Ga naar inhoud

Ed56VFRDCT

Forumlid
  • Items

    49
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Ed56VFRDCT won de laatste dag op 11 november 2017

Ed56VFRDCT had de meest gelikete inhoud!

Over Ed56VFRDCT

  • Verjaardag 05-03-1956

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Lisse
  • Interesses
    Precision Aerobatics met modelvliegtuigen F3A en F3AX
    Ballroom en latin dansen

    Mij VFR staat niet in het lijstje ,ik heb een VFR 1200DCT

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200F
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

438 profielweergaven

Ed56VFRDCT's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

15

Reputatie

  1. Inmiddels weer 8 maanden en 16000 km verder ,heb weer de Metzeler Roadtec 01 gekocht. Tevreden met de band .
  2. Vorige week de Set Metzeler Roadtec 01 vervangen voor dezelfde set. 18000 km voor zowel de voorband als de achterband. De voorband was nodig , de achterband zou nog 2000 km mee kunnen.
  3. Inmiddels zijn er bijna 5 maanden verstreken en is de VFR DCT 8000 km verder. De motor doet waarvoor hij gemaakt is : rijden Jammer dat deze niet meer te koop is.
  4. Een mogelijke oorzaak is niet genoemd. Honda heeft breed ingezet op de DCT techniek en heeft alles in het werk gesteld om tot een oplossing te komen. Er is overwogen om de VFR naar Engeland voor onderzoek te sturen, maar de specs zijn daar anders kreeg ik te horen. Het stuur zit toch gewoon in het midden ?????????? In de zoektocht naar de elektronische oorzaak zijn alle sensors vervangen. Na de ontdekking van het mechanische probleem was er geen relatie meer te leggen tussen oorzaak en gevolg is de lezing.Is het een sensorfout geweest van een kapotte sensor of andersom. Ik heb inmiddels 400 km gereden na de reparatie en het voelt weer goed.
  5. Ter afsluiting een foto van de teruggekeerde VFR. Het gehele blok is gedemonteerd geweest en vergeleken met een andere VFR. Er was geen breuk , een as was niet gebroken maar licht vervormd. Door onderdeel voor onderdeel te vergelijken is het ontdekt. Vanmorgen een paar uur gereden ,onder andere dwars door Amsterdam om het schakelen te testen. Het plezier is terug.
  6. Na bijna 6 maanden is mijn VFR gerepareerd onderweg naar mijn woonplaats. De kappen monteren bij de dealer en ik kan weer rijden zo luidt het bericht. Eigenlijk moet dit topic verplaatst worden naar een andere , na uitputtend alle elektronische analyses te hebben gedaan en bijna alle sensors te hebben vervangen bleek het een mechanisch probleem. De schakel slede was gebroken.Om dit te ontdekken heeft Honda er een VFR DCT naast gezet en onderdeel voor onderdeel vergeleken totdat het probleem was gevonden. Ondanks dat het een zeer frustrerend proces was hebben ze niet opgegeven en mijn VFR weer gerepareerd. Voor de kosten van de eerste diagnose is de reparatie verricht.Partijen hebben elkaar gevonden en zoals ik al eerder schreef zo een proces kent in kosten alleen verliezers. Wat blijft is een prachtige VFR waaraan ik nog veel plezier hoop te beleven.
  7. Het ziet er naar uit dat Honda de zaak rigoureus gaat aanpakken, Volgende week komen er 2 specialisten uit Duitsland en 1 uit Japan om op locatie bij de dealer de VFR weer leven in te blazen. Er zijn 2 weken geleden allerlei metingen verricht en deze zijn nu geanalyseerd.Hopelijk komt er een einde aan deze soap.
  8. Hoe het met andere VFR s DCT is weet ik niet.Er zijn er niet zoveel in de 1200F uitvoering. De dealer is ook not amused. De support van Honda begint nu pas op gang te komen.Eerst 2 maande wachten op een ECU. Het is inderdaad een klein onderdeel wat de ellende kan veroorzaken. Ik ben in ieder geval blij met de support van het forum,kom ik wat meer te weten over de techniek. Door geduldig te blijven maak ik juridisch geen fouten.
