Jump to content

Yor

Forumlid
  • Content Count

    421
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Yor last won the day on January 27 2016

Yor had the most liked content!

Community Reputation

123 Excellent
About Yor
 
 
  • Rank
    Ervaren rijder
  • Birthday 04/16/1970
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Noord Brabant
  • Interesses
    Grote liefde voor Honda V4, motorrijden en alles wat daarmee te maken heeft. Whisky liefhebber, Bull Terrier liefhebber,.....
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zilver
 
Recent Profile Visitors
 
 
703 profile views
 
  1. Yor

    Achterschokbreker VFR1200F

    Joh Michel, weet je dat zeker? De schokbreker is 1 november uit elkaar geweest en heeft prima gewerkt. En ik had er nog regelmatig aan gedraaid om te kijken of ik het stuurgedrag kon beïnvloeden. Tot het laatst geen problemen mee gehad. Ik zou er zelf wel eens aan willen draaien om te kijken of het mij lukt ,,,,,,,,
  2. Yor

    Achterschokbreker VFR1200F

    Hallo, Ook ik had een 2013 met TCS, Maar daar zat de draaiknop van de pre-load ook muur vast. En niet alleen de draaiknop, ook de zuiger die de veer indrukt. De motor had er wel 48k opzitten, dus heeft echt wel meer gezien dan alleen het water uit de emmer. Maar ik neem aan dat meneer Honda niets aan dit euvel gedaan heeft in 2013 en er na..... Gelukkig het zaakje weer los en gangbaar gekregen met mede forumlid LongJohn uit Rotterdam. En daar ben ik hem nog steeds dankbaar voor . De binnenkant van de draaiknop waar het schroefdraad zit vol blaffen met vet. Kan daar in ieder geval niet snel vuil en vocht meer bijkomen.
  3. Ja, wat je zegt Michel. Voor mij was het ook thuiskomen. Maar dan om het makkelijke stuurgedrag wat ik van mijn 800VTEC en ST1100 gewend ben. En wat betreft het uiterlijk. Ik vind beide motoren mooi, al heeft de 1200F wel een streepje voor. Een allroad heeft bij mij nog niet eerder in de garage gestaan. Dus dat zal even wennen worden. Maar ik ben wel nog steeds verliefd op de 1200F. Want het blijft een f*cking sexy motorfiets, zeker in het zwart !
  4. Greg, Ik heb een alleen een originele einddemper van een 800Fi liggen. Ik begrijp dat jij een set bochten en een collector zoekt. Maar mocht je er belang bij hebben, of iemand anders. Dan ligt er bij mij eentje voor het ophalen ……..
  5. Voor een 800Fi heb ik nog een hele nette uitlaatdemper liggen. nog geen 25K mee gereden. Gewoon effe komen ophalen !
  6. Yor

    Parallel twin vervanger van V4 X?

    Hee Ray, Tuurlijk, money makes the world go round ! Maar we ziin het eens als je een goed aanbod doet, dan volgt de vraag vanzelf. En wat de betrouwbaarheid van Ducati betreft is dat zeker wel verbeterd. Of het ook al de Honda kwaliteit en betrouwbaarheid kan benaderen betwijfel ik ook. Als Ducati hun hoge aanschafprijzen kunnen verantwoorden. Dan zou Honda dat zeker moeten kunnen. En als ik de Ducatisti mag geloven is hun merk meer een motor die je met je gevoel koopt. En een Honda met je verstand ………….
  7. Yor

    Parallel twin vervanger van V4 X?

