Jump to content

BlackVfr

Forumlid
  • Content Count

    1,443
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

BlackVfr last won the day on February 25

BlackVfr had the most liked content!

Community Reputation

323 Excellent
About BlackVfr
 
 
  • Rank
    VFR rijder
  • Birthday 06/01/1981
 
Profiel Informatie
 
 
  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    nabij Hilversum
  • Interesses
    Sportieve auto's, motorrijden, motorracen, films, klussen
 
Uitgebreidere profielinformatie
 
 
  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zwart
 
Recent Profile Visitors
 
 
900 profile views
 
  1. BlackVfr

    Voorvork....it's a dirty job...

    Ik denk ook niet dat het een cruciale rol speelt, maar vroeg het me toch af omdat er dus wel een richting staat aangegeven in het Honda manual, uiteindelijk druk je die veer gewoon samen in de vork tube dus het resultaat is denk ik Zoe goed als hetzelfde zou je denken
  2. BlackVfr

    Voorvork....it's a dirty job...

    Ik kon van hyperpro alleen een soort algemene handleiding vinden, daar stond meestal het progressieve deel boven, maarja 'meestal' betekent dat er ook uitzonderingen zijn, het schijnt dat er uit de doos een sticker ofzo op zit. Het viel me alleen dus op dat in het Honda manual staat dat ze andersom moeten, daar zit ook een soort progressief stuk in de oem veer
  3. Heb nu al een paar keer gedacht over een sport touring band toen de t31, maar toch weer voor een sport band gegaan de s21 Bridgestone En die bevallen zo goed, had met vorige de conti sport attack 2 dat die pas echt lekker gingen rijden als je echt hard ging, dus circuit achtig tempo, dat gevoel heb ik met de s21 nooit gehad, vanaf het moment dat er temperatuur in zit sturen ze uitstekend en is de grip super
  4. BlackVfr

    Artikel VFR op motorrijders.nl

    Leuk stukje inderdaad, ik heb ook altijd wel interesse gehad in het motor rijden maar pas toen ik een jaar of 32 was m'n rijbewijs gehaald, en inmiddels 3 motoren in de schuur maar die vfr gaat denk ik niet meer weg 😄👍 Ik heb er nooit zo over nagedacht maar je hebt het goed verwoord, zo voel ik die focus ook inderdaad tijdens het rijden als een hele lekkere state of mind. Gr Rolf
  5. BlackVfr

    Voorvork....it's a dirty job...

    Van de week lekker bezig geweest..... Eerst gezandstraald, grondverfje Vfr zwart gespoten, en voorzien van 2 component blanke lak Nieuwe keerringen erin, gaat prima met een stuk 50mm pvc buis En vanmorgen weer even tijd om de hyperpro veren er weer in te zetten met de juiste olie. Een dingetje wat ik me afvroeg, het progressieve deel zat aan de bovenkant, de hyperpro handleiding zegt ook dat ze vaak zo gemonteerd moeten worden, maar in het werkplaats handboek staat dat je originele veren juist andersom moet doen met de kortere windingen naar beneden, weet niet of het überhaupt uit maakt, maar ik vraag me toch af wat nu juist is, heb ze nu weer terug gezet zoals ze zaten.
  6. BlackVfr

    Voorvork....it's a dirty job...

    Haha ja wat zal ik zeggen, m'n vriendin vind het lekker als ik haar verwen, maar wel met zachte handen haha..... Maar buiten dat, ik loop op 't werk regelmatig met hak apparatuur, muurfrees etc in huizen de elektrische installatie te renoveren, dus ja draag handschoenen, ook tijdens het sleutelen meestal anders liggen m'n handen aan alle kanten open..... Overigens helpen deze niet echt tegen vloeistoffen, olie komt hier op een gegeven moment wel doorheen, dus voor dat soort dingen pak ik andere, heb toch altijd een pak in m'n werkbus liggen 😄👍 Ohja mocht de vfr 26 april nog niet helemaal gereed zijn staat m'n circuit fiets wel klaar hoor, want wij beginnen hopelijk 27 maart op Midland al.
  7. BlackVfr

    Voorvork....it's a dirty job...

