Jump to content

Bart Hamer

Forumlid
  • Posts

    60
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    1

Bart Hamer last won the day on September 14 2014

Bart Hamer had the most liked content!

Profiel Informatie

  • Locatie
    Maassluis

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recent Profile Visitors

1,045 profile views
  • Gig

Bart Hamer's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

19

Reputation

  1. Daar slaat dat Flat ook op in Flat-V. Ik vind dit wel acceptabel en de rest van de wereld schijnbaar ook. https://en.wikipedia.org/wiki/Flat_engine
  2. Een flat-X motor heeft 2 krukassen. het zijn eigenlijk 2 narrow bank V motoren die nagenoeg plat tegen elkaar gebouwd zijn, niet te verwarren met de H-motor zoals de Napier Sabre en de H-16 van de BRM F1. De motor die hierboven " flat engine" genoemd wordt is eigenlijk een 180 graden V motor, ook wel Flat-V genoemd.
  3. Ik heb een set geprobeerd via Thürn motorsport. Ik kon er niet aan wennen: de voetsteunen komen iets verder naar buiten waardoor ik vaak moest zoeken waar ik me voeten plaatsten.
  4. Up side down van een RC-36? lijkt me meer Yamaha gezien de remklauwen
  5. Of je neemt een schijrem slot met ingebouwd alarm: geloof me: die vergeet je er niet af te halen.
  6. Dat is geen vreemde constructie: alle elektronische brandstof systemen moeten op druk zijn alvorens de motor te kunnen starten.
  7. Bart Hamer

    Einde euro95

    De enige reden waarom methanol/ethanol/E85 populair zijn in de racerij is omdat het een hele hoge klopvastheid heeft én het heel veel warmte onttrekt bij verdamping. Deze brandstoffen worden exclusief gebruikt bij motoren met zeer hoge laad drukken: de klopvastheid voorkomt detonatie en tijdens de injectie onttrekt het veel warmte uit de gecomprimeerde lucht en werkt zo als een "liquid intercooler". Tevens heb je veel meer brandstof nodig ten opzichte van lucht in vergelijk met benzine waardoor dit effect nog eens vergroot wordt. Top fuel dragsters rijden op een mengsel van benzine en nitro methaan, niet op een alcohol versie. Alcohol dragsters daaintegen weer wel
  8. Dat inhouden/stotteren komt meestal bij injectie fietsen voor die aan strengere emissie eisen voldoen. Mijn 750F is als boter rond die toerentallen.
  9. Misschien off topic maar wel belangrijk: als je de boel weer in elkaar zet en het witte tonnetje waarover de kabels lopen terugmonteerd, let er dan op dat je deze eerst stevig aandrukt op de kraan alvorens de borgschroef met centreerring terugplaatst. Als je het tonnentje met de schroef klem komt te zitten dan lekt de kraan daarna weer.
  10. De boel schoongemaakt: dus slave cilinder gedemonteerd en alle smerigheid verwijdert. Na hermontage remvloeistof in koppeling vervangen en ontlucht
  11. Heb hetzelfde gehad. Bleek te komen door een vervuilde slave cilinder en drukstaaf: hierdoor komt de slave cilinder te langzaam terug en sluit de koppeling niet goed. Als de boel warm is gaat de slave cilinder sneller en dan is het probleem voorbij.
  12. Je bent de uitlaatklem verloren. Zo te zien heeft iemand anders de andere pijp een keer geklemd met een slangenklem. Je kan bij de automaterialen zaak een uitlaatklem kopen 45mm en deze eroverheen zetten. De originele zijn ook nog te koop
  13. Amehoela. Als een ketting strak staat sloop je de versnellingsbak lagers, de rubberen demper in het achter wiel met diens lager. liever ietsje te slap dan strak.
  14. 10w30 vs 10w40 maakt niet uit bij de koude start. het eerste getal beschrijft de viscositeit bij lage temperaturen en het getal na de W de viscositeit bij hoge temperaturen.
×
×
  • Create New...