Ga naar inhoud

Tukje

Forumlid
  • Items

    325
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    2

Tukje won de laatste dag op 24 januari 2014

Tukje had de meest gelikete inhoud!

Over Tukje

  • Verjaardag 01-10-1989

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Leeuwarden
  • Interesses
    Motoren, fotografie, Muziek

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

842 profielweergaven

Tukje's prestaties

Ervaren rijder

Ervaren rijder (5/10)

56

Reputatie

  1. Frame kleuren heb ik over nagedacht, maar ga ik in eerste instantie niet doen. Lijkt mij te spannend.. Maar dat kan altijd nog. Velgen en uitlaat wil ik wel meepakken. Voor Vaderdag heb ik met mijn zoontje een vogelhuisje gedecoreerd ๐Ÿ˜€, en daar had ik blanke lak voor nodig. Dus maar meteen matte lak gedaan zodat ik wat kan uitproberen. Weliswaar 1k, maar voor het beeld leek mij dat wel afdoende. Om het goed te kunnen vergelijken heb ik de helft mat gemaakt: https://imgshare.io/image/N5aDzj Resultaat: https://imgshare.io/image/N5atHt Vogelhuisje zou ik jullie maar niet mee lastig vallen ๐Ÿ˜€ Ik ben wel erg gecharmeerd van het matte. Niet te overdreven maar wel super strak! Ik hou de kap even in de woonkamer en kijk er vaak tegen aan, zodat ik tzt een goede beslissing kan nemen.
  2. Thnx Ray! ik laat eerst een ontwerp maken, mijn zwager is erg goed met Photoshop. Als het goed is heeft hij in de loop van deze week een eerste versie. Als ik er uit kom welke stickers ik wil en kleuren moet gaan kiezen, wil ik graag over de exacte kleuren denken! En het blijkt wel dat ik daar hulp bij nodig heb... Duitse vlag moeten we niet hebben!๐Ÿ˜‚ @Aficiormat zwart heb ik zeker nog niet losgelaten. Vind ik nog altijd de stoerste optie. Als ik de stickers binnen heb ga ik het sowieso wel proberen op mโ€™n buddy cover. Denk dat ik de helft van de buddy blanke lak doe en de helft matte lak. Probleem is alleen dat ik dan twee hele bussen 2k lak moet aanmaken voor klein teststukje, dat is zonde. Dus daar ga ik nog wat voor bedenken.
  3. Thnx beide, jullie hebben natuurlijk helemaal gelijk voor wat betreft het โ€˜designโ€™, dat maakt het uniek. Wat het voor mij zo lastig maakt is het feit dat er relatief veel rondingen, bochtjes, inkepingen en hoeken op de rc36 2 zitten. Daarnaast is er geen mooie lijn de van de topkuip via de zijkant doorloopt naar de achterkant, zoals op het oudere model wel zit. Dus hoe ik het spannend moet maken is lastig te bedenken voor mijn, (helaas) niet zo creatieve, brein. Het moet ik ook weer niet te druk worden, tis geen kleurplaat. Daarnaast is hij nu zilver, dat is wel heel anders dan zwart (met geel), maakt het ook lastiger. Daarom ben ik blij dat jullie meedenken. Als ik een concreet idee heb vraag ik iemand die goed kan photoshoppen, om het eens uit te werken. Dus kom maar door met suggesties ๐Ÿ˜Š. (Heb foto toegevoegd van motor zoals hij er nu bij staat). Ik heb wel eens nagedacht om geel te veranderen door rood of groen, maar nog niet echt om meerdere kleuren te combineren (geel+groen of geel+rood), dat is een goeie tip!
