Ga naar inhoud

Alex

Inactief
  • Items

    65
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Alex

  • Verjaardag 18-07-1971

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Alkmaar

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR700
  • De mijne is
    Blauw

Alex's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

0

Reputatie

  1. Hallo Allemaal, Kan nergens iets vinden over hoe op te zeggen voor dit forum, dus doe het zo maar. Ik heb mijn VFR700F uit '87 enkele weken geleden verkocht, en rij nu op een Yamaha FZ6N uit 2004 in de rondte. Héél iets anders, maar rijdt ook erg leuk! Via deze weg iedereen bedankt voor de reacties, hulp en tips op mijn posts. Héél veel succes verder, en wie weet tot een andere keer. Groet, Alex
  2. Afgelopen maandag stuk mee aan het rijden geweest, en stuurt zeker héul erg lekker!! Groot verschil met de VFR. Helaas alleen wat klein.
  3. De afgelopen weken mezelf maar eens bezig gehouden met wat benzinelekkage bij mijn carburateurs. Na aankoop van mijn VFR700 carburateurs al paar keer uit elkaar gehad om te reinigen, want had 3 jaar stilgestaan. Door uitgedroogde, harde pakkingen loop je dan natuurlijk de kans op lekkage. Wat geld tegenaan gegooid en bij CMS spullen besteld. Carburateurs gedemonteerd Alle vervangen pakkingen, ringetjes, naaldjes etc. Zit nou alleen nog te wachten op mijn nieuwe benzinekraan, want de oude lekt nog wat benzine in de "off"stand. Kwam ondertussen nog een leuke andere Honda klassieker tegen. Gekocht om beetje op te knappen en weer door te verkopen.
  4. Ja, zo'n schema (maar dan die voor een 700f) had ik al gezien op hun site. Ziet er simpel uit, dus morgen maar gewoon eens alle schroeven die ik tegenkom losdraaien...
  5. Hallo allemaal, Wilde van de week de benzinetank van mijn VFR700f leeg laten lopen. Ging goed tot ik de benzinekraan op reserve zette. Hoor, als ik mijn tank wat schud, nog genoeg benzine klotsen, maar er komt niks uit. Denk dus dat er iets verstopt zit, en wil daarom de benzinekraan demonteren om de boel schoon te maken. Iemand ervaring mee, tips, afbeeldingen? Alvast bedankt!!
  6. Vanochtend meteen even een nieuwe leiding en DOT4 gehaald. Gemonteerd, nieuwe olie erin en ontlucht. Oude leiding was nog heel erg flexibel en niet uitgedroogd. Lekte op die aanknijpkoppeling. Meteen ook de andere leidingen gecheckt, en die zagen er nog goed uit. Afwachten maar weer wat het volgende klusje wordt. ;-)
  7. Kwam er vandaag tijdens een tussenstop, gelukkig, per ongeluk achter dat mn koppelingsleiding lekt. Ben meteen maar via de snelweg, want dan hoef je niet zo vaak te schakelen , naar huis gereden. Morgen ff een nieuwe regelen.
  8. Hallo allemaal, Reed al tijdje rond met 2 hele lelijke deuken in mn tank nadat deze tijdens het sleutelen was gevallen. 1 Daarvan is er niet meer uit te halen, maar de andere van de week er redelijk goed uit laten halen. Blijft een mooie techniek met wat pionnetjes die met hete lijm op je tank worden geplakt. Helaas kwam hier en daar ook wat losse verf mee. Kan niet alles hebben...
  9. Na controle door de leverancier bleek in de nieuwe accu dus toch 1 cel kapot te zijn, en hij laadde ook daar niet meer op. Dat heb ik weer... Gisteren de nieuwe nieuwe accu gemonteerd, en brommert start weer zoals het hoort. Vandaag met wat vrienden lekker op pad geweest langs de kust en geen problemen meer. Opgelost, en op naar de volgende uitdaging!!! Hahaha!
  10. Laadt niet op met 2 verschillende acculaders... Snap er ook niks van. Afwachten wat er met de vervangende accu gebeurd.
