Ga naar inhoud

w.wiegman

Forumlid
  • Items

    16
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

w.wiegman won de laatste dag op 13 september 2022

w.wiegman had de meest gelikete inhoud!

Over w.wiegman

  • Verjaardag 15-11-1977

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Voorburg

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

359 profielweergaven

w.wiegman's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. Even een kleine update, met hulp van de linkjes van Vroembert en Haynes ben ik inmiddels redelijk zeker dat e.e.a. afkomstig is van de vrijloop. Het eerste linkje van Vroembert laat een veertje met een uiteinde zien, wat er echt exact hetzelfde uitziet als het stukje veer dat ik gevonden heb. Tis me alleen nog niet gelukt het ding los te krijgen, zit muurvast wat me alleen maar meer doet vermoeden dat er al eerder aan gewerkt is en daarbij alles veels te vast is aangedraaid. Als ik hem eraf heb, zal ik weer een update sturen!
  2. Bedankt voor alle reacties! De onderdeeltjes zijn inderdaad te klein om van de koppeling afwezig te zijn. De koppelingsplaten en drukveren heb ik verwijderd, ik heb nog een foto bijgevoegd maar nu met 1 van de drukveren en de olieplug erbij zodat het wat duidelijker is hoe klein de onderdeeltjes zijn. Ook de 2 'plaatjes' zo neergelegd hoe het zou moeten zijn als het niet in 2-en gebroken is. Dit plaatje is niet helemaal plat, er zit een verhoging in het midden. Heb zelf overigens het idee dat het overblijfselen zijn van een eerdere reparatie maar deze stukjes gemist zijn, of dat toen de carter niet is verwijderd en het dus gewoon niet gezien is. Ga van het weekend in elk geval proberen het koppelingshuis (of noem je dat een krans?) en de vrijloop te verwijderen, kijken of we dan wat vinden!
  3. Hallo allemaal, Lang, lang geleden met veel plezier aan het rijden en sleutelen geweest aan mijn VFR rc24, maar inmiddels al zo'n 10 jaar geleden mijn motor in de schuur gezet met lekke voorvork-keringen en daar is ie eigenlijk niet meer uit gekomen. (Ik weet het, ik schaam me diep...) Idee was toen ie de schuur inging, om hem weer helemaal op te knappen, want wat blijft het een heerlijke motor waar je alles mee kunt! Heb indertijd ook wel eens wat vragen op dit forum gesteld en verteld over mijn maatje met dezelfde motor. Ook die motor is de afgelopen jaren niet meer gebruikt en aangezien het bij mij echt weer begint te kriebelen, heb ik ook die motor overgenomen en ben ik aan de slag gegaan om stapje voor stapje weer een VFR terug op de weg te krijgen. Reden dat ik de 2e motor heb overgenomen is vooral vanwege de uitlaatbochten met collector en het motorblok, de 2e motor motor heeft aanzienlijk minder kilometers gereden, al merk je eigenlijk niks van het verschil 😄. Deze 2e motor is verder echt heel slecht behandeld en ziet er niet uit, dus wat ik verder ga gebruiken is nog niet helemaal duidelijk. Wil nu eerst 1 motor bouwen voor mezelf, maar het ultieme doel is uiteraard om ook de 2e motor weer op de weg te krijgen! Uiteindelijk zijn ze beide helemaal compleet en rijdend weg gezet, dus waarom niet? Inmiddels heb ik de onlangs overgenomen motor helemaal uit elkaar gehaald en ben ik nu bezig om stukje bij beetje alle onderdelen goed schoon te maken en/of op te knappen. Ben begonnen met het motorblok, dat ging uiteraard niet helemaal zoals gehoopt... 😏. Afgebroken bouten en tabeinden van de uitlaatbochten, alles vast gerot en dus ook een paar gebroken. Maar heb niet opgegeven, heb alle gebroken zooi weten te verwijderen en de boutgaten weten te redden! Daarna ook maar de carter verwijderd om goed schoon te maken en als soort teststukje voor wat ik het beste kan doen met de lak. Nu komt het... in de carter kwam ik 3 stukjes metaal tegen! Ik heb een foto van de 3 stukjes bijgevoegd. Het 'ringetje' lijkt mij een afgebroken stukje van een veer, de andere 2 metalen plaatjes zouden samen 1 geheel moeten vormen, dit is in 2 stukjes gebroken. Nu de vraag, iemand enig idee waar deze stukjes vandaan komen? Zie zo snel geen rare dingen in het blok zelf, voor zover ik dat kan zien natuurlijk. Blok ligt niet helemaal uit elkaar, alle deksels en dus carter zijn er af en de kleppendeksels. Verder ook alle onderdelen die op het blok gebout zijn, verwijderd. Het bijzondere is dat ik 100% zeker ben dat het blok zonder problemen liep toen de motor is weggezet, daarna is er nooit meer aan gewerkt. Er was niks te horen of te voelen en geloof me, de motor werd echt goed gebruikt om het zo maar te zeggen, flink doortrekken en de limieten opzoeken deed de vorige eigenaar zeker wel. Ben benieuwd of iemand herkent welke stukjes metaal dit zijn! Met vriendelijke groet, Wouter
  4. Uiteraard goed schoongemaakt, al zat de verstopping aan de onderkant van de tank, dus waar de slang opzit. Maar even in de gaten houden of er niet nog meer troep in zit, maar weet ik in elk geval waar ik moet zoeken!