    Tja, als Honda dan ophoudt met de V4. Dan is Ducati wel weer goed bezig om de V4 nieuw leven in te blazen. De V4 was er al in het sport segment. Maar voor 2021 ook in de Multistrada. En deze zal zeker wel voldoen aan de euro5 normen. Waarom laat Honda het door hun (en ons) zo lang gekoesterde V4 concept los? Het is in de afgelopen jaren wel een Honda trademark geworden. En ja, ik begrijp dat Honda ook wel eens met iets nieuws op de markt wil komen ….. Maar "don't change a winning concept". Toegegeven dan Honda de laatste jaren wel verloren heeft aan de V4...…….. Maar Honda heeft toch wel de capaciteit om de V4 aan de normen te kunnen laten voldoen.....
  8. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    En met (in)ruilen bedoel ik natuurlijk een VFR1200X Crosstourer of een VFR800X Crossrunner
  9. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Longjohn, Mag ik jou nogmaals bedanken voor de hulp die je mij hebt geboden om mijn schokbreker uit elkaar te halen en te reinigen. Deze werkt nu weer naar behoren en laat zich goed afstellen. Thanx ! Het rij en stuurgedrag heeft zich enorm verbeterd. Ik heb de vering voor en achter zachter afgesteld en dat maakt erg veel uit. Veel van het onzekere stuurgedrag is nu opgeheven. Maar na lang wikken en wegen heb ik toch besloten de VFR1200F te verkopen. Ik kan helaas niet wennen aan deze motor. Misschien lagen mijn verwachtingen te hoog ten opzichte van mijn VFR800VTEC? Ik heb vorig weekend proefgereden op een Crosstourer en een Crossrunner (model va 2015). Deze zijn mij beide erg goed bevallen. Beide een rechte en comfortabele zithouding gecombineerd met het V4 karakter. En een veel makkelijkere handling en stuurgedrag van de 1200F. Ik ben er nog niet echt over uit welke het gaat worden. Ik vind de Crossrunner mooier. Maar dat is een 800. En die heb ik al meerdere gehad. De Crosstourer met het 1200 blok merk je wel dat er meer vermogen en koppel aanwezig is. En dat spreekt mij ook wel erg aan. Dus mocht er iemand zijn die geïnteresseerd is in een VFR1200F en die misschien ook wel wat heeft (in) te ruilen houd ik mij aanbevolen.
  10. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Longjohn, Ik ga graag op jou uitnodiging in
  11. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Beste mensen, Om op de achter schokbreker terug te komen. Deze heb ik inmiddels uitgebouwd om te kijken wat er nog te redden valt. Mijn vraag is wat is er nu vast gerot ? Waar moet ik kruipolie / roestoplosser inspuiten ? De draaiknop zelf ? Of de schokbreker ? Een afbeelding ter illustratie zou ideaal zijn. Alvast bedankt.
  12. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    MotoLuuk, Fijn om te horen dat je tevreden bent over je 1200F en ook over de Bridgestone T31. Maar kun je mij jou ervaringen van de T31 onder de 1200F vertellen? Oa hoe lang ze mee gaan en wat jou rijstijl is bv. thanx
  13. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Oja, en heeft iemand ervaring met Bridgestone T31 banden op de 1200F. Misschien weer appels met peren vergelijken. Ik heb deze banden nu op mijn ST1100 en op mijn VTEC gehad. Echt een band naar mijn hart...…….. Ik hoor het graag.
  14. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Ja, ik begin ook de banden te verdenken. Mijn banden zijn nog prima. Er zit nog voor vele kilometers "vlees" op en zijn nog mooi rond. Zonde om er af te gooien. Maar zo is het ook niets. Maar de gedachte laat mij niet los, en ik lees dat hier ook, dat de 1200F toch niet zo een heel strak sturende motor is. Nogmaals, jammer van Honda. En normaal gesproken ben ik geen betere motorrijder dan mijn motoren, motoren zijn. Met de originele vering ben ik altijd goed bedeeld geweest. Dus als ik hem echt goed zou willen laten sturen dan een setje nieuwe banden en after market vering. Eerst maar eens de achter veer gangbaar maken. Vraag: is deze gangbaar te maken zonder uit te bouwen ? Kan de kruipolie ook zo op de "zere" plekken komen ?
  15. Yor

    VFR1200F Stuurgedrag

    Nico, Dank je wel voor je bericht. Ik zal eerst een de achter schokbreker te lijf gaan en de draaiknop proberen te deblokkeren. Mocht dit niet lukken dan wil ik mij wel tot jou wenden voor de schokbreker die jij aanbiedt.