  11. Vanochtend vol goede moed motor proberen te starten, maar helaas gebeurde er weinig. Mn oude accu eruit gehaald, en de nieuwe gemonteerd. Deze had de hele nacht aan een Ctek druppellader gehangen, maar was volgens die lader nog niet helemaal opgeladen.. Ook deze keer geen startende motor. Losse accu met startkabels erbij gezet, en motor startte toen natuurlijk direct. Hahaha! Ondertussen mn oude accu aan de oplader gezet en even later weer gemonteerd. Motor startte nu wel. Meteen maar naar mn werk gereden en daar nog paar keer gestart. Kon nog 3x starten en toen was de accuspanning alweer te zwak. Mn nieuwe accu opgehaald en op mijn werk aan een oplader gehangen. Paar uur later gekeken hoe het ging met opladen, maar de wijzer stond nog steeds op dezelfde plek als paar uur daarvoor, en de accu laadt dus blijkbaar niet op... Vandaar dat de Ctek-lader dus ook aangaf dat hij na een hele nacht laden nog steeds niet opgeladen was. Blijkbaar is dus niet alleen mijn oude accu stuk, maar is er ook wat mis met de nieuwe. Van de week de leverancier maar eens bellen voor een andere. Wordt dus niet met de VFR toeren, maar met de ietswat omgebouwde Yamaha R1 van een vriend van me. Ook geen straf!! Staan ze dan samen onder mn veranda:
  12. Nou, vandaag startmotor uit elkaar gehad en niks vreemds kunnen vinden. Met losse accu getest en deed precies wat hij moest doen... Vanavond de boel weer in elkaar gezet en motor startte meteen. In de loop van de avond nog een paar keer geprobeerd en hij blijft probleemloos starten. Meteen ook maar ff gemeten of mn accu opgeladen wordt. 14,2 Volt gemeten, dus dat zit goed. Dus eigenlijk niks gedaan en klacht LIJKT verholpen te zijn... Morgenmiddag maar eens proberen of hij nog start , want zondag toertochtje door Noord-Holland.
  13. Hallo allemaal, Dacht ik toch echt de vorige keer met een ander startrelais, nieuwe min-kabel en accu opladen mn startprobleem verholpen te hebben.... Afgelopen zondag ritje gemaakt en kreeg toch weer startproblemen. Na 1 keer aangeduwd te zijn en 1 keer een starthulp gekregen te hebben, dacht ik aan een kapotte accu. Gister nieuwe accu gemonteerd en vol goede moed de startknop ingedrukt. Alleen mn startrelais klikte, maar startmotor deed zo goed als niks. Ook nadat ik mn motor heen en weer geduwd had in zn eerste versnelling gebeurde er niks. Waarschijnlijk mn startmotor dus overleden... Vanavond startmotor gedemonteerd, en morgen maar eens nader bekijken en testen.
  14. Van de week accu opgeladen, mn massakabel vervangen (want er waren wel erg veel draden afgebroken aan de kant van het bevestigingsoog waarmee je hem op het frame vastmaakt), en startrelais vervangen. Motor startte vanavond meteen weer!! Me so happy! Op naar het volgende... Hahaha!
  15. Hallo allemaal, De afgelopen weken lekker in de weer geweest met mn motor. O.a. remblokken vervangen, olie ververst en duo seat cover aangepast en gespoten. Tussendoor zo af en toe motor altijd zonder problemen gestart en ff laten lopen. Vandaag wilde ik lekker een rondje om. Voordat ik hem probeerde te starten viel me meteen al op dat de controlelampjes heel flauw branden. Accu misschien wat leeggeraakt, dus startaccu erbij gezet. Wilde hem starten, maar hoorde alleen mn startrelais als een gek tikken/klikken. Voor de rest gebeurde er helemaal niks. Geen startmotor, helemaal niks... Nog een aantal pogingen gedaan, maar steeds met hetzelfde resultaat. Startrelais klikken, maar verder niks. Kan het zijn dat mijn startrelais stuk is, of denken jullie aan wat anders? Alvast bedankt voor de info!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...