Jump to content

BlackVfr

Forumlid
  • Posts

    1,529
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    14

BlackVfr last won the day on February 25 2021

BlackVfr had the most liked content!

About BlackVfr

  • Birthday 06/01/1981

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    nabij Hilversum
  • Interesses
    Sportieve auto's, motorrijden, motorracen, films, klussen

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zwart

Recent Profile Visitors

1,481 profile views

BlackVfr's Achievements

VFR rijder

VFR rijder (7/10)

  • Week One Done
  • One Month Later
  • One Year In

Recent Badges

376

Reputation

  1. En toch Ray, ik ben ook kritisch.... Bij de meeste valpartijen is de schade zeer beperkt door de valdop. Heb er inmiddels veel gezien op onze circuit dagen. Als de schade dermate groot is dat 't Frame kapot gaat heeft dit bij de schades die ik gezien heb niets te maken gehad met aanwezigheid van valdoppen op de motor
  2. Je hebt het lekker onder de knie @Cock 😁👍
  3. https://www.nr1motor.nl/crash-protection-voor-honda-vfr-800-2006.html Ze zijn er wel, tis wel een investering @Cock
  4. Ik doe veel zelf, 1 omdat ik het leuk vind, 2 omdat ik de kosten wil drukken..... 1 oude cb250rs, waarbij het absoluut niet loont iets te laten doen, behalve de banden dan..... 2 m'n cbr954rr circuit motor, veel doe ik daar zelf aan, maar veering onderhoud en afstellen is dermate belangrijk dat ik dat ook uitbesteed... Rest doe ik zoveel mogelijk zelf 3 m'n vfr800fi, doe ik veel zelf aan maar afgelopen januari moest er dermate veel aan gebeuren dat ik er zelf geen tijd voor had, dan breng ik hem bij Johan, kleppen stellen heb ik zelf te weinig kennis van en kost me daardoor te veel tijd, en al het andere wat moest gebeuren dan maak ik toch soms de keuze het niet zelf te doen maar uit te besteden. Moet er ook wel bij zeggen dat uitbesteden niet altijd alles is.... Afgelopen maart laat ik bij de de dealer een band vervangen en vergeet met even de rem op druk te pompen.. Ik had mazzel maar lag bijna onder een auto bij het verlaten van het parkeer terrein, de monteur verontschuldigde zich wel aan de telefoon maar toch voor 't zelfde geld......
  5. Als het je niet om maximaal accelereren gaat zou je wat dat betreft prima een tandje kleiner kunnen achter op de vfr, je km teller zal er alleen maar nauwkeuriger van worden, aangezien er standaard ca 10km verschil zit bij +100km/h. Ik heb het op m'n fireblade andersom gedaan, ben van 42 naar 43t gegaan achter... En dus meer acceleratie en iets meer toeren, iets meer teller afwijking kwa brandstof merk ik 't niet omdat ik nauwelijks snelweg rijd of toer met die fiets
  6. Heeft hij misschien een andere tandwiel verhouding of power commander gemonteerd of ander type band? Enige reden hoe het verbruik in mijn ogen zo kan verschillen, heb zelf ook een 98er zal misschien eens 1:16/17 halen maar zeker niet zuiniger dan dat denk ik.
  7. Zou het gewoon even aankijken, eventueel nog eens nasmeren met een smeermiddel, als 't werkt lekker laten zitten, het hele inlaat deel eraf halen is best een hele klus....
  8. Heb ik inderdaad ook, had de pair valve al deels gedelete , en de flapper mod, Johan heeft de rest wat er nog op zat bij het onderhoud er ook af gehaald..... If you don't need it, delete it
  9. Ik denk dat je mogelijk iets wint in het midden gebied met een open flapper, maar dat is minimaal, wel klinkt het gewoon fucking lekker als je heb vol open trekt! Ik denk persoonlijk dat de snorkel verwijderen mogelijk tot vermogens verlies kan leiden, maar zie 't nut er ook niet van met die open flapper kan er meer dan genoeg lucht naar binnen, een goede sport uitlaat doet kwa vermogen een stuk meer
