Ga naar inhoud

VifferRik

Forumlid
  • Items

    21
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over VifferRik

  • Verjaardag 20-05-1977

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hellendoorn
  • Interesses
    Motoren

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb diverse VFR's
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

494 profielweergaven

VifferRik's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

4

Reputatie

  1. Je beschermt je SR het beste door ervoor te zorgen dat deze goed zijn warmte kwijt kan. Ik heb op mijn 98 fi een alu plaat achter de SR gezet met daarop 2 heatsinks. Hierdoor kan de SR de warmte goed afvoeren. Ik heb daarna geen problemen meer gehad. Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
  2. Alu plaat met 2 heatsinks werkte bij mijn 1998 VFR perfect. Ik heb hier geen extra ventilator bij hoeven plaatsen. Extra ventilator kan natuurlijk geen kwaad[emoji6]. En als je toch bezig bent regel zo'n haidie hotziedok. Kan veel ellende voorkomen.
  3. Zo te lezen de sr heb ik ook gehad met mijn 1998 vfr800fi. Bestel bij siccama sales een nieuwe sr en je kan er weer tegenaan. Verstuurd vanaf mijn HTC U11 met Tapatalk
  4. Mijn 2 "dames". De linker is vv een MIVV sportdemper, extra koeling voor de SR en een haidiehotziedog. De rechter is origineel op de garminsteun op het balhoofd na. Tzt nog een andere uitlaat monteren om het fraaie achterwiel beter zichtbaar te krijgen. Als iemand nog tips heeft voor een goede uitlaat dan zijn ze van harte welkom[emoji6] Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
  5. Wasbenzine en keukenpapier doet wonderen Verstuurd vanaf mijn HTC One M8s met Tapatalk
  6. En een Haidie Hotziedok monteren, die geeft aan wanneer je te weinig of teveel spanning krijgt. Bij teveel spanning zou er meer dan alleen een accu stuk kunnen gaan.
  7. Via siccama sales zou je ook een electrix sr kunnen kopen, ik heb deze sinds kort en hij doet het goed.
  8. Beterschap voor de bestuurder. En hopen dat de doorrijder gevonden wordt.
  9. Ik ben er inmiddels achter dat een originele SR echt een vermogen kost (€ 312,00 excl. BTW). Ik denk er dus toch over om een imitatie SR te monteren en deze te voorzien van extra koelribben en wellicht een ventilator. Nu las ik in een oude post dat VFRikus goede ervaringen heeft met een electrix regelaar (en extra koelribben). Heb ik met zo'n SR inderdaad een goede prijs kwaliteit verhouding? Op dit moment zit ik namelijk in de fase dat de ellende voortduurt en ik de vreugde van de laagste prijs allang ben vergeten :-( .
  10. De stator is inmiddels vervangen en hij laadt weer goed. (Nieuwe batterijen geven inderdaad andere waarden). Echter de 2e Suzuki SR is alweer defect ik ga er nu weer een originele Honda opzetten en voor extra koeling zorgen. Als er iemand nog extra suggesties heeft dan zijn ze van harte welkom.
  11. Is vast goed te doen, maar motortechniek laat ik het liefst aan de vakman over. Ik ben weer goed in andere dingen ;-)
  12. Ik heb mijn VFR inmiddels weggebracht naar mijn "vaste monteur". Deze heeft de dynamo losgehaald en daar ligt waarschijnlijk de basis van alle problemen. Als het goed is kan ik hem morgen of dinsdag weer ophalen.
  13. Dat is dus hoe ik gemeten heb. Kan 2 dingen betekenen: 1. er is wat met mijn motor aan de hand wat nog nooit is gebeurd. 2. de digitale multimeter is stuk. Ik hoop dat het het tweede is. We zullen wel zien, vanavond de motor weer weggebracht voor reparatie. Ben benieuwd wat de techneut zijn oordeel is.
  14. De 25V tussen de gele draden heb ik gisteren met een "warme motor" gemeten. Vandaag met "koude motor" heb ik 125V gemeten. Tevens uitgaande spanning van de sr gemeten, deze kwam op ca. 1,5V. Kan het zijn dat mijn dynamo, als die warm wordt, niet meer goed werkt en vervolgens mijn sr sloopt?
  15. Wie kan me helpen. Afgelopen voorjaar de accu en sr van mijn 1998 VFR800 FI laten vervangen. Ivm de prijs is er een sr van Suzuki ingezet (doen ze blijkbaar vaker). Tijdens het eerstvolgende weekend naar Duitsland gaf de sr weer de geest. Ik dacht dat de Xenon de oorzaak was. De sr is kosteloos vervangen voor een andere (wederom Suzuki maar sterker model). Alles is doorgemeten en de Xenon zou niet de oorzaak zijn. 2 maand later tijdens mijn eerstvolgende weekend weg leek het erop dat de sr wederom de geest had gegeven. Direct ter plekke de Xenon afgekoppeld en de resterende 370 km zonder problemen (en koplampen) afgelegd. Bij thuiskomst direct de Xenon laten verwijderen en alles laten doormeten. Het laadsysteem bleek intact en veel fijne kilometers leken voor mij te liggen. Niets bleek minder waar. Vandaag tijdens mijn eerste "reguliere" toertocht was het na 17km weer raak. Eerst stopt de dagteller en een tijdje later de toerenteller en de kilometerteller en uiteindelijk sta je stil. Na de accu zo'n 3 kwartier te hebben geladen met de acculader van een lokale boer veilig thuisgekomen. Thuis zelf geprobeerd om het eea te meten. Met verhoogd toerental blijft de spanning over de 2 accupolen 11,9 Volt wat er in elk geval op duidt dat er niet wordt bijgeladen. De spanning tussen de fasen vanaf de dynamo bedraagt ca 25 Volt. Ik weet niet of dit goed is en of ik wel het juiste meet. Wie kan mij vertellen wat ik moet meten en welke waarden dan normaal zijn? Alvast bedankt voor jullie input. Groeten van VifferRik
×
×
  • Nieuwe aanmaken...