  5. Vandaag aan de slag gegaan en zoals al eerder werd gesuggereerd, het was de benzine ontluchting. Ik heb een paar uur gereden en geen centje pijn meer! Bedankt voor het meedenken allemaal!
  6. Hoi, ik zou in ieder geval even de spanning op de accu meten met draaiende motor. 11 volt is erg laag, met draaiende motor zou je iets van 13,5 tot 14,5 volt moeten meten. Als dat het geval is, denk ik dat je accu waarschijnlijk niet zo best meer is. Meet je geen verschil met draaiende motor of met de motor uit, zou ik het toch eerst in de SR zoeken, dat is dan meestal de boosdoener van oplaadproblemen, de dynamo's gaan niet zo snel stuk.
  7. Ik ga morgen of maandag even testen, kan gelukkig gebruik maken van een andere VFR en wat onderdelen uitwisselen. Zal beginnen met de SR, als dat niet werkt ook maar dat kastje bij het achterlicht uitwisselen. Zat ook nog te denken aan die ontluchting, kan me wel voorstellen dat na een poosje de boel weer vanzelf ontlucht is, maar dat dit langzaam gaat. Dat heb ik nooit direct nadat de problemen zich voordoen getest, dus ook dat proberen we gelijk. In ieder geval allemaal bruikbare tips gekregen, dank daarvoor!
  8. Nou, hij gaat zeker harder dan 180! teller loopt ook gewoon voorbij de 180. Heb verder net als die 85-er van mijn maatje 18 inch achter en 16 inch voor, alleen dat van die voorknippers klopt bij mij niet helemaal, vallen netjes in een uitsparing in de voorkuip, maar niet op pootjes. Maakt ook allemaal niet uit, was gewoon benieuwd! Nu eerst maar de problemen oplossen, maken we ons daarna wel weer druk om het uiterlijk...
  9. Bedankt VFRikus, ik had datzelfde idee en scheelt weer wat zoeken. Moet ik het dan in de aansturing van de bobines ofzo zoeken? Is denk ik dat kastje wat verstopt zit bij het achterlicht, is de CDI unit denk ik? Nog 1 dingetje wat wellicht helpt bij het bepalen van de problemen, ik dacht eraan toen ik net door de verschillende berichten op dit forum heen ging. Toen de problemen zich voor gingen doen, heeft ook het startrelais de geest gegeven. Startmotor deed niets meer, aanduwen ging wel. Startrelais tikte nog wel als ik het contact aanzette, maar startmotor ging niet draaien. Deze vervangen voor een nieuw relais en de startmotor werkt weer prima. Heel ander vraagje, ik dacht dat mijn motor uit 1986 of 1987 is, nu zie ik overal staan dat dit model is gebouwd tussen 1986 en 1989, maar een maat van mij heeft precies dezelfde VFR en die is echt uit 1985 volgens de papieren. Dit zijn toch allebei een RC24? Enige verschil dat ik zie tussen de motoren is de kilometerteller, de mijne gaat maar tot 180 kilometer per uur, die van hem veel verder.
  10. Bedankt voor het meedenken mensen! Ik geloof niet dat de tankontluchting het probleem is, gisteren had ik namelijk het idee dat de benzine op was, dus tankdop open om te kijken maar daarna nog steeds niet starten. Zal het wel proberen natuurlijk, dat kan nooit kwaad! En nee, het was niet zo dat de benzine op was, voor de zekerheid een jerrycan gaan halen en bij terugkomst eerst weer even geprobeerd voor ik er benzine bij had gedaan, startte toen weer gewoon normaal en tot aan huis geen problemen meer gehad. Wat ik bedoel met zwaarder starten, is alsof het klinkt dat de zuigers minder smering hebben ofzo, dus niet langzamer maar echt zwaarder. De SR was eerst ook mijn idee, dacht alleen dat ik dan meer problemen zou moeten hebben, bv. Ook met het laden. Maar kan dus zijn dat een SR het steeds slechter gaat doen? Dacht zelf altijd dat een SR het wel of helemaal niet doet, daarom had ik die eigenlijk uitgesloten, maar zou dus zo kunnen zijn dat de SR geen pieken op hoge toeren meer aan kan?
  11. Hallo, ik heb een probleem waar ik zelf niet uit kom en ik hoop dat iemand mij kan helpen. Ik heb een VFR750F uit 1986 met ruim 80000 kilometer op de teller. De motor rijft prima, ben er tot nu toe erg tevreden over. Tis wel een oud beestje dus er gaat nog wel eens iets stuk. Momenteel heb ik het volgende probleem: Tijdens het rijden slaat de motor soms af en wil daarna ook niet meer starten. Dit gebeurd wanneer ik de motor wat verder in toeren trek, motor slaat dan gewoon af met het gas erop. He lijkt op geen vonk of geen benzine meer. Contact, lichten, toeter etc. werken dan gewoon nog, maar starten doet ie niet. Na een poosje afkoelen start de motor weer gewoon en rijd dan ook weer prima. Wat opvalt is wanneer dit gebeurd, het starten ook anders klinkt. Motor gaat gewoon draaien, maar de startmotor heeft dan duidelijk meer moeite om rond te draaien en hij slaat niet aan. Accu is het niet, deze is vol en laad ook gewoon. Ook lijkt het erop dat het probleem zich steeds vaker voordoet, kan dit iets van een weerstandje zijn met een overhittingsbeveiliging? Hoop dat iemand deze problemen herkent en mij wat tips kan geven! Gr. Wouter
×
×
  • Nieuwe aanmaken...