Ga naar inhoud

Max2

Forumlid
  • Items

    35
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Brecht

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zwart

Max2's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. bedankt ZEER duidelijk antwoord! ik denk dat ik voor deze oplossing ga (voorlopig de DRSM3 vooraan, en nadien de complete set) moest ik combineren sport voor en S/T achter, zou ik altijd "tss de oren" twijfelen is de voorband wel warm/grip genoeg (voor die enkele km woonwerk daar zitten toch ook wel wat op-en afritten bij :-)
  2. nog een vraag(je): bandenconstructeurs raden meestal aan om 2 banden van zelfde type samen te gebruiken (voor/achter), is dit vooral vanwege commerciƫle redenen (en ev samenwerking voorband achterband ifv waterafvoer) of kan ik bijv vooraan al een roadsmart3 laten leggen, om nadien (als achterband versleten is) de roadattack te wisselen voor ook een roadsmart3 achteraan? (toch een beetje 2 achterbanden met dezefde eigenschappen?, en vermits ik bij nat weer toch heel voorzichtig ben?) is dit een optie?
  3. ik zie geen slijtindicatoren? gemeten: 2,5 a 3mm (aanwezige groeven) mooi rond afgesleten.....middenloopvlak weet ik niet=> wegens geen groeven
  4. phffff..... gemakkelijkste is sportattack voorband bestellen.......overmorgen gratis laten plaatsen, en snel terug aan het bollen .....maar misschien is dan opeens achterband versleten?(zijkanten zien er nog tamelijk uit, maar misschien verschijnt al snel de ijzerdraad in't midden? en dan zit ik weer vast met die optie roadattack achter - sportattack voor. optie2: voor en achter dunlop RS3, maar dan moet ik zelf beide wielen eruit halen (zonder middenbok is een heel gedoe), of werkuren betalen in de garage , en een achterband wegdoen die misschien nog een tijdje zou kunnen bollen zijn er ervaren kijkers die aan de hand van vorige foto kunnen zien of die achterband eigenlijk al op is (ook nieuw is er geen profiel int midden)
  5. Dus AFS motorparts: samengevat sportband: slapper karkas, meer wrijving, sneller op temp, en uiteindelijk hogere bedrijfstemp? sportband gaat enkel sneller slijten bij harder rubber (door meer slip) zou je uw voorstel van combinatie sport voor en S/T achter eventueel nog wat kunnen argumenteren aub? mijn bedenking (als leek) over mogelijkheid 1: slijtvaste stijve sportband aan voorzijde en S/T achter? ik dacht dat je zei dat sportbanden sowieso een slappper karkas hadden dan een tourband (of is de sportattack daar een uitzondering?) waarom dan ook niet een sportattack achter? is die dan minder stijf en/of slijjtvast? combinatie sport EN toer set geeft toch ook verschil in opwarmen dus ander weggedrag tss voor en achterband is toch een (groot?) nadeel of slaat dit nergens op?
  6. Viffer is juist tegenovergestelde dan mijn vorige post :-) (newie) vandaar oorspronkelijke redenatie om sportband te overwegen! ik wacht nog even met bestellen............
  7. Newie, dat geloof ik graag, maar ik doe waarschijnlijk te weinig km om een zinvol vergelijk te kunnen maken. Ik zou dan al op circuit zelfde motor en andere banden enkele rondjes moeten kunnen doen, als ik nieuwe banden heb gelegd (van delfde type), lijkt het al of ik op een andere moto zit omdat die nieuwe banden mooi rond zijn, en insturen supervlot gaat. Mijn vraag was eigenlijk of het missch beter (qua slijtage)was om een sportband te leggen omdat er in mijn geval veel bochten km bij zijn, maar dat is precies toch niet het geval omdat de compount v e sportband nog zachter is aan de zijflanken, en dus waarschijnlijk nog sneller zal slijten. tip vd banden druk-> temp-> slijtage was wel interessant voor mij! thnx
