Ga naar inhoud

Abraxas

Forumlid
  • Items

    48
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Abraxas

  • Verjaardag 27-05-1980

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Herzele, België

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood/Wit/Blauw

Recente bezoekers van dit profiel

519 profielweergaven

Abraxas's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Rudolf, ik heb de mijne al een jaar of 11 dus dat is zeker niet dezelfde motor. En even terug on topic: door omstandigheden is het een en ander weer naar achteren geschoven dus ik hoop AFS te kunnen contacteren vanaf het moment dat het spuiten ook kan doorgaan. Ik hoop de motor voor het einde van de winter terug de baan op te hebben na 4 jaar stilstand
  2. Ik heb ook 1 in die kleurstelling! Leuk, je ziet ze niet veel namelijk.. 

    Heb je inmiddels stickers oid gevonden? Groet Rudolf-Arnhem

    FB_IMG_1580474162231.jpg

    1. Abraxas

      Abraxas

      Hey leuk!  Je ziet ze inderdaad niet veel.  Heeft de jouwe een kwalitatieve paintjob?  Bij de mijne zijn er redelijk wat druppels in het lakwerk te zien en vooral op de tank.  Vraag me af of dat exemplarisch is of dat dat meer voorkomt bij deze kleurstelling.  Volgens wat ik al gelezen heb, zou die kleurstelling van de importeur uit gekomen zijn en niet officieel door Honda dus misschien goedkoop gehouden?  De stickers heb ik (nog) niet kunnen vinden maar ik ga waarschijnlijk een custom paintjob overwegen zoals in mijn topic gesuggereerd werd.  Eerst technisch de boel in orde brengen.  Ik hoop alleszins in het voorjaar opnieuw de baan op te kunnen na 4 jaar stilstand.

