Jump to content

Michielvtb

Forumlid
  • Posts

    50
  • Joined

  • Last visited

About Michielvtb

  • Birthday 06/20/1985

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Zutphen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

550 profile views

Michielvtb's Achievements

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

15

Reputation

  1. Leuk om te lezen dat er nog steeds mensen zijn die deze mod uitvoeren! Wel apart dat al die ledjes het niet deden. Heb je toevallig ook nog gemeten op de connector die je aansluit op het dashboard? Als daar ook geen spanning staat voor die ledjes is er wellicht een kabelbreuk in een deel van de kabelboom. Dit kan op termijn natuurlijk voor meer problemen zorgen. Als de spanning daar wel staat zal het wel in de PCB zitten en dan heb je ze de beste oplossing te pakken denk ik! Ik blijf vooral die verkleurende naald grappig vinden, goed te zien als je rijdt in het donker.
  2. Ik dus ook niet vandaar dat ik mijn band ook zo goed als opgereden heb, voordat ik hem verving. Alleen doordat ik zag hoe het eruitzag vanbinnen vroeg ik mij af of dat vulkaniseren nu feit of fabel is. Daarnaast heb ik ook geen noemenswaardige drukverliezen kunnen constateren. De veter loze voorband liep sneller leeg ?
  3. Precies volgens instructie gedaan, en inderdaad flink veel van dat spul uit die tube erop
  4. Die wiek/veter heb ik gekocht na het lek rijden. Speciaal om thuis mijn band te kunnen repareren. Dus te oud lijkt me stug...of RAD levert alleen oude....
  5. Oké dan kan dat dus toch! Laat ik vooropstellen dat ik ook geen problemen heb gehad. Bandenspanning extra goed in de gaten gehouden en liep vrijwel niets uit. Van November tot en met maart niet gereden en toen was er zelfs meer lucht verdwenen uit mijn niet lekke voorband dan uit mijn met veter gestopte achterband. Vond het alleen wel raar dat die veter er zo makkelijk uit ging, ook al trok ik hem naar binnen.
  6. In september vorig jaar lek gereden en toen een veter in mijn band geplaatst. Na de verschillende verhalen gelezen te hebben variërend van "die vliegt er zo uit op de snelweg" tot "kan niets gebeuren want hij vulkaniseerd aan de binnenkant en komt nooit meer los, zelfs niet op de snelweg" ben ik toch maar een tijdje (1200km ofzo) doorgereden met de veter in de band. Ik had geen wilde ritjes gepland en feitelijk af en toe alleen wat woon werk verkeer met soms een ommetje om niet alleen maar saai over de Provenciale weg te moeten. Vandaag toch de achterband laten vervangen omdat hij toch bijna op was en er binnenkort een paar dagen eifel met duopassagier gepland is. Was zelf erg benieuwd hoe de veter er van binnenuit uit zou zien, dus even gevraagd of ik de band terug mocht zien. Resultaat staat op de foto, niets gevulkaniseerd, veter was nog gewoon zacht en in een rechtopstaande lus en plakte nog licht. Ik kon hem er ook zo, zonder enige moeite, naar binnen toe uit trekken. De winkel vertelde mij ook dat het absoluut een noodreparatie was en dat je er niet mee verder moet rijden dan strikt noodzakelijk ?. Het is niet mijn bedoeling om hier verder een (nieuwe) discussie over los te ketenen ofzo, ik was zelf gewoon erg nieuwsgierig naar het binnenbandaanzicht omdat ik dit nog nooit gezien had, ook niet op foto's, en ik wil dit dan ook graag met jullie delen!?
  7. https://www.conrad.nl/nl/stannol-hs-10-soldeertin-loodhoudend-wikkel-sn60pb39cu1-10-g-05-mm-812838.html Dit heb ik gebruikt, verder nog geen klachten
  8. Super lelijk maar wel super praktisch: passen 2 helmen en 2 regenpakken in of een helm en leren jas met beschermers. Scheelt weer sjouwen!
  9. Dat was ik! Gisteren was hij er voor de 3e keer vandaag voor de 4e?. Ik ga niet dagelijks met de motor naar het werk maar alleen als het nodig is (lees moeders de vrouw heeft de auto nodig) of met lekker weer als ik de terugweg de tijd heb voor eeb ommetje Door het Twentse binnenland en/of de achterhoek.
  10. Afgelopen zaterdag de nieuwe stator ontvangen van Siccamasales. Was wat voorraad tekort ivm grote bestelling van motoport en een aantal forumleden die er ook snel 1 nodig hadden Gisteren en vandaag de handel kunnen inbouwen en weer aansluiten. Resultaat: spanning over de accupolen 14.78 Volt bij stationair en 14.83 bij >5000 tpm . Als de vloeibare pakking niet gaat lekken ben ik dus wel weer up and running Riding! Als iemand nog een mooi kunstwerk wil maken van een doorbakken stator: ik heb er nog 1 Allen bedankt voor de tips en het meedenken!
×
×
  • Create New...