Ga naar inhoud

Gijsje

Forumlid
  • Items

    13
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Gijsje

  • Verjaardag 20-06-1988

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

287 profielweergaven

Gijsje's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Bij de dealer gebracht, Het was de dynamo. Laat hem opnieuw wikkelen, nieuwe stator (Honda) is echt achterlijk duur. 2 jaar garantie.
  2. Ja, zit wat in. Ik kom er wel uit verder.
  3. Ah, dan heb ik de ABS gevonden. Die maar niet losmaken. Als een motor het maar iets meer dan een half uur volhoudt op een volle accu dan zou mijn dynamo nog wel iets moeten doen: kon er 5 dagen mee rijden/starten toen ik de nieuwe accu ingebouwd had. Hoe merk je tijdens het rijden dat je accu leeg is?
  4. Ja, precies, die ben ik al eens tegengekomen. Links als je erop zit, rechts als je ervoor staat. @VFRikus - Moet precies 50 km, vooral snelweg, 30 minuten. Als dat kan met licht ben ik blij, weet gij dat? Moet wel tanken, dus een keer extra starten. Of reservesleutel mee.
  5. Die subzekeringen zitten links naast het dashbord toch? Anders stekkers eruit voor een ritje. Hoeveel procent acculading verbruikt een startsessie ongeveer?
  6. Heb dingen gemeten: spanning accu was 10.3 volt. Gestart met kabels zonder accu aangeloten te hebben, sloeg meteen af toen ik de knijpers loshaalde. Accu een beetje opgeladen, gestart. Spanning was 10.7 bij stationair, 11.3 bij 5000 toeren. Mag ik hieruit concluderen dat de dynamo - zo niet kapot - dan wel tegen zijn einde is? Ik laad de accu nu op zodat ik in ieder geval naar huis kan rijden (neem aan dat de accu het vol wel een tijdje volhoudt) of naar een dealer. Is het vervangen van een dynamo enigzins zelf te doen of nog best wel een kunstje?
  7. Bij Vfroem nagevraagd en schijnt dat je hem meteen kan gebruiken als je er mee gaat rijden. Lijkt me niet dat het aan de accu ligt aangezien het probleem exact hetzelfde is als ervoor. Maar misschien wel slecht voor een accu om niet zachtjes ontmaagd te worden...
  8. @Jacco76 Ik heb de nieuwe accu (via vfroem) geactiveerd, ingebouwd en meteen gestart. Naar Schiphol gereden (20KM), na een stop van 2 uur weer naar huis (startte prima, rit van 30KM). Volgende paar dagen (do/vrij/ma) heen & weer naar werk (50KM heen 50KM terug) Maandag middag wilde hij niet starten, met precies hetzelfde gedrag als eerst. Accu vervangen heb ik geen spijt van, waardevolle les en accu was nog origineel, dus 7 jaar oud. Ga meter scoren, maar meten bij stationair en 5000 RPM wordt lastig als hij niet start :-P Hang hem daarna aan de lader om te kijken of er uberhaupt wel lading de accu in gaat.
  9. Meten veel tegengekomen IDD. Heb ik geen ervaring mee, schijnt wel een meter op mijn werk te liggen. Hoopte puur op de klachten misschien iets uit te kunnen sluiten. Vrijdag meten dan maar, eerst Kerstdiner vanavond. Dank.
  10. Hallo allemaal, Mijn mooie zwarte heeft een probleem. Heb het forum afgezocht, en het gezien de symptomen moet het een van de 2 zijn: SR of dynamo. Voordat ik hem naar de dure dealer breng wil ik heel graag weten of ik het zelf misschien kan oplossen, altijd beter IVM zelfredzaamheid. - VFR800 VTEC ABS uit 2006 - Slaat niet aan, maar heeft wel stroom. Startmotor loopt, brandstofpomp werkt, maar toontje is lager dan gewend. Geeft er na drie slappe pogingen de brui aan, alle tellers op nul. Dus accu leeg-ig. Koplampen doen het wel, ook na paar keer niet starten. - Heb de accu 5 dagen geleden vervangen vanwege precies hetzelfde probleem, daarna deed hij het weer. Een paar dagen. Dus: Wat kan een accu leegtrekken in een paar dagen? Of wordt hij niet opgeladen? Houdt een vers-geactiveerde accu het 5 dagen en 10 keer koud starten vol? Of is er wel genoeg stroom maar wordt de startmotor niet goed bevoorraad? Ik niet weet :-(
  11. Bij voorbaat excuus als ik niet lang genoeg heb gezocht op het forum, maar mijn zorg heb ik niet kunnen vinden. Ik heb sinds een jaar een hele mooie VFR800 V-tec ABS (bj2006) en sinds een week of wat gebruik ik hem ook om van Leiden naar A'dam te gaan en terug, 5X per week (nieuwe baan). Vorige week begon ik bij het optrekken een soort backfire te horen bij het optrekken. Een hoorbare en voelbare plop/plof op het moment dat de koppeling helemaal aangrijpt en het toerental nog laag is (2500-4000). Hoge toerentallen geen probleem (of misschien hoor ik het niet IVM rijwind) en doet het niet elke rit. Ik weet niet of het tussen mijn oren zit, maar het motorgevoel lijkt ook "schraal", & lijkt meer te bokken bij gas dicht & open. Alle kleppen open lijkt het nog meer een naaimachine/tandartsboor dan anders :-( - Fiets deed het prima tot week geleden - Heb met de fiets door een aantal nare pekel-dagen gereden van de winter (corrosie van iets?) - Werk naast een kolen-overslag plaats (fijnstof in het blok/uitlaat?) - Heeft 2 maanden geleden grote beurt gehad (vloeistof/filters, etc) Heeft iemand een idee (of relevant eerder topic)? Heel erg bedankt, -- Gijs(je)
×
×
  • Nieuwe aanmaken...