Jump to content

sabsteef

Forumlid
  • Posts

    255
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    5

sabsteef last won the day on January 13 2020

sabsteef had the most liked content!

7 Followers

About sabsteef

  • Birthday 06/21/1977

Sociale Media

  • Website URL
    https://www.facebook.com/sabsteef

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Vught

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zilver

Recent Profile Visitors

4,047 profile views

sabsteef's Achievements

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

  • Very Popular
  • Conversation Starter
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done

Recent Badges

103

Reputation

  1. Controleer ook even alle aarde punten. En het bekende probleem met de plug voor bij het balhoofd (aan de linkerkant dacht ik. )
  2. Vandaag de dop maar eens goed bekeken. Op de rubber van de dop zat een hoop rommel. Kalk of zo. hier zou druk weg kunnen gaan. Morgen maar eens flink warm rijden en testen. En voor de zekerheid toch een nieuwe dop besteld. Ik laat het nog wel weten.
  3. Ik zal morgen een een nieuwe dop gaan halen. 1.1 volgens mij. de witte pluim uit de uitlaat dacht ik zelf ook als de koppakking lek was. Maar dan zou hij ook moeten lekken als ik rijd. En dat is niet het geval. tnx.
  4. hi, ik heb de laatste warme dagen soms een lekkende VFR. hij lekt alleen als hij stil staat, net gereden heeft en heet is. Dit loopt dan weg uit het expansie vat via de daarvoor bedoelde slangen. in eerste instantie dacht ik dat dit vat wat te vol was. en heb er wat uitgehaald. tot netjes tussen de min en max in. ook bij de radiator de dop er af gehad. en daar zat hij nog netjes vol. daarna goed warm gereden en dacht dat het probleem over was. geen lekkende motor meer. dit ging 1 tot 2 dagen goed. en toen had hij weer het probleem dat hij er een hoop uit gooide. alles goed nagekeken ( waar hij zou lekken. ) dis was weer bij de over loop slagen, maar ook bij de bijvul dop van het overloop / expansie vat. als ik de motor heet uitzet hoor ik wat lucht of borrelen onder de tank. de motor zelf wordt niet (te) heet. de fan slaat aan wanneer nodig en ik kom niet boven de 3 blokjes uit qua temperatuur. nu hoor ik de meest wilde verhalen. van erg naar niks. - lekker koppakking - defecte radiator dop - lucht in de leiding - teveel koelvloeistof in het systeem wie maakt mij wijzer. wat kan ik controleren. ( ik wil graag volgende weekend zorgeloos weekeindje weg. ) en hoe verhelp ik dit. tnx
  5. Ja,😅 daar heb ik snel last van.. maar is weer op geruimd
  6. Hi heren, ik heb hem nog. Maar in middels zijn er al veel pluggen verwijderd. als je aan geeft wat je er van wil hebben zal ik kijken of ik het er nog af kan halen. kost je verder niets als de verzend kosten
  7. Geen idee waarom er iets dik gedrukt is 😅. Misschien dat een moderator dit kan herstellen. tnx.
  8. Hi, ik ben er zeker nog wel actief. Maar ik kan niet alles in de gaten houden. ik probeer zo veel mogelijk te beantwoorden. het is ook maar een hobby (waar stiekem veel tijd in gaat zitten.) ik stel het idd op prijs om de communicatie via Facebook messenger te doen. Dan krijg ik alles binnen op 1 plek. Zo komt er ook niet in de spam folders van Microsoft, hoef ik ook niet alles actief te monitoren En via een chat functie communiceert het vaak sneller.
  9. Beste Sabsteef ,

    Ik ben sinds kort eigenaar van een CT Highlander met normale versnellingsbak .

    Nu vind ik de motor erg last hebben van een aan/uit reactie wat vooral naar voren komt op hobbelige wegen .

    Wreed irritant . 

    Nu heb ik begrepen dat jij hiervoor een oplossing hebt .

    Wat zijn de kosten hiervan ? 

    Groeten Frans

     

  10. Hallo Sabsteef,

     

    Ik zie dat je ervaring hebt met ECU tuning van de VFR1200f. Dat vind ik ook een leuke hobby waar ik binnenkort aan wil beginnen, puur voor mezelf. Ik wil het niet verkopen, en niet zo uitgebreid maken als jij het hebt gedaan. Als ik mijn eigen motor heb getuned dan ben ik daar al tevreden mee. Daarom ben ik ben op zoek naar iemand die zijn kennis wil delen. Het lijkt me ook leuk om daar een topic over te starten op het forum, met een soort van handleiding voor andere tuners.

     

    De eerste vragen die ik heb zijn:

    1. Ik lees dat het maar weinig mensen lukt om toegang tot de ecu te krijgen. Is er iets speciaals wat er gedaan moet worden? Hoe heb jij het gedaan? Ik was van plan om met de software mpps te gaan werken, en een adapter van 16 pins auto-OBD naar 4 pins Honda-OBD.
    2. Heb je een asap2 file om de data te ontcijferen? En wil je die delen? Dat zou mij veel werk schelen.
    3. Zou je ook jou tuning, of een guhl tuning dataset willen delen? Dan zie ik meteen de verschillen. Ik zal niet uitsluiten dat ik die verschillen ga overnemen, maar wel pas nadat ik er kritisch naar heb gekeken. Als ik het alleen maar zou willen kopieren dan mocht jij mijn motor ook meteen flashen, zou me veel tijd besparen ;)
    4. Heb je ook een softwarebeschrijving van de ecu? Dus een function frame (ik ken de Nederlandse naam niet)?
  11. Heeft er iemand nog een stekker of plug nodig van een kabelboom vfr 1200. ik had er een nodig voor de ecu pluggen. Misschien kan ik er nog iemand blij mee maken. anders gaan het binnenkort weg
  12. als het lekker weer is kom ik ook wel even kijken
  13. even wat zaken op een rij: - de HISS code zit in de ECU - de KM stand zit op de chip in de het display - zonder tellers kun je ook gewoon rijden 😉 maar wat ik mis in het verhaal. je geeft aan dat het display het niet meer doet. maar kun je iets specifieker zijn: want als ik 2 zekeringen uit het zekeringkastje trekt doet het display ook niet. maar de knipperlichten het nog wel. ik weet niet waar je vandaan komt, maar anders kun je het hier wel afgooien. zal ik even kijken of ik het kan maken, zo complex zijn die dingen niet
  14. Hi, nee, ik heb de goedkope variant. ik pas hem eigenlijk nooit aan. staat prima. Ook als ik spullen in de top koffer heb. op vakantie ben ik nog niet geweest. Dus vol geladen kan ik nog niets over zeggen.
×
×
  • Create New...