en op het blok van 1992, maar nu dan maar andersom. Eventueel met alle klemmen los , opdat er meer speelruimte is om de carb. over de inlaten te laten glijden. En dank voor de tip mbt solderen!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...