Ga naar inhoud

Rob1969

Forumlid
  • Items

    206
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Rob1969 won de laatste dag op 15 september 2014

Rob1969 had de meest gelikete inhoud!

Over Rob1969

  • Verjaardag 17-04-1969

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Alkmaar
  • Interesses
    Me kinderen,Motorijden,sporten,uitgaan,computeren,en nog veel meer.rij een vfr 750 f

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Groen/Zilver

Recente bezoekers van dit profiel

761 profielweergaven

Rob1969's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Reacting Well
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente badges

33

Reputatie

  1. Hallo Er zijn tankgrips/tankpads van techspec snake skin te koop voor jouw vfr 1200. Origineel komen ze uit Amerika . Winkel die ze verkoopt in Nederland is https://www.4bikersandbikes.nl/c-4171236/techspec-tank-grips/ Zijn wel erg mooi -je betaald wel duurder maar het is beter dan die tankgrips met noppen. Vaak nog in het zwart of wit. Die vind ik zelf erg lelijk. Heb ze zelf op mijn GSX-R1000 zitten en staan superstrak en erg mooi. Foto hier onder voor de VFR1200.
  2. Als honda 10w 30voorschrijft zou ik het ook erin doen. Een dunnere olie zorgt wel voor een snellere smering ,bij een koude motor . De olie is sneller op plekken ,waar het nodig is, Warm weer maakt niet uit,daar moet een goede olie tegen kunnen. Vooral als het net erin zit. Ik vind dit hele castrol olie geklets op dit forum vaak ,,apart,. Opeens is kroon olie , de topper . En jaren terug hoorde je niemand erover,toen was castrol het . Of putoline ,etc Even terug ook hier ergens weer een topic hierover gelezen en toen was er ook een flinke discussie erover . Met voor en tegenstanders,. Heb soms het idee sommige leden hier drukken kroon olie door omdat ze het verkopen in hun zaak ,of met argumenten komen die ik niet echt ergens op vind slaan . Denk aan slippende koppelingen ,de vraag die ik dan heb ,was de koppeling al goed voor de andere olie erin ging?
  3. Is dit niet het beruchte spanningsregelaar probleem ,? Zit die niet bij deze type voor gemonteerd ?. Als je rook ziet zou ik never gaan rijden , En de tempratuur klopt wel enigzins, Mijn vfr word ook snel warm ,en mijn vriend zijn vfr vtec geeft dan ook over de 100 graden aan . Staat je ventilator goed te blazen, en je spanningsregelaar is al van mindere kwalitieit Gaat die stuk en stopt motor ermee. Omdat je accu dan leeg getrokken word . De spanningsregelaar laad de accu dan niet meer bij . Btw,even dit op mijn andere motor ,de gsxr 1000 die blijft langer koel ook in files,denk anders gemaak,en beter gekoeld ofzo. Dus snap het gedoe met die hitte bij vfrs eigenlijk nooit zo ,als een dikke race motor met veel meer pk,s koeler blijft en niet elke keer de ventilator laat aanslaan. Terwijl,er ook daar een kuip om heen gemaakt zit. Ook in files amper een ventilator die begint te draaien. Dat verschil valt mij op als ik na rijden met gsxr in warm weer ,een dag later met zelfde weertype op de vfr rijd ,en merk dat de vfr veel warmer word. En in file continu de ventilator laat draaien.
  4. Dit klinkt en lijkt op een niet goede accu, Spanning lijkt goed ,druk je de startknop in zakt de accu meteen in elkaar ,en kan niet genoeg leveren ,alles in werking te zetten. Ook al hier boven vermeld ,vaak denken mensen veel te ingewikkeld . De startmotor zit vast etc terwijl het vaak de accu is die niet goed meer is . En later ook weer de beruchte spanningsregelaar de boosdoener is van dit alles. Altijd zo dit soort gedoe bij vfr,s .. Probeer anders eens met startkabels bij een auto ,,op je accu aangesloten,,dan heb je even genoeg kracht. Slaat hij dan aan weet je het meteen. De accu ....
  5. . Het begon,met een shim ,commentaar op iemand zijn. Schrijven. En eindigt met remolie en tandwielen , En lastig vallen in pbs van iemand hier.. Weet koekum weer wel wat ik ermee bedoel . Om in jouw context te blijven koekum,want volgens mij verveel jij ,je iemand zijn inbox vol te gooien met onzin. Vind je het raar dat ik het even niet meer snap,Vfrikus. Het begint met Afs die vind dat ik iets anders moet zeggen,terwijl ik mijn bericht al had aangepast,maar omdat hij snel een uitpraak van mij copieert die Afs ,zette ik nog een keer ,mijn verhaal over die shim neer. Vind het ook niet fijn en netjes Afs ,zet even snel een uitspraak neer van me die ik al daarvoor,verandert had, maar dat flikt afs wel eens vaker in het verleden met mij, Noem ik beetje de boel ophitsen . Schijne sommige leden hierzo lol in te hebben . Daarop haakt koekum aan en die schijnt niks te doen te hebben blijkt . Valt mensen op hun schrijfstijl aan , Springt van ene onderwerp op de andere ,nu weer olie en tandwielen. En verveelt zich . Word hiet een beetje kleuter klas gedoe , En alleen maar omdat ik een mening uit ,,dat ik het slijpen van een shim ,beetje onzinnig vind. Het zal wel. Fijne dag allemaal.
  6. Waar heb jij het nou weer over? Tandwielen en olie ,heb niks gezegd erover,volgens mij verwar je ,mij met een ander , Alles goed verder koekum? Ik ben dom ik snap je context niet? Leg eens uit , We zijn niet allemaal zo slim ,en taal machtig in het schrijven als jouw koekum.. Ik ben een sukkel om in jouw straatje te blijven koekum., En nu uit je frustratie maar verder in pbs aan mij dan vervuil je het forum er ook niet mee. Gaan we daar wel verder,wil anderen niet met je stomme opmerkingen belasten hierzo. Nogmaals wens je een fijne dag . Succes ermee .
  7. Waaarom afs ,?Waarom ,moet ik het anders zeggen , . Om dat jij er over begint Afs op jouw verzoek dan ,mijn aller eerste antwoord.. Ik vind dit een vreemde rare vraag een shim slijpen, om zo de juiste dikte te krijgen , Ik lees veel vragen maar dit staat wel weer boven aan de onzinnige vragen ,vind ik . Wat kost nou zo een shim ,was hij 100euro ja dan snapte ik het nog. Die shim,klepstelplaatje kost een euro of 8 en vaak kan je de oude nog inleveren ,en krijg je de andere maat voor gereduceerd tarief. Mensen willen wel motorrijden maar een beetje onderhoud wat al geld kost ,willen ze niet betalen. Waar hebben we het over, 1 afwijkende shim, ,die willen ze op de meest rare manier gaan veranderen tot,de juiste maat te komen.. En dan frons ik me wenkbrauwen ,en denk ,wat lees ik nu weer hierzo?. Dit zijn echt van die kinderachtige motor forum vraagjes dat lees je daar. En ook dat het verkeerd gaat,en ik lach me erom suf dan ..
  8. Ik denk dat het werk niet opweegt tegen de kosten ,vaak hebben zaken ook een omruil systeem je levert oude shim in en krijgt andere voor gereduceerd tarief . Al het werk weegt niet,op tegen het resultaat . En dan nog maar hopen je schuurt juiste dikte eraf ,en niet te veel en recht ook nog. Lees ook zo veel erover op het motor forum ,en dat gaat ook fout ook nog ..dus wat kost nou die ene shim je ,toch niet je hele maand salaris?
  9. Rob1969

