Ga naar inhoud

VFReelancer

Forumlid
  • Items

    69
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    3

VFReelancer won de laatste dag op 17 augustus 2015

VFReelancer had de meest gelikete inhoud!

Over VFReelancer

  • Verjaardag 24-05-1980

Sociale Media

  • Website URL
    http://www.imogiri.nl

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Ede

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Rood

VFReelancer's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

13

Reputatie

  1. Ik heb ook mijn VFR nog, nu bijna 62.000 km verder dan toen ik hem 3,5 jaar geleden nieuw kocht. Het werd een editie van de DCT met koffers, middenbok, tanktas en handvat-verwarming, bevalt nog steeds enorm goed, gebruik 'm het hele jaar door, voornamelijk voor woon-werk verkeer. In tegenstelling tot de tanktas gebruik ik de kofferset maar heel, heel zelden... Verder gekeken? Ja hoor, toen die 60.000 naderde bedacht ik me dat dit waarschijnlijk het beste inruil moment was en heb ik me sufgesurft op het internet om eens te kijken wat voor anders moois er is. Tja, de Versys 1000 is wel aardig, maar nét te veel all-road... De FJR1300 lijkt ook wel wat, maar nét te veel toer en te weinig sport... kortom, nog geen geschikte opvolger kunnen vinden. En ondanks dat ik ergens wel benieuwd ben naar de inruilwaarde, heb ik dus nog geen gang naar een dealer ondernomen. Misschien wil ik er stiekem ook helemaal niet vanaf
  2. Ik zit nu ergens tussen de 55 - 60.000 km op de teller, en tot nu toe alleen een heel vervelend massa-probleem gehad (die de Honda-dealer ook nog eens niet kon terugvinden en gemaskeerd heeft met een alternatieve massa-kabel uit het zicht...). Nou ja, en een lekkende radiateur... precies achter het voorwiel... dus niet iets wat Honda aan te rekenen is. Voorlopig rij ik dus maar gewoon verder zoals ik het gewend ben .
  3. Ja, ik neem inderdaad aan dat het probleem nu (door de ANWB) gevonden is. Tot nu toe de dealer altijd helemaal top geweest (Motorplanet in Almere), ze hebben ook best wel veel tijd in dit probleem gestoken (uiteraard onder garantie dus zonder kosten), en ik heb er best begrip voor dat een "af-en-toe-probleem" lastig te vinden is (omdat het dan tijdelijk weg is voordat het opgelost is). Ook snap ik dat ze de massakabel willen repareren zoals hij was, in plaats van een extra kabel aan te brengen, maar goed, het resultaat blijft volgens mij hetzelfde. De leenmotor was op dit moment niet beschikbaar, maar ook die heb ik de afgelopen tijd al een paar keer mogen rijden (een Silverwing 400, toch anders ). Vandaar dat ik nu maar eerst even een weekje ga testen en ga afwachten of het echt weg is. Aangenomen dat dat inderdaad het geval is kunnen ze dan enorm gericht zoeken en fixen.
  4. Weer een nieuw vervolg op deze never-ending story. De VFR heeft nu een flink aantal keren bij de Honda Garage gestaan: stekkers zijn gecontroleerd, computer is doorgemeten, software is geupdate, op eigen initiatief zelfs andere brandstof geprobeerd, alarm is gecontroleerd (als was dat nogal amateuristisch (maar wel bij een "gecertificeerd kiwa scm" punt ofzo)... maar de problemen nog steeds niet verholpen. Zowel de dealer als de importeur hebben nu verdenkingen richting de computer, echter ondanks de garantie blijkt het toch lastig om een andere danwel nieuwe computer op te sturen om te testen of het probleem dan opgelost is. Pas als het vastgesteld is dat de computer het probleem veroorzaakt lijkt dit tot de mogelijkheden te behoren... Al die tijd gewoon doorgereden, en wanneer de motor afsloeg maar aan de kant staan en opnieuw proberen te starten, wat na verloop van tijd meestal wel lukt. Echter, vanochtend niet meer... niks anders dan knipperende lampjes en dashboard en een klikkend relais bij het starten. Dit maal de ANWB erbij geroepen, zou bij niet de eerste keer zijn dat ze een probleem oplossen die de garage niet vind (kortsluiting in contactslot van een Kawasaki). En verdraaid: accu bleek goed (kon haast niet anders want rij er elke dag mee), en de beste man verbind de min van de accu met het frame: starten zonder probleem. Klem weer losgemaakt: niet meer starten. Kortom, massa probleem. ANWB heeft er nu een profisorisch kabeltje tussen gezet, de dealer is nog niet overtuigd, dus ik ga nu eerst weer een week testen... Nu liet de dealer het klinken alsof het controleren / vervangen van een massa-kabel dagen duurt ("dan ben je hem wel een paar dagen kwijt, want dan moet ie helemaal uit elkaar")... iemand enig idee of dat klopt? Immers is deze noodoplossing (kabeltje van accu naar frame zo gepiept)... zit de "echte" massakabel zo ver weggestopt? Groet, Jurjen.
  5. My sentiments exactly... nu neem ik aan dat hij wel getracht heeft de oorzaak van de problemen te analyseren of te achterhalen. Maar het lijkt me inderdaad een mooi begin voor een (grote) beurt, het uitlezen van de computer, om te kijken of er nog extra aandachtspunten zijn (da's minstens even belangrijke input als mijn opmerkingen, waar ze overigens wel naar vragen).