  10. Top goed opgelost, ben benieuwd hoe het je bevalt, genoeg testdagen ingevuld zag ik 😉
  11. Had je dat draaien van de koppeling geprobeerd? Ik had het met die voor m'n fireblade ook dat 't met geen mogelijkheid paste, tot ze me vertelde dat je de eind koppeling kan draaien, evengoed moest ik doen m'n claxon verbuigen om het pas te krijgen dus was ook allemaal niet 100% goed
  12. Afgelopen zaterdag mocht mijn vfr ook eindelijk weer eens richting Zwolle voor uitgebreid onderhoud van Johan. Uiteraard stond het 'standaard' groot onderhoud pakket op het programma, maar ook leek het een goed moment voor het stellen van de kleppen met 70k op de klok, en Johan wist mij te vertellen dat dit de eerste keer was dat hij open ging, alleen 3 van de inlaat kleppen hadden nieuwe shims (brood) nodig. Er waren wat twijfels bij ons beide over de spanningsregelaar, zowel die op de motor als de reserve die ik mee had bleken niet geheel fris meer te zijn dus besloten deze gelijk te vervangen voor een hagelnieuwe mosfet regelaar. Maargoed dat zijn nog de dingen die een 'normale' garage ook wel uitvoert. Johan onderscheid zich met z'n oog voor detail, alle kleine dingen worden nagelopen, losse schroeven worden vastgezet, kapotte bevestigingen worden vakkundig en duurzaam gerepareerd, ik heb enkele jaren geleden zelf het motorblok vervangen, en natuurlijk liggen nu alle slangen exact waar en hoe ze horen te liggen. Vandaag kon ik hem weer ophalen en dan sta je zo even heerlijk een uurtje onder het genot van een koppie koffie alles door te nemen en lekker te kleppen over vanalles, natuurlijk samen de veer instelling nog even gecheckt en dus kon hij weer op de trailer mee naar huis. Wat zal dat genieten worden komen seizoen. Ik ben weer dik tevreden Bedankt @Johan voor de goede zorgen!
  13. Misschien niet helemaal goed verwoord maar zeker niet onjuist. Het ging mij erom dat opgemerkt werd dat sturen door het verplaatsen van lichaamsgewicht er weinig stuurbewegingen zijn. Een tweewielig voertuig stuur je dmv countersteering ofwel tegengesteld sturen, wil je rechtsaf duw je tegen je rechter stuur helft, wil je links duw je tegen je linker stuur helft. Door lichaamsgewicht te verplaatsen stuur je niet, oké met losse handen kun je de motor kantelen waardoor er een countersteering beweging in het stuur ontstaat en je een bocht kan maken, er is dus nog steeds een beweging in het stuur en het lager wanneer je dit doet. Maar zelfs met je hele gewicht op je rechter step gaat staan ga je geen bocht door komen gewicht verplaatsen op zichzelf kan je geen bocht mee maken, het verandert de motor hooguit van koers om Keith code even te citeren. Mijn punt was dus dat er altijd een beweging in het stuur is wanneer je een bocht maakt, en dat gewicht verplaatsen opzichzelf de motor niet kan sturen
  14. Dit is toch echt een van de mythes van het motor rijden, verplaatsen van lichaamsgewicht heeft nauwelijks invoed op het sturen, de input om te sturen gebeurt echt met het stuur zelf, zonder stuur beweging kan je simpelweg geen bocht maken. Ik heb geen noemenswaardige verschillen gemerkt nadat m'n balhoofdlagers vervangen waren bij m'n vfr stuurt gewoon zoals het hoort, m'n fireblade heb ik ook een conische gemonteerd, rijd ook erg prettig. Maar zolang hij goed is, zou ik het denk ik ook lekker laten zitten.
×
×
  • Create New...