    Gisteren ook maar begonnen met wat onderhoud aan de vfr, voorvork stond ook op mijn onderhoud lijstje, de keerringen zweten behoorlijk zoals je ziet op het middendeel van de voorvork brace, dus ga ook gelijk maar alles doen, misschien ook nog even reviverven als ik toch bezig ben.
  8. BlackVfr

    1991 RC36-1 reanimatie...

    Nee denk van niet, ik weet wel dat je daarmee de nokken van je schakel tandwielen kan breken 😄👍
  9. Ik weet niet meer of ik het al eens aangehaald heb. Maar ik heb een paar jaar terug een ander blok moeten kopen vanwege de kapotte bak, dat blok kocht ik in een frame van een schade motor uit België. Daar zat ook het bijbehorende spruitstuk bij, volgens mij voorzien van een katalisator en met een lambda sensor. Omdat het me op viel dat het spruitstuk er gewoon minder goed uit zag ben ik eens wat dingen gaan meten, de buis diameter vanaf de cilinders was aanzienlijk kleiner dan die op mijn motor zat, ook de bochten minder mooi gebogen. Een motor met zo'n spruitstuk zal aanzienlijk minder lekker lopen, en dat kan goed een pk of 10 schelen. Heeft jouw motor ook een katalisator en lambda sensor?, weet niet of je een schuifmaat hebt, meet de diameter voor de voorste 2 cilinder pijpen eens op als je wilt
  10. Ik heb toevallig dit weekend op m'n fireblade een tandje meer gezet achter. Vond toch wel dat er in de omtrek aardig verschil zit met maar 1 tand meer. De sc50 is standaard met 42t achter geleverd en ben nu naar 43t gegaan, waarom? Op sommige circuits waar wij met mct veel rijden zit ik in z'n twee ongeveer de hele baan onder z'n powerband, maar in z'n eerste versnelling rijden geeft te veel onrust. Ik heb niet exact gemeten wat het verschil in snelheid is kwa teller, maar hij pakt nu lekkerder op, en ook de dip die normaal rond de 7000 toeren zit lijkt wat minder aanwezig te zijn. Op deze foto zie je een beetje het verschil in grootte van het tandwiel, Oude bovenop en nieuwe (supersprox) onder
  11. Dan zou je alleen verwachten dat hij in de toeren begrenzer gaat op een gegeven moment in z'n 6 Maar opzich niet verkeerd om te kijken wat eronder zit, alleen dan voor ook even tellen, je kan namelijk ook voor wijzigen en/of achter
  12. BlackVfr

    Nieuwe labels benzinepomp

    Ik denk dat het grootste probleem met die ethanol houdende benzine is dat het water aantrekt, en bepaalde aanslag die op sommige plekken achter blijft waar je het niet wilt hebben. En natuurlijk is er een klein deel van het wagenpark welke rubber onderdelen heeft die er niet tegen kunnen. Begreep van iemand bij de Anwb dat het regelmatig voor kwam tijdens de strenge vorst bij diesels dat door de grote hoeveelheid water achtige substantie in het brandstof filter het filter soort van bevriest en hij dus niet meer wil starten.... Het is een beetje het zelfde als de eerste jaren met egr kleppen, hoeveel auto's hebben ze die dingen wel niet afgeblokt of uitgehaald omdat ze alleen maar storingen gaven door interne vervuiling
  13. BlackVfr

    RC24: 17 inch conversie

    Misschien kan je hiervoor een cbr954rr demper gebruiken. Op het Amerikaanse vfr forum zijn er veel die deze demper gebruiken voor de vfr800 als upgrade. Door de lange schroefdraad kan je op de 954RR de rijhoogte ook aanpassen dmv vul ringen, en je hebt gelijk een demper met in/uitgaande instellingen weet niet precies hoe het met het lengte verschil zit, heb er een paar liggen (met defect overigens) dus kan evt lengte wel opmeten als je wilt.
  14. Ik kwam deze tegen, leuk om hem even hier te delen. Vond de uitkomst best interessant.
  15. BlackVfr

    RC24: 17 inch conversie

    Misschien dat een vtr1000f T stuk nog een optie is? Die is ook 41mm net als de vfr800fi