Ga naar inhoud

Paul T

Lid VFROC
  • Items

    60
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Paul T won de laatste dag op 9 juli 2017

Paul T had de meest gelikete inhoud!

Over Paul T

  • Verjaardag 26-04-1969

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Noordwijk
  • Interesses
    motor (natuurlijk), mountainbiken, tennis

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

519 profielweergaven

Paul T's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recente badges

25

Reputatie

  1. Het knipperen heb ik vastgesteld volgens de procedure die in het werkplaatshandboek staat, stekkertje doorverbinden, zijstandaard uit enz... Maar vandaag weer verder gegaan, en op zoek gegaan naar de Map sensor, tank omhoog gekanteld, connector gecontroleerd, zag er goed uit. Daarna reageerde het FI lampje anders, hij bleef branden en de benzinepomp ging niet aan. Vreemd[emoji848] Ik had alleen de tank omhoog geklapt en na controle van de connector weer neergelegd. Onder het rubberen flapje bij het scharnierpunt van de tank zitten wat zekeringen, daar begon ik op te tikken en ineens gaat de benzinepomp lopen en reageerde het FI lampje weer normaal. Na nog meer tikken zie ik vonkjes bij de hoofdzekering, 30A. De zekering is gebroken intern, even een draadje geplaatst en de motor weer gestart, deze keer sloeg de Viffer niet meer af[emoji3] Dus........ problem solved[emoji106][emoji106][emoji3]
  2. Ondertussen zijn we wat weekjes verder en heb ik weer tijd gevonden om weer aan de Viffer te sleutelen[emoji4] Eerst de Viffer verlost van het kuipwerk en het veilig opgeborgen voor de medegezinsleden, zeer belangrijk. Ik had geen idee waar ik het zoeken moest, het leek wel of de motor werd uitgezet en telkens op hetzelfde moment. Na meerdere malen starten, lopen, en weer stoppen viel het FI lampje me op, maar ja, wat was er eerder, het FI lampje of het blok dat uitging. Daarna ben ik me eens gaan verdiepen in dat lampje. Na wat speurwerk ben ik er nu achter dat de foutcode 1 x knipperen is oftewel de map sensor. Van de week weer verder.......
  3. Deze heeft nog een handmatige choke. Als ik doorstart om hem aan te krijgen, loopt er benzine uit de uitlaat, onderin, dus er moet ook een nieuw pakkinkje geplaatst worden. Tank in de tank zit nog ongeveer 7 liter. Vindt het dan wel raar dat hij eerst gewoon start en na een klein minuutje weer uitvalt, snap er weinig van....
  4. Net de VFR weer gestart, deed het gewoon zoals gewoonlijk, de voltmeter gaf 14,6V aan bij 2600 toeren, dus volgens mij is dan de SR goed. Na een kleine minuut slaat hij weer af en is niet meer aan te krijgen. Wat ik me afvroeg is of de benzinepomp elke keer als je het contact aanzet, de bekende zoem toon maakt, of is het systeem op druk en doet hij het dan niet meer?
  5. Het is niet zo dat de verlichting helemaal weg viel, de verlichting van het display viel eerst een keer uit, en midden in een rit was die er dan weer. Een andere keer was het lampje bij de kilometerteller uit. Dat lijkt me meer op een aardingsprobleem, Maar ik kan het fout hebben natuurlijk. Ik heb een voltmeter er op zitten, ik zal eens naar de waardes kijken als hij start, wordt vervolgd.....
  6. Ik heb wel de tankdop open gedaan, nadat het gebeurde, maar had niet de indruk dat hij vacuüm gezogen was, maar ga het proberen met de dop open. Ik had de laatste tijd wel problemen met de verlichting in de cockpit, verschillende lampjes waren uit, dan weer aan. Toevallig deed vanochtend alles het weer.....
  7. Vanochtend wilde ik na een stilstand van ongeveer 3 weken weer met de motor naar het werk. Motor gestart, poort dicht gedaan, handschoenen aan, ik wil wegrijden, de motor slaat af, en vervolgens niet meer aan te krijgen, startmotor draait wel. Dus met de Alfa naar het werk. Vanmiddag nogmaals geprobeerd, motor slaat aan, na een halve minuut gaat slaat hij af en is niet meer aan te krijgen. Iemand enig idee?