      Groeten,

      Wouter

  3. Ik heb wel interesse maar je PB's lijken niet aan te staan?
  4. Het hoeven geen originele te zijn, goede reproductie is ook goed. 1500euro zou ik eerlijk gezegd nog overwegen mocht dat in België ook ergens kunnen voor die prijs. Ik zat met een hoger bedrag in mijn hoofd. Mooie paintjob!
  5. Dat vind ik dus ook Vandaar dat ik de kleurstelling wil behouden. Anders is het "mijn motor" niet meer na zo'n 90k km en dat zou zonde zijn. Dus ik hoop op goed nieuws. Ik wil gerust met de originele kuipdelen ergens heen rijden om de graphics te laten kopiëren.
  6. Bijgevoegde foto is van bij de aankoop. https://www.voorraadmodule.nl/s818e9247bfd4c8a8ecb26f6d0667f2a3/db65/stock/vehicles/20/details/11302247/honda-vfr750f-rvf-replica/ is dezelfde kleurstelling met enkele detailverschillen maar wel met meer foto's. De merkstickers zoals Shell en Arai zijn geplakt op beschadigde plaatsen vermoed ik en horen er dus niet bij. Ook het opschrift op het zadelkapje "gear driven cams" is extra ten opzichte van die uit de link. Bedankt voor het aanbod 😊
  7. Hoi allen. Binnenkort tuig ik mijn VFR op met oa een Hyperpro streetbox en een nieuwe uitlaatlijn zodat ik er weer een aantal jaren geniet van kan hebben. Daarbij past idealiter ook een opfrissing van de kuipdelen om het geheel af te maken. Er is her en der schade van te strak aangedraaide kuipdelen (gebarsten en afbladerende verf al sinds aankoop) en de delen onder het zadel moeten sowieso gespoten worden omdat ze vervangen zijn. Tot hier geen probleem. Wat wel een probleem is, is dat mijn motor de RC45-kleurstelling heeft en ik die graag terug wil. Stickersets zijn niet te vinden (wel van de RVF zelf) en een volledige custom paintjob met al die details en bijhorend hoog prijskaartje heb ik er niet voor over. Iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Een bedrijf dat custom stickersets kan maken adhv foto's tegen een redelijke prijs bvb? In standaardtrim zetten is een optie, maar niet zonder slag of stoot. 😊 Alvast bedankt voor de input.
  8. Naar mijn mening service je beter ineens de hele achteras ipv enkel de ketting proberen te stellen. Zonder demontage krijg je die krans nooit vlot beweegbaar zoals zou moeten en dan kan je evengoed de rest meteen aanpakken. Je bent dan toch al halfweg...
  9. Ai, het probleem van ingeslagen tanden is al aanwezig... Ik zou persoonlijk de hele achteras demonteren om alles na te lopen, te reinigen en opnieuw in te vetten. De tanden van de stelring moeten ook minstens terug op dikte gevijld worden want die zitten tegen de achterbrug geklemd en zorgen voor onnodige weerstand. Laten doen of iemand zoeken die je kan begeleiden. Edit: ik hoop dat de rest van de motor zich niet in dezelfde staat van onderhoud bevindt? Anders zou ik hem toch eens volledig laten nakijken voor de zekerheid...
  10. Als de stelring niet vast zit door achterstallig onderhoud... Anders creëer je een ander probleem door de tanden in te slaan als je niet zo voorzichtig bent. Die ring zou makkelijk moeten kunnen bewegen alleszins, anders heb je eerst nog wat ander onderhoud voor de boeg
  11. Checklistje om te beginnen, andere leden zullen wel aanvullen/verbeteren: - Er is effectief nog genoeg benzine in de tank? - Benzinekraan staat open? - Geen benzinedarm geknikt? - Krijgt de benzinepomp spanning (tikt of zoemt ze?)? Desnoods uitmeten. De benzinepomp kan ook nog vastzitten door het stilstaan of gewoon defect zijn. - Gelijkrichter is mogelijk defect. Als 't even kan met een werkende uittesten. - Proberen starten met accu die 100% zeker goed is en volledig opgeladen.
  12. Dit is de correcte locatie voor de RC36II: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=11148&do=findComment&comment=171973 (zelfde topic, een paar posts lager). Real life foto's kun je hier anders nog vinden onderaan de pagina: http://www.vfroc.nl/forumVFR/index.php?showtopic=25418 De beste verbinding is imo. toch solderen+krimpkous.
  13. En dit is nu mijn voorkant Met 2de relais, alle kroonsteentjes en rare constructies mooi gesoldeerd en "gekrimpkoust" en alles opnieuw ingetapet. Was een mooi werkje maar ben er blij mee. Ik heb het probleem van de gebroken connector semi-permanent opgelost met een los zekeringhoudertje voor het koplampcircuit. Ik zoek nog even verder naar die connectors in Europa(http://www.easternbeaver.com/Main/Elec__Products/Connectors/FuseboxTerms/fuseboxterms.html op easternbeaver.com) maar anders wordt het maar een andere complete zekeringhouder bij het volgende onderhoud. Ondertussen kan ik toch terug rijden. Bedankt voor de reacties
  14. Ik ben inderdaad van plan er een extra relais bij te plaatsen voor de zekerheid. Gelukkig verloopt het dimlicht bij de RC36II wel via het relais en het grootlicht niet dus ook geen verbrande stuurschakelaars. Het probleem zit effectief in een breukje in de connector van de zekering. Daardoor valt de (fysieke) spanning weg en klemt de connector niet meer om de zekering. Zowel bij Conrad als rdae.nl nog geen succes gehad bij het vinden van dezelfde connector btw.
  15. Update: het lijkt me dat er nooit een 2de relais aanwezig geweest is voor het grootlicht en de oorzaak van het defect aan de koplamp is blijkbaar een breuk in 1 connector van de zekeringhouder (kabelschoen). Iemand enig idee waar ik aan zo'n connector kan geraken? Ben op rdae.nl aan't kijken maar vind niet meteen iets.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...