  9. Dank voor alle adviezen en reacties, een claim is in voorbereiding is iets anders dan aansprakelijk stellen. Deze storing gaat verder dan het handboek en beschikbare meetapparatuur.Eerst moet de storing zijn verholpen, zodra het juridisch gaat worden mag er niets meer gedaan worden zonder tussenkomst van derden. Dit werkt het reparatie proces dusdanig tegen dat het wel eens kerst kan worden zo niet langer.
  10. Nu in september nog steeds mijn VFR niet gerepareerd. Inmiddels heeft Honda opgeschaald naar experts,mechanisch is de VFR topconditie. De uitgelezen waarden geven aan dat er wordt waargenomen dat de motor zowel in de vrij stand al in de 6e versnelling staat. Veiligheid systemen grijpen dan in. Volgens de laatste berichten is het een kwestie van nieuwe software en dan zou het probleem verholpen moeten zijn. Maar ja vorige week was de software weer niet te downloaden. ik wacht nog tot 20 september , dan is de VFR 4 maanden stuk. Een claim is in voorbereiding,dan mag de rechter er over oordelen.
  11. Dank voor je reactie en je advies, ik ga eerst volgende week op vakantie en als de VFR nog steeds niet is gerepareerd is als ik terug ben ga ik het gewoon proberen.
  12. In mijn geval is het buiten de garantie, kan ik mee leven, risico s van mechanische dingen. Honda maakt een prachtige geavanceerde motor en reorganiseert alle expertise en ondersteuning weg. Hier zit het probleem.Ik Natuurlijk er zijn niet zoveel DCT s nu worden ze niet meer gemaakt. Dit topic gaat over elektronische zaken ,en er zit nogal wat in de VFR.. Inmiddels zij de mechanische zaken in orde en wordt het weer zoeken naar een elektronisch probleem. De ECU is in orde, de DCT mechanisch ook. De snelheidssensor naar de DCT is ook goed ,het alarm is losgekoppeld Wie wat weet mag het zeggen.
  13. Ja elke motor kan stuk gaan , de manier hoe Honda dit afhandelt is bijzonder teleurstellend. Eerst de diagnose, dan 2 maanden wachten op de ECU , de ECU is niet het probleem ,de weg bezuinigde expertise.bij Honda. De moeizame ondersteuning van Honda in het vinden van een oplossing.Wij zijn inmiddels bijna 3 maanden verder en ze weten het gewoon niet. Ook het beruchte asje wat wel vaker kapot gaat in de DCT is klokgaaf.
  14. De horror story wordt vervolgd. Afgelopen maandag de ECU gemonteerd door de monteur. De nieuwe ECU geeft dezelfde waarden als de oude , dus niet kapot. Na veel gezoek, het zal wel iets mechanisch zijn ,wij weten het niet ,het is nu heel druk, kom geen steek verder. Zelf gezocht op wat Engelse en Amerikaanse Forums , een regelmatig voorkomend probleem is een asje in de DCT wat gebroken is. De dealer herkende het en gaf aan dat bij een 750 dit door hem was gerepareerd. Hoezo komt nooit voor .De DCT gereset ,de snelheidssensor naar de DCT kan ook een probleem geven. Het probleem is dat de ECU denkt dat de motor in de 6e versnelling staat en valt dan in beveiligingen. Er is nog weinig kennis bij Honda om ondersteuning te geven. Volgende week proefrijden op een K1600 GT en hopen dat de VFR gerepareerd kan worden ,inruilen en snel vergeten.
  15. Als de nieuwe ECU weer is gemonteerd dan is de VFR weer goed. Na 4 jaar is de afschrijving fiscaal voltooid.Ik kan er ook op doorrijden en een jaar wachten totdat Honda een nieuwe VFR of iets soortgelijks in het programma opneemt. Ondertussen heb ik een paar dagen een Yamaha 1300 FJR ter beschikking.De detaillering en de zichtbare bevestigingen staan mijlenver van de VFR.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...