Ga naar inhoud

Sander?

Inactief
  • Items

    47
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Over Sander?

Profiel Informatie

  • Locatie
    DEVENTER

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 98-01 VFR800
  • De mijne is
    Zwart

Sander?'s prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

5

Reputatie

  1. vandaag even bij Motor Oost (focwa en honda dealer) geweest: minimaal 1000 euro schade.... Plastic is duur tegenwoordig.
  2. Vorige week mijn motor gepoetst en helemaal weer vernieuwd mijn motor bij Johan opgehaald. Staat die mooi te blinken bij mij op het werk, komt er een client aan die mijn motor omver gooit . Schade aan kuip en steuntjes, dus verzekeringswerk. Nu wordt er verwacht dat ik bij een erkend schade herstelbedrijf de schade laat bepalen.Allemaal heel leuk en aardig, maar ik kan maar bar weinig erkende motorschadeherstelbedrijven (mooi scrabblewoord!!) vinden. Iemand tips in omgeving Deventer?? Autoschadeherstel is er genoeg, maar kan ik daar ook mijn motor ook herstellen? Groeten
  3. Beetje laat, maar grote kans dat ik dit ben geweest
  4. oke inderdaad accu was overleden. Zal de ouderdom wel zijn. Toch dit weekend nog even voor de zekerheid de boel doormeten om zeker te zijn dat de SR niet de oorzaak is.
  5. yes, ga ik doen! Accu is plausibel, gaat al een tijd mee....Hoewel de SR ook aannemelijk kan zijn. Even een noob vraagje, wat zijn de waardes die ik zou moeten krijgen van het meten van de accu belast cq onbelast?
  6. Vanmorgen wilde ik op mijn trouwe motorfiets naar het werk vertrekken, zette hem op contact en startte hem. Tenminste dat dacht ik; de startmotor een paar keer rond, en toen was het ´KLIK´ en niets meer. Dus even uitgezet en weer aan, lampjes op dashbord zwak/flikkerend branden en het geluid van het injectiesysteem (ik neem aan dat dat is wat je altijd hoort wanneer je contact aanzet bij de 800FI) klinkt ook wat twijfelachtig. Wederom een klik en alles weg, klok weer op 00:00 en trip indicatie ook op 0.0. Het viel me op dat het beestje afgelopen zaterdag ook niet helemaal jofel startte, maar daar verder niet op gelet, totdat ik zag dat de tijd en de dagtrip-meter ook toen waren versprongen. Iemand een idee in welke richting ik het moet zoeken? Groeten!
  7. zijn ze er nog? Ik denk dat ik het ook wel kan waarderen wanneer ik een signaaltje krijg als er wat misgaat....
  8. oke dat wordt dus kijken of draaien aan het 'wieltje' effect heeft. Hoe merk ik trouwens wanneer mijn koppeling af is, gaat het dat slippen bij hogere toerentallen?
  9. en hoe kan ik dat verstellen dan? Kan ik het beinvloeden door te draaien aan het stelschroefje/wieltje bij de hendel? jaja ik weet het, technisch niet onderlegd
  10. een kleine 6.500 km geleden is alles ververst, zal misschien weer tijd worden. Ik laat het altijd per kleine of grote beurt doen (7.500 km) aan het begin van het seizoen. De slangen lijken me niet lek, ik zie niets lekken of het niveau in het reservoir zakken. ter verduidelijking (of verwarring) Waar eerder de koppeling 'in kwam' (halverwege de speelruimte van de hendel), lijkt het nu pas aan het einde van de speelruimte van de hendel te komen. Het knijpen of het gevoel is niet veranderd, het gaat om het aangrijpmoment vanuit dat de hendel is ingeknepen, dus wanneer je optrekt (en de hendel van geknepen toestand langzaam loslaat) komt hij er laat in. Andersom werkt het dus dat de koppeling gelijk ingrijpt vanuit losgelaten toestand, wanneer je de hendel inknijpt voel je meteen dat de koppeling de zaak oppakt. Zoals gezegd was dit eerder halverwege de speelruimte. Is er een mogelijkheid om dat ingrijpen te beinvloeden? Beetje lastig uitleggen zo....
  11. Hey hoi, Ik merk dat het aangrijppunt van mijn koppeling steeds later is. Ik moet de hendel bijna volledig loslaten voordat hij aangrijpt. Ik vroeg me af of ik dit zelf kan beïnvloeden of heeft te te maken met slijtage van de koppelingsplaten, drukplaten etc etc. Het gaat trouwens om een 800FI uit 98. Het zou me overigens niet verbazen als het slijtage is. Bestaat een manier om dat te controleren? Groet Sander
  12. rijden tot de pekeltijd aanbreekt. Dan de volgende zaken: - vervangen olie en filter - vervangen remblokken - goed poesten (bah..) - knipperlicht relais monteren (ook ik heb smoke led achterlcht die snel knippert, geen weerstanden ingebouwd) - smoke knippers + LED knippers voor monteren - kijken of de krasjes uit de tank gepolijst kunnen worden - Nieuw beschermsticker voor de tank kopen en plakken. kortom geen wezenlijke grote zaken, banden zal wel via de dealert gaan. Ketting kan nog een jaartje denk ik....
  13. eerlijkheidshalve moet ik bekennen dat ik wel e.e.a het ingetikt, echter het woord flappermod gaf zo veel hits, dat ik de moed al (te) snel opgaf. Misschien de volgende keer wat specifieker zoeken. In ieder geval bedankt bij voor de info! Ik ga eens kijken of en en hoe het werkt!
  14. Hey Mensen, Ik zie regelmatig voorbijkomen dat er aan de 'flapper' iets is gemodificeerd. Ik vraag me af wat het is, wat het verschil maakt en of het makkelijk toe te passen is op een VFR800fi. Ik las via een site dat het te maken zou hebben met een klep die open-dicht staat en dat het een gunstige invloed op het geluid zou moeten hebben? En belangrijker; wat zijn de nadelen van het 'flapper modden'. Nou...dat... Groeten!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...