Ga naar inhoud

Jeroena

Forumlid
  • Items

    30
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Berlicum NB

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

375 profielweergaven

Jeroena's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

4

Reputatie

  1. Jawel, nieuw seizoen, nieuwe kansen! En natuurlijk nieuw probleem... Vorige week olie en filter vervangen voor het komende lente weer, vandaag checkup en wat sie ik? Olie onder de VFR, DAT wil ik niet zien... Kuip eraf en een natte olie plug, hij lekt dus lang de schroef kennelijk. Omdat ik nog niet gereden had met de nieuwe olie deze afgetapt en opgevangen. Schroef bekeken en er zit metasl in het draad. Dus zeer waarschijnkijk draad in de carterpan stuk.schroef er weer ingedraaid en loopt inderdaad door, is dus dolgedraaid. ? Omdat ik niet veel wil gaan prutsen met "houtje-touwtje" en dit degelijk op wil lossen een carterpan besteld (tweedehands voor een paar tientjes). Nu komt het probleem... Hoe krijg ik de carterpan eraf? Heb alle (12) schroeven los gedraaid maar carterpan blijft netjes zitten waar ie zit, zie ik iets over het hoofd? Mij lijkt dat deze gewoon los moet komen, okay hij kan niet makkelijk weg omdat de uitlaat eronder door loopt maar ik denk dat ik deze er wel uit kan schuiven, maar de karterpan moet toch minimaal een stukje loskomen van het blok... Iemand een idee, tips, of andere oplossing?
  2. Tsja, 2x 35,10 of misschien toch maar eens gokken voor de 1e optie van maar 25 dollar voor een set...? Ik twijfel nog wel...
  3. Ik weet dat dit waarschijnlijk al het zoveelste topic is over spiegels voor de VFR750F RC36/2. Ook bij mij zijn de rubber/condoom spiegels los en ziet het er eigenlijk niet uit. Nu wil ik graag deze vervangen door "condoom-loze" spiegels maar heb hier niet veel geld voor over... Ik dus zoeken en kwam deze tegen... Iemand een wilde inschatting of een van deze zouden kunnen passen en hoe waarschijnlijk dat is? 1. http://www.dx.com/p/diy-motorcycle-back-rearview-mirrors-for-honda-black-pair-166365#.U-0W6lb1F9s Voor CBR600, ik weet dat er CBR600 modellen zijn die dezelfde spiegels hebben als de VFR750 maar of dat deze zijn? Ze hebben wel "sleuf-gaten" dus er is ruimte voor "marge" ;-) Of anders deze: 2. http://www.dx.com/p/diy-motorcycle-anti-glare-back-rearview-mirrors-for-honda-cbr600-1000-black-silver-pair-165951#.U-0YQ1b1F9s En als laatste: 3. http://www.dx.com/p/diy-motorcycle-anti-glare-back-rearview-mirrors-for-honda-vfr800-02-08-black-2-pcs-166209#.U-0X61b1F9s Hier geld ook voor, volgens mij zijn er ook spiegels van de VFR800 modellen die passen op de VFR750...
  4. Jawel! Hij doet het weer en beter dan ooit lijkt het wel Brandstofpomp was het niet, accu was het niet, brandstofleiding was het niet en dodemansknop was het ook niet, maar wat het wel was weet ik niet precies... Ik zag dat met name de stekkertjes bij de zekeringkast er slecht/vies uitzagen (toen ik de dodemansknop wilde controleren) Wat ik gedaan heb is alle stekkertjes achter bij zekeringen los gemaakt, schoongemaakt, beetje opgeschuurd en weer aan gesloten. Ik wilde dit voor alle stertjes die ik zie gaan doen, maar eerst weer even proberen en VROEM, start en draaien! Kennelijk toch ergens een stekkertje geweest dat geen goed contact meer maakte denk ik. Ik heb deze motor net een paar weken en denk dat ik van de winter hem maar eens helemaal na ga lopen... Bedankt voor de reacties.
  5. Ohja, de 12v aansluiting zit om het achterlicht aangesloten dus deze staat ook uit als de lichten uit zijn... Dus zou geen probleem met leeglopen moeten hebben als de motor uit staat en de lichten ook niet aan staan.
  6. Accu lijkt me geen probleem, start motor draait normaal, brandstof pomp is een goed idee. En weet iemand dat als de dodemansknop uit staat of de startmotor dan wel loopt? Ik weet dat dit bij sommige motoren wel het geval is, bij mijn voorgaande motoren deed ook de startmotor het niet als de schakelaar uit staat... Morgen in iedergeval de brandstofpomp testen, ik neem aan dat als ik deze loshaal en wil starten hij wel zal gaan tikken/draaien als het goed is? Of zijn er nog andere manieren om dit snel te kunnentesten?
  7. Guys, help! Vanochtend lekker stukje gereden nadat ik mijn 12v usb aansluiting gemaakt heb op mijn 1996 VFR750. Of het nu toeval is of niet, maar na zon 20 km ging hij opeens heel slecht lopen (inhouden, geen vermogen meer bij gas geven) en na nog een paar honderd meter sloeg ie af... Opnieuwe starten.... Helaas... Start motor komt wel rond dus hij "wil wel" maar slaat niet aan. Paar dingen die ik getest heb: - brandstof, hij was nog 25% vol, maar voor de zekerheid bijgevuld tot ongeveer 75% -> geen verschil, doet niets. - choke, met choke helemaal uit, slaat hij zowaar aan bij starten maar lopt een paar seconden (slecht) stationair en slaat dan weer af, ook als ik een beetje gas geeft slaat ie meteen weer af. - dodemansknop, deze lijkt er mee te maken te hebben, want vreemd genoeg kan ik hem soms helemaal niet starten tot dat ik de schakelaar een keer heen en weer heb gedaan, toeval? Iemand enig idee of een hint misschien waar ik naar kan kijken? Jeroen
  8. Weet niet of het hetzelfde probleem is, maar ik merk sinds een tijdje dat bij zo'n 4000 toeren in zn vier (rij dan rustig door de stad ongeveer 50-60 km per uur) het lijkt of hij niet constante toeren blijft draaien maar steeds een beetje "schommelt" wel redelijk regelmatig maar net als of je een heeel klein bertje gas geeft en weer los laat.... Iemand een idee? Ik heb een 750 rc36/2 uit 1996/97
  9. Voor de geïnteresseerde, ik heb dit kunnen achterhalen voor spiegels op een VFR750F en de VFR800 Origineel artikel nummers Honda: 88120-MV9-003 / 88110-MV9-003 Deze passen op: CBR600 1991-2000 VFR750F 1990-1997 VFR800 tot-1999 CBR900RR tot-2001 CBR1000 1993 Ook imitaties voor elk van deze modellen passen ook op de anderen. ;-)
  10. Jeroena

