Ga naar inhoud

Rodi

Forumlid
  • Items

    261
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Rodi won de laatste dag op 25 november 2017

Rodi had de meest gelikete inhoud!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Haarlem

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb geen VFR
  • De mijne is
    Wit

Rodi's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

47

Reputatie

  1. Na lang zoeken en een paar keer mis grijpen , deze week zat dan toch al het geluk mee En ben ik nu eigenaar van een nieuwe motor Geen VFR meer, maar al die ervaring is nu al super tijdens het rijden met deze
  2. Mocht je mooie tegenkomen, in het wit heeft toch wel mijn voorkeur Zo te horen zal het kwa onderhoud net als bij mijn huidige VFR kwa kosten wel meevallen. En dat heb ik nu ook gewoon beetje bijhouden dan zijn er eigenlijk geen grote kosten nodig. Kleppestellen zal denk ik ook een stuk goedkoper uitvallen omdat er geen Vtec kleppen ook gesteld moeten worden en scheelt weer een hoop tijd/geld. Maar hoe kan het dat je een grote kans op kromme schijven kan hebben bij het gebruik van de voorrem? Of dat is een dingetje wat voornamelijk voor kan komen als je op een helling stil staat?
  3. Na een klein ritje vorig jaar op een Crosstourer en een Speed Triple was het toch eerst de Speed Triple. Maar om dat achter elkaar te doen was niet zo slim, dan ga je die twee vergelijken en dat kan natuurlijk niet. Zijn twee compleet verschillende motoren natuurlijk De laatste tijd actiever aan het zoeken naar een andere motor en in de tussentijd ook denken aan de praktische kant (woon/werk spullen meenemen). Dan is de Crosstourer toch wel een zeer goede optie en ondanks het formaat was het ook wel leuk sturen met de CT. En dan blijf ik ook in de VFR familie, waar ik tot nu toe zeer blij mee ben Enige nadeel is wel een beetje leuke prijs vinden, Crosstourer 's zijn tweedehands best prijzig nog. Maar ik vroeg me ook af kwa onderhoud, wat zijn de grootste punten aan onderhoud waar je rekening mee moet houden. Bij mijn VFR800 VTEC weet ik dat het kleppenstellen het grootste en duurste onderhoud is, zijn er bij de CT dit soort punten?
  4. Aankopen van de afgelopen maand na lichte glijpartij -verschillende kuipdelen -stickers en met dank aan Johan voor de topkuip en alles opnieuw laten spuiten in origineel rood (foto lijkt kleur wat donkerder)
  5. Toen ik de auto ophaalde een grijze vtec op de brug bij industriegebied zwanenburg
  6. Rodi

    Kuipdelen na schuiver

    Die van marktplaats had ik nog niet gezien, nog vlakbij ook als ik wil kijken Carbonkuip(delen) is wel een grote verleiding, maar kwa prijs schrikt het wel wat af. Maar nu ik die zie zou het wel leuk zijn om met de tijd dat erbij te halen, kleine stukjes van de kuip in carbon met rood zou best wel vet staan
  7. Rodi

    Kuipdelen na schuiver

    Nou De set die ik er nu op had zitten was zo'n chinees setje van ebay 2 jaar terug erop gezet na de grote schuiver. En altijd wel leuke opmerkingen, juist omdat de kleurstelling nergens anders gezien werd. Maar was wel te merken dat het "chinees" was, op sommige plekjes sloot het net niet helemaal aan. Kwa gevoel en afwerking was het ook andere kwaliteit, maar stoorde me er niet echt aan. Had ik nu ipv weer dat doen gewoon weer rood origineel.
  8. Rodi