  8. Jobsalot, qua prestaties ben ik wel tevreden over de contiattack, blijkbaar slijt voorband bij de vfr1200 meestal wel sneller? Maar als ik bij de conti blijf (maar dan de GT eens probeer, (en bandendruk wat beter opvolg)) kan ik nog even wachten met de achterband te wisselen :-) En ev dan eens een ander merk proberen als ik het gehele set wissel.
  9. Newie, je zegt best een tourband en bandendruk niet te laag. De banden die erop liggen zijn toch toerbanden?? -> ROAD-attack, dus als ik de bandendruk wat beter ik het oog houd en voor de GT versie ga (voor zwaardere motoren) is dit misschien toch een optie? Ik ben zo geen natweerrijder (of pas dan toch ZEER sterk mijn rijstijl aan),
  10. Hallo, Ik ben aan vervanging(banden) toe en lees dat er hier toch wel wat bandenkenners bij zijn, vandaar mijn vraag naar info. Heb al een paar sets conti-roadattack 2 versleten, omdat deze prijs/kwaliteit vrij goed zitten, en op mijn vorige (FJR) heb ik ook met de conti's gereden. Dit jaar de conti-roadattack 2 EVO erop gelegd, en geconstateerd dat het zijvlak vd voorband wel snel slijt in verhouding tot de achterband, dit set ligt er ong 5000km op. De vorige sets gingen iets minder lang mee, maar toen was de achterband eerst versleten. Even het gebruik van de motor toelichten: voor 90% gebruik ik deze om een zeer bochtrijk parcours te doen in Luxemburg (moto op trailer, en ter plaatse bochtentoer v 340km).Voor de rest beetje woon-werk. De laatste tijd probeer ik minder snel uit te accelereren bij uitkomen van de bochten (om achterband wat te sparen) Rijstijl: tamelijk sportief (maar toch aangepast voor openbare weg, dus geen circuit toestanden) Ik was nu van plan de GT versie van de roadattack te laten leggen, of zou een sportievere band misschien langer meegaan (rekening houdend dat in mijn uitzonderlijk? geval vele kilometers op de zijvlakken worden gereden, en een tourband misschien eerder is ontworpen met een compount voor vele kilometers op het middenvlak?) (beide foto's zijn van rechter zijvlak) ter info ik schrok er ook van ijzerdraad te zien aan het voorwiel, is al wel eens achteraan voorgekomen maar nog nooit op voorband! Bandendruk na laatse rit (koude banden) 2,8 achter, 2,3 voor (normaal 2,5 vooraan, maar 0,2 te weinig lijkt me toch niet overdreven om slijtage te kunnen verantwoorden?) Mvg Max
  11. ivm je opmerking over ongelijke slijtage van de remblokken: hierover maakte ik een opmerking tegen de dealer (hij had enkel 1 kant vd voorste remblokken vervangen) blijkbaar is dat normaal vanwege het dual remsysteem (als je achter remt, rem je ook een klein beetje vooraan mee en omgekeerd) grtz
  12. Ik wou na mijn FJR (waar ik ook zeer tevreden van was) nog eens ietsje sportiever gaan. Ben ook zeer tevreden van mijn VFR(DCT), heb wel een (lelijk) extra ruitje moeten monteren om uit de wind te zitten. Buiten de rijcapaciteiten vind ik het een groot voordeel dat dankzij de smalle opbouw (V4) het zadel smal is, en ik in rust met mijn 2 voeten volledig aan de grond kan. Nadeel is wel dat hij banden vreet, als je regelmatig een vlotte rijstijl hanteerd. grtz
  13. http://www.bike-parts-honda.com/moto-honda-identification3-VFR1200FDC-NH463.html Arno ik heb de link eens aangeklikt de mijne is model 2012 http://www.bike-parts-honda.com/moto-honda-identification-VFR1200FDC-14353.html waarvan geen microfiche beschikbaar is waarschijnlijk zal de zilveren kleur hetzelfde gebleven zijn zeker? alvast bedankt
  14. ik heb deze namiddag een toerke gedaan 150km om de nieuwe banden wat in te rijden (zon+droog in Belgie) voor vertrek achterwiel bleef doorspinnen geen TC na 100 km nog eens getest, en de TC werkte opnieuw, bij aankomst terug thuis nog steeds oke heeft hij zich zelf gereset? ik weet het niet ik ga het zeker regelmatig testen nu, hopelijk was het een eenmalig voorval anders toch eens langs honda
×
×
  • Nieuwe aanmaken...