Ga naar inhoud

sonnemansroel

Forumlid
  • Items

    55
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

sonnemansroel won de laatste dag op 3 februari 2014

sonnemansroel had de meest gelikete inhoud!

Over sonnemansroel

  • Verjaardag 11-01-1987

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Roermond

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

570 profielweergaven

sonnemansroel's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

7

Reputatie

  1. Heeft iemand ook foto's hoe dit er uit ziet? Ik wil het zelf mogelijk ook doen, maar ben benieuwd hoe het uit ziet.
  2. Ja, stator en alternator betekent in dit geval het zelfde Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
  3. Ja, dat is inderdaad de kabel naar je alternator. Als ie er zo aan toe is, is het een kwestie van tijd voordat ie verder stuk is en je naast de weg staat met een lege accu [emoji6]. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
  4. Bedankt voor de reacties. Ik denk dat het ook cuppen is. Ik rij vrijwel dagelijks 100 km snelweg, vooral rechtdoor. De achterband is ook flink "gecupt". Qua profiel zag het er goed uit, dus ik dacht dat de voorband nog niet aan vervanging toe was, maar daar heb ik me dus in vergist. Het is trouwens een dunlop roadsmart 3.
  5. Ik heb wat onbalans in mijn voorband. Na inspectie lijkt het erop dat er bulten op mijn banden zitten. Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen komen? https://imgshare.io/image/MGAmq
  6. Onverbrande benzine zou wellicht kunnen ja. De bougies zijn al heel lang (meer dan 50000 km) niet vervangen, dus dat lijkt me sowieso wel een goeie.
  7. Ik heb net even de zekeringen nagekeken, die waren allemaal in orde. Er kon dus simpelweg, buiten de ontsteking, niets aan de hand zijn. Nog maar eens proberen dan. De VFR kwam gelukkig weer tot leven! Wel wat moeizaam in het begin, maar daarna liep hij weer rustig. Ik zag wel dat er aardig wat rook uit de uitlaat kwam, dat is iets om in de gaten te houden. Met welke KM-stand is het verstandig om de klepspeling te (laten) controleren en afstellen?
  8. Toch niet opgelost. Afgelopen zaterdag ging het weer mis. De draden waren roodgloeiend, gelukkig was ik er snel bij voordat het echt mis ging. Voltmetertje gaf 10,8 volt aan. Gisteren de oude spanningsregelaar eraf gehaald en doorgemeten. Het lijkt erop dat die niet stuk is, maar voor de zekerheid toch vervangen voor een mosfet van Carmo electronics. Nu de kabels gesoldeerd in plaats van verbonden met kabelhulzen. Alles lijkt netjes aangesloten, maar de motor slaat niet meer aan bij starten. Ik ruik wel benzine en de startmotor gaat rond, dus dat gaat prima. Iemand een vermoeden waar het mee te maken kan hebben?
  9. Ja, het is opgelost. Ik heb geen problemen meer ervaren.
  10. Gebruikt hij de choke? Die van mij slaat ook af als ik die niet gebruik, de eerste paar minuten. Verstuurd vanaf mijn ONEPLUS A6003 met Tapatalk
  11. Stekker van de stator was nieuw, de SR uiteraard ook. Het is nu permanent, dus ik ga er vanuit dat het goed gaat.
  12. Ik dacht dat ik van de problemen af was, maar niet is minder waar. Bij de nieuwe SR begonnen de stekkers wederom te smelten. De SR is weer retour gestuurd en ik heb er een bij David Silver besteld. Eerst de dynamo gemeten, die gaf nette waardes. Ook alle draden gecontroleerd en die zijn ook in orde. De nieuwe SR zit rechtstreeks aangesloten, zonder stekker er tussenin. Laten we hopen dat dit voorlopig wel goed blijft.
  13. Een kleine update. De leverancier heeft een nieuwe SR toegestuurd. Het leek inderdaad op een slecht contact. De nieuwe SR is aangesloten met een nieuwe stekker en dat werkt weer prima. Allemaal bedankt voor jullie reacties en hulp!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...