Jump to content

Yor

Forumlid
  • Posts

    440
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Yor last won the day on January 27 2016

Yor had the most liked content!

About Yor

  • Birthday 04/16/1970

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Noord Brabant
  • Interesses
    Grote liefde voor Honda V4, motorrijden en alles wat daarmee te maken heeft. Whisky liefhebber, Bull Terrier liefhebber,.....

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zilver

Recent Profile Visitors

1,402 profile views

Yor's Achievements

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

130

Reputation

  1. Aha, vandaar dat ik laatst ook geen reactie van Sabsteef heb ontvangen ...........
  2. Ja, dat zijn ze. Ik heb ze op mijn ST1300. Het zijn echt super dingen. Het is een mooie oplossing om de schakelaar zo onder te brengen. in plaats van ergens op het stuur of in de kuip. De schakelaar is overigens los. Deze moet eerst over het stuur en daarna het handvat. Nadeel is wel dat er een extra kabel aanwezig is. En de schakelaar is wat aan de dikke kant en de koppelingshendel komt bij intrekken er tegenaan. Ik kan de koppelingshendel dus niet helemaal tegen het handvat knijpen. Dit went vanzelf en de koppeling ontkoppeld wel volledig. Ik weet niet of dit bij de VFR ook het geval is. Grappig, we hebben het over verwarmde handvatten in de zomer met 33graden
  3. Ik heb in het verleden clipons van een VF1000F op mijn VTEC gebouwd. De passing moest wel uitgekotterd worden. En voor de zekerheid een paspen aan de clipon gelast. Ik was voor een paar tientjes klaar. En het ziet er uit als origineel. En de zithouding is een stuk relaxter als met de originele clipons.
  4. Athome, Dank je wel voor je reactie. Ik lees de bandentests ook altijd met veel interesse. Maar lees ze ook met de nodige gereserveerdheid. Omdat de omstandigheden, type motoren, rijstijl ed vaak niet overeenkomen. Ervaringen van mede Crosstourer rijders zijn dan wat representatiever ☺ Mag ik jou vragen door welke Michelins jij de Bridgestones destijds hebt vervangen ? De A40 is alweer een oudere band. De A41 is recente band.
  5. Hi Ray, Even voor de duidelijkheid. Ik heb de A41 in gedachte niet de AX41. En banden zijn erg persoonlijk. Ik ben een Bridgestone rijder. Deze banden rijd en reed ik op al mijn motoren. Nu zitten er Michelins onder mijn Crosstourer. Daar ben ik best tevreden over, maar ik ben geen Michelin rijder. En inderdaad, een natte plek in een bocht zou zeker geen probleem voor een band moeten zijn. Niet te vergeten dat rijstijl ed niet uit het oog verloren moeten worden. De A41 is een meer straat georiënteerde band en de AX41 zal een onverharde weg beter verteren.
  6. Hallo allemaal, Ik was benieuwd of er hier iemand ervaring heeft met de Bridgestone A41 op de Crosstourer ? Mijn huidige banden zijn nodig aan vervanging toe en ik zit aan de A41's te denken. Ik ben benieuwd naar jullie ervaringen en meningen.
  7. Al 2 jaar opzoek ..... dat is al een tijdje. Dan had ik denk ik geluk had toen ik mijn 1200F in augustus 2020 kocht zonder koffers. En 2 weken later op MP een setje in de juiste kleur stond voor €50.00 ....... Succes met de jacht
  8. Moet wel even "graven" in mijn garage om em te vinden
  9. Hi, Ik heb nog een link pipe liggen van een Two Brothers low mount demper voor een 800Fi. Wellicht kun je daar iets mee ..... ?
  10. Kleine tip: De spanningsregelaar deugdelijk monteren. Met een kabelbinder lijkt mij geen goede oplossing. En op een plaats waar de SR beter zijn warmte kwijt kan.
  11. Joh Michel, weet je dat zeker? De schokbreker is 1 november uit elkaar geweest en heeft prima gewerkt. En ik had er nog regelmatig aan gedraaid om te kijken of ik het stuurgedrag kon beïnvloeden. Tot het laatst geen problemen mee gehad. Ik zou er zelf wel eens aan willen draaien om te kijken of het mij lukt ,,,,,,,,
  12. Hallo, Ook ik had een 2013 met TCS, Maar daar zat de draaiknop van de pre-load ook muur vast. En niet alleen de draaiknop, ook de zuiger die de veer indrukt. De motor had er wel 48k opzitten, dus heeft echt wel meer gezien dan alleen het water uit de emmer. Maar ik neem aan dat meneer Honda niets aan dit euvel gedaan heeft in 2013 en er na..... Gelukkig het zaakje weer los en gangbaar gekregen met mede forumlid LongJohn uit Rotterdam. En daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor . De binnenkant van de draaiknop waar het schroefdraad zit vol blaffen met vet. Kan daar in ieder geval niet snel vuil en vocht meer bijkomen.
  13. Ja, wat je zegt Michel. Voor mij was het ook thuiskomen. Maar dan om het makkelijke stuurgedrag wat ik van mijn 800VTEC en ST1100 gewend ben. En wat betreft het uiterlijk. Ik vind beide motoren mooi, al heeft de 1200F wel een streepje voor. Een allroad heeft bij mij nog niet eerder in de garage gestaan. Dus dat zal even wennen worden. Maar ik ben wel nog steeds verliefd op de 1200F. Want het blijft een f*cking sexy motorfiets, zeker in het zwart !
  14. Greg, Ik heb een alleen een originele einddemper van een 800Fi liggen. Ik begrijp dat jij een set bochten en een collector zoekt. Maar mocht je er belang bij hebben, of iemand anders. Dan ligt er bij mij eentje voor het ophalen ……..
×
×
  • Create New...