  4. Toch nog even een update. Heb een teststukje zwart gespoten, en gele Honda stickers zijn onderweg uit Spanje. Mijn verbeeldingsvermogen is niet heel erg groot, ik weet alleen dat Ik mat zwart onwijs gaaf vind. Maar nou stond er twee dagen geleden ineens een mat zwarte motor op MP, en ik moet eerlijk zeggen dat het mij erg tegen viel (zie bijlage, maarja over smaak valt niet te twisten natuurlijk). Daardoor twijfel ik nu. Misschien is de RC36 2 niet geschikt voor mat zwarte kleur. Het zwart wat ik nu gespoten heb (dus nog zonder blanke lak), ziet er erg strak uit en is dus ook mooi... Maar dat is wel minder uniek, en dat vind ik eigenlijk jammer. Als ik hem zelf ga spuiten wil ik eigenlijk wel graag iets unieks hebben.
  5. Briljant is het helaas niet, maar ik heb tegenwoordig een tanktasje voorop als ik op de motor naar het werk ga. Handschoenen uit, pas uit t tasje halen, poort open en dan prop ik handschoenen en toegangspas weer in de tanktas. Laatste 50 meter mag ik toch maar 15km/h dus trek ik de handschoenen niet meer aan. Kost al met al nog wel een paar seconden, maar op een uur reistijd kan ik dat wel leien ๐Ÿ˜‹.
  6. Ja dat was mโ€™n originele plan, heb al een rol gehad om te testen, maar is echt geen doen met al die kiertjes, gaatjes en randjes die op de viffer zitten. Al is het wel redelijk goed te herstellen als je een stukje niet helemaal mooi vlak plakt. Voor iemand die er handiger mee is, is dat zeker wel een goede optie.
  7. Ik kan hem ook met schilderstape afplakken, elke keer als ik ga rijden...
  8. Thnx voor je uitgebreide uitleg Aficior! Ook zeker bedankt voor alle linkjes, ik ga iig zorgen dat ik de juiste reinigingsspullen in huis haal! Geeft wel weer wat voeding voor de twijfel, wat jij omschrijft klinkt als flink wat poetswerk en heeft een hoge mate van foutgevoeligheid (en als het fout gaat, gaat het ook meteen goed fout). Zou zonde zijn als ik mijn motor verpest door het poetsen... Aan de andere kant klinkt het niet als onmogelijk, misschien is het 'alleen even wennen'.... Voordeel is dat ik het zelf doe en daardoor nog relatief eenvoudig kan herstellen (kuipdeel opnieuw spuiten). Mocht het nou echt niks zijn, kan ik hem natuurlijk altijd nog een keer in glans (laten) spuiten.. @AFS, dat zijn fijne tips om te lezen, klinkt als stuk minder werk ;-). Die neem ik ook mee.
  9. Hi Ray, bedankt voor je snelle en heldere uitleg! Mooie combinatie die fotoโ€™s van jou! Het wasgedeelte schikt mij in ieder geval niet af, dus ga het toch een kans geven. Het plan was wat ik had bedacht staat hieronder. Je leest veel tegenstrijdige dingen, dit leek mij het beste. Als er nog suggesties zijn hoe het beter kan hoor ik dat graag! Herstellen schade met plamuur. Goed schuren en ontvetten, ga lak niet kaalscheren maar moet wel duidelijk zichtbaar zijn dat geschuurd is :). Primer aan brengen, kuipdelen moet een iets elastische primer zijn (omdat het wat kan bewegen), tank juist een wat hardere primer. 1 of 2 lagen, totdat volledig gedekt is. Lakken (glans lak ga ik dan maar doen), meerdere dunne laagjes, 15 tot 30 minuten wachten per laag. 2k aflakken, meerdere lagen. Mat. Weet nog niet welke 2k lak precies. Ga 1 merk gebruiken omdat sommige combinaties soms niet schijnen te werken. Kies voor MoTip omdat recensies overwegend goed zijn en hier 2 leveranciers met groot assortiment in de buurt zitten. Wat betreft de stickers, dat ga ik gewoon proberen op de buddy. Dus eerst stickers en dan mat aflakken. Wil daar ook niet te veel mee prutsen, en moet gewoon goed gebeuren.
  10. Tukje