    Kuipdelen na schuiver

    Beste mederijders, Na een leuk weekend Luxemburg, nog lekker weer ook in deze rare periode Gezellig weer mensen gezien die je een tijd niet gezien hebt. Lekker gereden daarna sauna'tje , bier, eten Dan zit je maandag in je hotelkamer en op het laatste moment, TomTom geef een binnendoor route tot aan Aken. Leuke route van 2 uurtjes om nog even wat te rijden totdat je weer die A2 op gaat naar huis Na een uur rijden kom je bij een kruising en ziet een auto van rechts komen Even een klein beetje afremmen om dan gewoon door te kunnen rijden Remmen en dan opeens, das pech voorkant weg. Op het moment dat ik keek naar rechts en licht remde, ging ik dus over een zeer klein stukje gravel of iets heen wat er lag van een vrachtwagen waarschijnlijk. Gelukkig ging ik al niet snel en gleed de motor maar een paar meter door. Had al een keer eerder een echte grote schuiver gemaakt waardoor zelfs niks van de koppelingsdeksel over was, dus was al bang dat daar nu ook een gat in zat Gelukkig was dat niet en na wat proberen kon ik alsnog doorrijden, oftewel lina directe naar huis. Op een grote deuk in het ego na, best wel wat spierpijn in de schouder en bovenbeen. Na thuis gekomen schoenen uit en enkel lichtelijk opgezwolle maar dat geneest wel weer. Nu zit ik alleen met redelijk wat schade aan de rechterkuip and topkuip. Deze moeten gewoon vervangen worden want daar kan niks meer mee Van mijn vorige schuiver heb ik nog bijna complete kuip over in de originele rode kleur (italian red) Zat ik te denken, ga nu weer terug naar de originele kleur Alleen moet ik nu een nieuwe top- en rechterkuip hebben Koppelingsdeksel kan denk ik nog wel bijgekleurd worden, maar dat moet nog even bekeken worden Mochten er mederijders zijn die deze kuipdelen nog hebben liggen in die kleur rood of een goede tip hebben waar het niet al te veel kost. Desnoods in een andere kleur als het kwa prijs dan nog leuk is ivm overspuiten
  9. Ziet er zeker mooi gedaan uit Toch handig zo'n 3d printer thuis
  10. Gisterenochtend na nachtdienst 07:00 Rode Vtec bij de RAI, oprit richting utrecht
  11. In mijn ervaring doen veel van die verkopers uit China uit zichzelf al een lage waarde erop ook Maar ik vermeld het ook altijd, toendertijd ook gedaan met een kappenset die ik besteld had, dan wel een wat hogere waarde maar niet de echte waarde (20 dollar voor een gigantische doos met kappen is een beetje vreemd )
  12. Ziet er niet eens zo slecht uit ook
  13. Paar dagen terug een proefrit gemaakt op een Tourer (2012 model), wat voelt de VFR dan als een klein ding als je daar weer op zit Maar de Tourer, wat een luxe is dat Stuurt alsof ik het stuur niet eens hoef aan te raken, gewoon kijken en gaan Voor de grootte en gewicht merk je daar niks van tijdens rijden, tussen auto's door, kort u-bochtje maken geen probleem Weet niet of het zadel standaard was, maar dat zit als een goede stoel zo lekker Meer dan 3 versnellingen heb je eigenlijk niet eens nodig, had ik niet eens in de gaten maar zelfs bij 120 reed ik net in ze 3 en dan nog vrij laag in de toeren In alle versnellingen trekt ie lekker door zonder moeite En had zelfs 2 keer dat mensen opeens heel snel opzij gingen, dachten zeker politie of zo. In het wit is ie ook wel beetje politieachtig, letten mensen iedergeval op en krijg je de ruimte mooi voordeel ook Had wel gelijk bij het wegrijden bij de dealer bijna ipv richting aangeven, de claxon gebruiken. Dat was wel even opletten de eerste paar keer Zat een extra groot scherm op (standaard is volgens mij een klein ruitje) maar had toch wat turbulentie op de helm. Ben ook niet de kleinste met 1.94 Enige echte minpunt wat ik zou kunnen hebben is dat de Tourer eigenlijk gewoon te makkelijk rijd misschien Had een beetje het gevoel dat ik er maar opzat omdat het moest, de motor doet toch alles zelf Maar dat is misschien ook omdat het maar een kort ritje was van net een uur, kan wel inzien dat bij veel woon/werk het een uitstekende motor is. En vooral door het lekkere sturen dat bij tripjes het ook een zeer leuk ding is, ook omdat je de motor gewoon in 2 of 3 kan laten de hele dag en gewoon gaan. Had eerder op de week een ritje gemaakt op een Speed Triple, was ook zeker een leuk ding Keuzes keuzes keuzes (en portemonnee heeft ook wel iets te zeggen )
  14. Dat is wel apart Heb jij misschien een langer kentekenspatbord, is op foto niet geheel te zien
  15. --Update-- Laatst na een weekend weg merkte ik dat de connectors last kregen bij zware trillingen/hobbels Contact opgenomen met Innovv want ik zag dat soms mensen een blokje aan hun unit hadden over de connectoren En van Innovv een speciaal blokje toegestuurd gekregen om de connectors op hun plek te houden, gratis en voor niks ook nog. Weer uitstekende service van Innovv Vandaag binnen gehad Moest alleen even een kleine wisseltruc doen Deze afbeelding is 1599 bij 898 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat. binnenwerk en scherm met 4 schroefjes los Deze afbeelding is 1599 bij 898 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat. Metalen heatsink (denk ik) met 2 schroefjes loshalen en in de nieuwe achterkant Deze afbeelding is 1599 bij 898 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat. Nieuwe achterkant heeft inkepingen waar de houder voor de connectors invallen Deze afbeelding is 1599 bij 898 beeldpunten groot. Klik op de afbeelding voor het originele formaat. Plaatje drukt de connectoren op hun plek Na het plaatsen even kort getest Draden bewogen en unit, alles blijft uitstekend op hun plek zitten En alleen de draden bewegen, connectoren niet meer Nu kijken of bij het rijden het ook weer zo blijft
×
×
  • Nieuwe aanmaken...