  8. Ik ga in het vervolg maar niet van die gedetailleerde foto's erbij zetten Ik heb zekeringhouders gebruikt van Phoenix contact, een merk uit de machinebouw, als je machines bouwt wordt dit merk veel gebruikt. En als ik dan dingen inbouw wil ik het graag afgezekerd en opvallend hebben, ik kom weleens machines tegen waar het een chaos is, en als je dan een probleem hebt....
  9. ? Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  10. Bij AliExpress, voor een paar euro is het altijd leuk om te knutselen[emoji373] [emoji375] DC 12-24 V 4.2A Dual Usb-poort Telefoon Oplader Quick Charge Blauw Rode LED Voltmeter voor Auto Motorfietsen ATV, RV SUV, Boot Hoge Kwaliteit http://s.aliexpress.com/QFNBNbIn (from AliExpress Android) Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  11. Op een mooie vrijdagmiddag ben ik via een omweg naar huis gereden. Op zondag een maatje opgetrommeld om van de mooie zondag te gaan genieten op de VFR. Ik zet de bolide aan en er begint van alles te knipperen en ratelen[emoji24] zelfs de pomp deed moeilijk. Ik wilde toch rijden, dus snellader op de accu, had geen zin, dan maar aanduwen. Hij starte wel maar de toerenteller kwam niet omhoog bij laag toeren en het Fi lampje ging aan en uit. Als ik remde sloeg de motor meteen uit. Toen was ik overtuigd dat het die middag niets meer ging worden[emoji20] Accu aan de lader gelegd, de volgende dag naar een locale dealer de accu laten testen en hij bleek overleden te zijn. Nieuwe meegenomen en de VFR kwam weer met veel plezier tot leven. Na een meting kwam ik er meteen achter dat er toch nog meer aan de hand was, 12V met verlichting aan en 3000 toeren zijn geen goede waardes. Na wat onderzoek dacht ik eerst aan de stator, vorig jaar had ik de regelaar al moeten vervangen, de stator gaf allemaal rare en ongelijke waardes. De volgende dag ging ik verder en na nog wat leeswerk ben ik nogmaals alles gaan controleren, er klopte toch een aantal dingen niet. Ineens klopte alles weer, vreemd. Toen heb ik besloten om de connectoren allemaal te verwijderen en alles te solderen. Na deze actie geen twijfelachtige dingen meer. Ook had ik nog een USB aansluiting met voltmeter liggen, voor de navigatie, die ik wilde inbouwen dus maar meteen van de nood een deugd gemaakt.[emoji4] Verstuurd vanaf mijn SM-G935F met Tapatalk
  12. De mijne, uit 99, rijd gemiddeld 1:15 over een jaar, in de winter 1:13 en de zomer 1:17. De eerste keer naar de Eifel een keer 1:20 gehaald, daarna heb ik dat niet meer gehaald, maar ik denk dat ik nu iets meer aan het hendeltje draai
  13. Zoals zovelenal gereageerd hebben, heftig verhaal man, hoop dat je volledig hersteld, dat is het allerbelangrijkste! Ik ben die dag ook nog even kettingspray gaan halen voor de Viffer, en ik weet dat het een mooie dag was, ik had ook zo'n 'joehoe' gevoel op motor, het was lekker weer om gewoon een stukje te rijden, en dan heb ik wel eens de neiging om te enthousiast te worden.... Gelukkig zei het stemmetje in mijn achterhoofd, doe toch maar rustig, het is te koud en te vochtig voor enthousiasme! Ik heb er maar naar geluisterd:) Tja grind in de bocht is weer wat anders maar het heeft zeker veel te doen met gevoel, je moet kiezen waar jij je lekker bij voelt.
  14. Dat was mijn plek, niet helemaal goed want de handschoen was te dik, daarna de camera aan de onderkant geplaatst, dat ging wel goed Ik zal eens kijken of ik een filmpje kan plaatsen, ik was dik tevreden
  15. Tja balen, ik heb het in de achtertuin gehad. Iets met een tennisbal vd hond! De Viffer een stukje verplaatsen, ik had niet in de gaten dat de bal de zijstandaard een stukje had ingeklapt en hop daar lag ik, kon de Viffer niet meer tegenhouden :-( Ik was iets minder vrolijk die dag en de hond heeft nooit meer een tennisbal in de tuin gehad!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...