    Velg striping?

    Blauw is wel apart... Rood is weer erg veilig maar ook zeker niet lelijkk? Iemand een voorbeeld vaan zilver/chroom toevallig?
  11. Jeroena

    Velg striping?

    Ik heb een rode 1997 VFR750 met zwarte wielen en zit te denken hier zgn rimstriping (een gekleurd randje langs de band op de velg) aan te brengen. Vraag is alleen welke kleur? Keus is denk ik of rood of chroom/zilver kleurig. Zijn er mensen die dit hebben gedaan en heeft iemand voorbeelden of foto's met rood en chroom kleurige velg striping op een rode VFR? Ervaring en tips zijn ook welkom. Jeroen
  12. Ok, mijn "fout" hij zit inderdaad op de originele plaats. Moet ik hier iets aan doen, of gaat de 99x van de 100 gewoon goed? Kan natuurlijk altijd een PC fan erop schroeven...
  13. Volgens mij passen CBR600F2 spiegels ook... Kan iemand dit ook bevestigen of ontkennen?
  14. Volgens mij zijn er twee modellen van de RC36 (750 vanaf 1990) het tweede model heeft de "ferrari" lucht in laat aan de zijkant, het model daar voor niet... Of de spiegels tussen beide modellen uitwisselbaar zijn weet ik niet. Misschien dat iemand dit kan bevestigen/ontkennen?
×
×
  • Nieuwe aanmaken...