    Vraag motorhoes

    Een verheul hoes. bij tenkate. Heb er ook 1 eerst op me Vfr en later op me Gsxr. Perfecte hoezen ,lekken niet door als er een halve dag of meer regen op staat ,
  10. Even aanhaken op cms ,die is niet altijd de goedkoopste. Ik heb eens een voorspatbord voor een vfr besteld die was bij cms ,50 euro duurder dan bij de officielle honda dealer . En bij cms komen ook nog verzendkosten er nog eens boven op. Het hoe en waarom zo veel duurder kon en wilde cms niet vertellen ,toen ik ze daarover gebeld heb... En de dealer snapte er ook niks van die keek ook bij hun prijslijst en zei al die durven wat te vragen voor vfr onderdelen. En nu met mijn gsxr weer het zelfde gezeik met cms ,ik kijk voor een afdek kap duo . Bij de suzuki dealer weer 60 euro goedkoper als bij cms en weer kan cms er geen antwoord opgeven waarom zoveel duurder. Terwijl bij de suzuki dealer afdek kap in officieel suzuki zwart metallic is ,dus duurder spuitwerk en bij cms gewoon in glimmend zwart,goedkoper qua spuitwerk ,zit geen metallic laag over heen,, ,ook dat nog eens.tja ? Als ik ze opbel in lelystad want daar zitten ze gevestigd ..krijg ik onbeduidende antwoorden erop waarom er zoveel prijsverschil inzit..... En vertel ik dit nu de suzuki dealer moet die lachen en zegt cms zeker ,ja inderdaad. Dus pas goed op met cms ,leuke site maar ik vind het een raar bedrijf,winkelen via internet via cms is dus echt niet altijd goedkoper . Terwijl je vaak denkt de officiele dealer is duurder.. Zeker als ik het nu voor tweede keer meemaak met cms , en zelfs met twee verschillende motormerken. En het meeste halen ze uit amerika en daar verschillen de kleuren ,etc ook met stickers ,ze beelden iets goeds af maar je krijgt iets anders . Wat wel makelijk is bij cms al die tekeningen van motoren en alle onderdelen erbij vermeld. Alleen de prijzen zijn soms bij cms veel duurder en dat begrijp ik helemaal niet.
  11. Of breng hem bij johan langs ,onze vfr specialist. Die geeft hem grote beurt , stelt de kleppen,bij vtec uitgebreid werkje ,,vervangt olie en vervangt koelvloeistof En je weet zeker dat onderhoud dan gedaan is. Zoek op het forum hier naar johan,die doet veel onderhoud aan vfr,s en meeste leden hier zijn erg tevreden over hem. Hij zit in zwolle. Verder sterkte met het herstel van de enkelbanden.
  12. Geen idee tim Ik heb ook dempers vervangen ,op me vorige vfr,hoefde ook geen pakking tussen. Het knalde dus zoals jij hebt. Na plaatsing van wel een pakking was het knallen weg, Op 1 of andere manier kwam op die plek ,waar volgens fabrikant vervangings demper geen pakking hoefde. Toch wat lucht naar binnen gezogen. En dat zorgde voor geknal . Klinkt wel leuk maar was het na tijdje wel zat. En op mijn huidige motor de gsxr ook een demper vervangen ,weer beweren fabrikanten hoeft geen pakking tussen ,maar dan knalt die ook . Alleen yoshimura leverde er een degelijke pakking bij ,,dus ging voor dat merk. Dus ik denk dat ze bij vervangings dempers ,geen zin hebben om er fatsoenlijk een pakking bij te doen. Fabriek af zit er wel een pakking tussen ,ook bij de vfr ,dus tja. En waarom fabrikanten van vervangings dempers meestal zeggen, er hoeft geen pakking tussen ontgaat mij volkomen. Niet te veel moeite toch ,een pakking erbij leveren.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...