Jump to content

JooST

Lid VFROC
  • Content Count

    2,060
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    52

JooST last won the day on March 9

JooST had the most liked content!

Community Reputation

934 Excellent
About JooST
 
 
  • Rank
    Vaker hier dan op de VFR
 
Sociale Media
 
 
  • Website URL
    http://www.pinterest.com/VFR1200X
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Regio Haarlem
  • Interesses
    Motoren, websites, internet, muziek, klussen, Honda XR
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Meerkleurig
 
Recent Profile Visitors
 
 
1,605 profile views
 
  1. JooST

    DOT code

    Dot code, leuk, maar zegt niets!
  2. Misschien bij circuit motoren of in erg bergachtig gebied. Anders worden de schijven echt niet zo warm dat ze krom raken. Kromme schijven komen sowieso weinig voor, en dan komt meestal na een gesprekje wel naar boven dat het schijfremslot een keer is blijven zitten, stom genoeg hoef je dan lang niet altijd geprobeerd te hebben te rijden, alleen maar de motor proberen te verplaatsten en het is al gebeurd.
  3. Maar dat is met name voor auto's geschreven. Dat gaat bij motoren toch vaak anders, meest voorkomende oorzaak van een kromme schijf is schijfremslot vergeten Ik vind ook de rechter schijf niet vervangen een gemiste kans.... 2002 dus zal zonder ABS zijn?
  4. JooST

    lekke band?

    Begin maar met sopje op het ventiel.
  5. JooST

    Koppelingsveren?

    Oh ja dat realiseerde ik mij te laat, hydraulische koppeling, ik rij al te lang DCT.... Ik zou dan toch maar de koppeling openschroeven, platen opmeten, korf inspecteren.
  6. JooST

    Koppelingsveren?

    Probeer eens andere olie... Einde van de platen zou betekenen dat je ze al zeker een aantal keer hebt moeten spannen omdat de koppeling pas aan het einde vastgreep. Ander kenmerken zijn kruipen bij stilstand of doorslippen zowel voor slappe veren als versleten platen, lijkt bij jou niet het geval te zijn, toch? Bij een ingesleten korf past het woord 'klonkerig' wel maar niet zoals jij omschrijft en ik twijfel echt of dat zou zijn na zo 'weinig' km's. Zou het gewoon in je kabel kunnen zitten?
  7. Op het internationale crosstourer forum is er ook een groot topic over geweest. De uitkomst is ongeveer dit: Een deel is eigen beleving, zo hebben we een klant die in de winter nog steeds met een dun setje handschoenen dagelijks de afsluitdijk naar Zaandam tuft. Hij heeft het nooit koud, elke stand zou voor hem al te warm zijn. Daarnaast is het echt zo dat er verschil per hvv set kan voorkomen, maar aangezien Honda geen minimale/maximale temperatuur eisen heeft is er geen optie tot garantie. Zelf vind ik mijn 5 standen-hvv prima zolang ik met m'n mid-season handschoenen rij, met m'n dikke winterset doen ze niet veel meer. Wanner het echt koud wordt komen mijn verwarmde handschoenen uit de kast. Als ik de leeftijd krijg als die mannen hierboven dan ga ik eens moffen monteren, schijnt echt super te zijn zeker icm hvv. Overigens ook goede verhalen gehoord over de IXS 3-finger handschoen, maar beide moet je ook durven
  8. Jullie zijn ook wel een stelletje nostalgie-ridders he?! Geschiedenis les voor de liefhebbers.
  9. JooST

    Waterpomp VFR 800 FI 1998 - RC46 01

    Hebben ze ook, afhankelijk van het verkoopsucces is dat ~ 20 jaar lang. Dat is bij veruit de meeste merken zo. Bij grote vraag zal dit op sommige onderdelen langer doorgaan, of als het onderdeel nog in andere/jongere motoren gebruikt wordt. Wat je wel regelmatig ziet is dat er van sommige onderdelen opeens weer een batch gemaakt wordt, al dan niet onder Honda logo. Als de vraag maar groot genoeg is. In Europa (vaste land) UK valt daar niet onder is er inderdaad geen voorraad meer van het artikel. De prijs uit de link van Knalselder is wel 'goed'. In NL zou het ding €295,- moeten kosten zonder verzendkosten. Die losse keerring is voor die prijs zeker het proberen waard, als het de juiste maat is....
  10. De smiley was daar omdat er een gebbetje gemaakt werd... Ik probeer zelf wel zo lang mogelijk met midseason door te rijden, de hvv helpt wel om dit langer vol te houden.
  11. Dunnere handschoenen aan dan voel je de warmte meer
  12. JooST

    Het aankopen show-off topic (deel 4)

    Hoe gladder het oppervlak hoe moeilijker een knap resultaat te behalen, ook een 2e laag erover is bijna niet te doen. Deze grove structuur is perfect maar een glad kapje wordt een stuk lastiger, ook niet alle plastics zijn er goed mee te behandelen, dat van rond de cockpit of contactslot bijvoorbeeld niet. Voor de rest goed spul wat langdurig resultaat geeft. Veel van dat soort wondermiddeltjes gebruikt soms was het effect bijna nul of na een week weer verdwenen. De verpakking is wel aangepast zie ik.
  13. JooST

    VFR800fi anniversary

    Ray reageert altijd....
  14. JooST

    Start problemen

    klinkt als slechte accu