Ploffen, ja, herkenbaar. Zoals al gezegd is: open uitlaat, open luchtfilter en mogelijke kleine lekkages in het uitlaat systeem.
Heb ik ook.
Paar keer goed optrekken en dan van hoog toerental af laten zakken levert rond 4/5? duizend toeren wat, euh, klapjes...
Doet ie ook met de standaard uitlaat, maar dan moet je er goed op letten en bij mij dan maar 1 plofje op een ander toerental.
Abrupte vermogensafgifte herken ik niet zo.
Rustig gas erop rollen geeft een redelijk normale vermogensopbouw.
Misschien dat t door een grotere (of misschien juist kleinere) vrije slag in de gaskabel dan je gewend bent.
Voor mezelf is dat vaak iets wat me meteen op valt (en 'last' van heb) als ik op een andere motor rij.
Is vooral een kwestie van wennen, denk ik, maar als je wil kan je de vrije slag wel afstellen.
Zit een beetje op een rottige plek, precies achter het frame aan de linkerkant.
Linkerkuip deel eraf halen en dan met 2 maatje 8 (meen ik) steeksleutels ff de bovenste kabel wat strakker of losser zetten.
Let er bij het vaster zetten wel op dat ie niet zo strak staat dat je onbedoeld gas gaat geven als je je stuur draait