    Schoonmaken matte lak

    Dag allen, Ik heb mijn mooie motor inmiddels 8 jaar in mijn bezit, maar de mooiigheid is er eigenlijk wel een beetje vanaf. Toen ik hem net had heb ik hem laten omkieperen (nota bene op een sleuteldag) en daarnaast heeft hij nog een schuurpartijtje (10km/h) meegemaakt. Stiekem ben ik ook wel een beetje uitgekeken op het zilvergrijs... Nou heb ik in mijn hoofd gehaald om hem zelf te gaan spuiten, vooral omdat het mij gaaf lijkt om de motor, zelf, op te knappen. het idee is om de motor mat zwart te maken met gele details. Unieke combinatie die ik ooit eens op een VTR1000f heb gezien en super gaaf vind. en rustig maar.. Ik heb nog een oude, niet zoโ€™n mooie buddyseatcover liggen waar ik op wil uittesten of ik een talent heb voor spuiten, begin niet meteen aan de motor ๐Ÿ˜‰. Anyways, voor ik begin zit ik nog met een tweetal vragen, ik hoop dat jullie mij hier een beetje bij kunnen helpen. Ben vandaag bij brezan geweest en daar hadden ze helaas geen antwoord op mijn vragen. 1 ik begreep dat matte kleuren lastig zijn om schoon te maken. Op internet lees ik verhalen van mensen die een heel weekend aan het poetsen zijn (om te voorkomen dat de matte look niet weg gaat), tot mensen die zeggen dat matte kleuren niet gepoetst hoeven te worden.. Ik zag dat hier wel wat ervaring is met matte kleuren, dus ik hoop dat iemand mij hier uitsluitsel over kan geven. Is wel belangrijk voor mij, want poetsen is nu al niet echt mijn ding... 2 om het contrast met de gele details zo groot mogelijk te maken, wil ik stickers (fel geel) gaan gebruiken. Idealiter plak je de stickers voordat je blanke lak spuit, maar bij matte blanke lak maak je de stickers natuurlijk ook mat. Is het een idee om eerst de motor een aantal keer mat af te lakken, dan de stickers te plakken, en dan nog een keer met gewone lak te behandelen? Of ben ik dan de matte look kwijt? Als dat kan, wordt het schoonmaken dan ook eenvoudiger?
  11. Even een update voor de volledigheid, het is een hectisch jaar geweest vandaar de iets vertraagde reactie. SR dus vervangen en stator los gehad. Dat viel overigens nog niet mee, wat ik moest een schroef uitboren ๐Ÿ˜ก. Stator zag er prima uit, heb hem voor de zekerheid meegenomen naar mijn vrienden van Friese motorexperts (moest daar toch nieuwe schroef halen), maar de stator kwam ook met vlag en wimpel door hun keuring. Meteen accu laten doormeten, die was nog prima. Verder nog even met de monteur gepraat en die gaf aan dat bij oudere motoren , de door mij gemeten spanning, wel prima was. Sinds dien ook geen problemen gehad. Elektrisch is de motor dus weer in orde. Mโ€™n lader leek overigens ook overleden, dus maar meteen een druppelaar gekocht. Wellicht was de slechte lader ook niet positief voor de accu...
  12. Update ๐Ÿ˜„ Vandaag nieuwe accu er in gezet. Ziet er al iets beter uit, 13,3 V stationair. Bij 4K RPM nam velheid van koplampen niet af. Laadvermogen zakte echter wel iets, tot 12,9 V. Niet ideaal dus. Heb ook stator nog doorgemeten, warm geeft hij toch maar 61V bij 4K RPM. Koud doet hij het dus wel iets beter. Aankomende dagen schroef ik de stator wel even open, kijken hoe dat er uit ziet. Heb ook een 12V metertje gekregen, ben alleen nog niet helemaal over uit waar ik die in ga bouwen.
  13. Dank voor jullie massale reactie. Ik heb een nieuwe SR gehaald, een Ducati Energia 434 40 op advies ban Boonstra. Die had ik volgens mij al eens in een ander topic voorbij zien komen. Lijkt idd op de onderste van Johanโ€™s foto. Laadspanning tijdens het rijden wordt lastig, maar miss moet ik eens een voltmeter inbouwen. Is wel leuke gadget. Ik heb de Manual volgens mij wel eens geprint, goeie tip, die sla ik er op na. Als eerste actie bestel ik wel een nieuwe accu. Dat kan sowieso geen kwaad omdat ik hem ver heb laten ontladen.
  14. Bedankt voor de uitleg Roel, multimeter piepte niet (ik begreep dat dat de bedoeling ook is). Stator heb ik met draaiende motor gemeten. Stationair was deze laag, rond 15 a 17. Bij gas gaf hij op alle 3 de kabels 60+ (rond 70V bij 4000rpm). Volgens mij heb ik op dit forum gelezen dat dat is wat je wil zien. Dan zou de stator dus OK zijn, vandaar mijn meting over de SR.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...