  6. Net het verlossende telefoontje gekregen, m'n viffer is klaar. Ze hebben de computer uitgelezen, en die bleek 5 fouten te hebben opgelopen. Hij heeft de fouten kunnen wissen, en toen liep de motor heel netjes. Hij heeft een uitgebreide testrit gemaakt en dat is allemaal soepel verlopen.
  7. Gister is dus de grote beurt (met oa. nieuwe bougies) uitgevoerd bij de Honda-dealer. Ik begreep dat er heel veel los- en uitgehaald is en nog veel meer nagelopen en gecontroleerd, en ze waren weinig gekke dingen tegengekomen. Toen ik de motor weer op kwam halen was hij net een testrit aan het maken of alles weer naar behoren werkte... Tot zijn grote verbazing haperde hij wat voor het stoplicht en sloeg toen af. Dashboard lampjes branden vaag / half en hij kreeg hem moeilijk weer aan de praat... eenmaal toch weer aan de praat gekregen en verder gereden herhaalde dat zich toen hij weer het terrein van de garage opreed. Het goede nieuws is dus dat hij hert probleem nu zelf heeft kunnen ervaren. Het kwam hem vreemd over, daar het een combinatie is van electra + motorisch. Echter, enkele minuten later had hij een goed idee: Het verdenkt het alarm. Die moet zowel de stroom als de brandstoftoevoer kunnen onderbreken. Kortom, hij gaat er vandaag verder naar kijken. Het slechte nieuws: imago-schade, aangezien ik nog een dagje langer gebruik moet maken van de leen-motorscooter (Silverwing 400)... da's toch anders dan zo'n 1200.
  8. Nou, hij gaat woensdag naar de dealer voor de onderhoudsbeurt, kunnen ze meteen kijken wat het probleem is. Mocht dat nodig zijn attendeer ik ze inderdaad nog even op de 3 jaar garantie .
  9. Bedankt voor deze snelle feedback. Ik had uiteraard wel even onder het zadel gekeken (alleen visueel, wat voertuigen betreft ben ik A-technisch en daardoor is het beter dat ik niet met een andere sleutel dan de contactsleutel in de buurt van de motor kom)... en daar zag alles er nog prima uit, voor zover ik dat kon beoordelen. Kabels leken nog goed te zitten en er was geen oxidatie te zien. Ik heb ook gelezen dat het weleens zou kunnen helpen om de motor 10 - 15 minuten stationair te laten lopen, omdat de ECU (wat dat ook mag zijn) zich dan wellicht wat aanpast... feit of fabel?
  10. Op een auto forum las ik iets over een massa-probleem (zegt me niks), maar een google op massa-probleem en vfr1200 bracht me terug bij.... ons eigen forum! Het lijkt sterk op de probleem beschrijving in deze thread: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=19592
  11. Sinds een zware regenbui van twee dagen geleden lijk ik "ineens" wat problemen te ondervinden met mijn VFR1200F van 25 maanden oud. Vooral bij lage toeren lijkt hij te haperen en komt dan letterlijk met horten en stoten vooruit. Bij het afremmen en stoppen voor verkeerslichten slaat hij ook regelmatig af. Als hij afgeslagen is en ik zet het contact uit en aan om weer te starten, gebeurt het af en toe dat de lampjes maar "half-branden", alsof ze net niet helemaal aan gaan. Het starten van de motor lijkt dat te veranderen, dan gaan ze weer "gewoon" branden. Iemand enig idee? Met 46.700 kilometer op de teller zit ik inmiddels vlak voor de 48.000 onderhoudsbeurt (volgende week woensdag), waarbij de bougies vervangen moeten worden. Hoewel ik er geen verstand van heb kan ik me voorstellen dat dit het horten en stoten zou kunnen veroorzaken, maar hoe zit dat dan met de halfbrandende lampjes? Anyway, ideeen en theorieen zijn meer dan welkom.
  12. Ik had het topic even gemist... maar bij verdere verkenning is dit financieel toch niet het meest handige moment. Helaas moet ik hem dus nog even op mijn verlanglijst laten staan.
  13. Ik heb dit weekend ook eens zitten googlen, en deze DAM vind ik ook de mooiste. Mooi uiterlijk, leuk geluidje, gewoon met demper en CE-keurmerk... ik zeg prima. Zoals al eerder hier gemeld, ligt het voor de hand dat ze voor de 1200 populair zijn, wellicht een idee voor een forum aankoop / groepskorting poging?
  14. Ik heb sinds kort een Drift Ghost HD. Omdat ik zelf het zuignap / plak / sticker op helm of motor niet zag zitten gebruik ik de Shoulder Mount van Drift. Uiteraard vul je zelf (of je helm) wel een deel van het beeld, evenals bij de meeste andere plaatsen. Ik vind het altijd wel enige charme hebben en heb daar dus geen problemen mee, maar dat is natuurlijk wel persoonlijk. Het eerste testritje: Een tweede toertje
  15. Nee, hij staat niet vast. Maar hij staat op alarm, stuurslot en schijfremslot. Ik hoop dat het alarm het wegdragen tegen gaat, die gaat af en toe al af als ik lichtjes tegen de achterkant aanstoot. Maar ja, dan moet dat alarm nog wel werken natuurlijk... Blijkbaar was het slopen van het handvat onvoldoende om het alarm af te laten gaan. Maar we trachten extra waakzaam te zijn. Hij staat vanavond en morgenavond in ieder geval veilig bij de Honda dealer, en gelukkig was het handvat met schakelaar en al toch los te bestellen, scheelt letterlijk de helft!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...