Ga naar inhoud

andreas

Forumlid
  • Items

    36
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

andreas won de laatste dag op 15 mei 2015

andreas had de meest gelikete inhoud!

Over andreas

  • Verjaardag 12-01-1982

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Hattem

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

391 profielweergaven

andreas's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

11

Reputatie

  1. Vanochtend op de A28 richting Zwolle: rode RC36-I gespot. Jij (waarschijnlijk) onderweg naar de TT, ik naar m'n werk We hebben wel uitbundig gezwaaid!
  2. Zwarte Vtec in Hattem op de weg richting Wapenveld (thv de Shell). We waren elkaar even kwijt, maar later hebben we nog 10 minuten achter elkaar gereden op de IJsseldijk tot ik de pont pakte bij Wijhe.
  3. Er wordt een RAM mount bijgeleverd: De bevestiging op de foto gaat niet passen, maar naar het schijnt kan je het deel met het balletje ook op je koppelingsreservoir zetten. (Zitten nog wat extra boutjes bij maar ik heb het niet geprobeerd) De TT zit dan wel links. Ik ben voor de balhoofdmount gegaan, koste maar €25 en dan zit hij mooi in het midden.
  4. Net in Hattem een rode FI voorbij zien komen tijdens het wandelen met de viervoeters, aan de overkant van de gracht. Leek verdwaald
  5. Besef je wel dat je met een hogere ruit niet altijd minder last hebt van de wind. Ik ben 1.93 en had met een verhoogde (touring) ruit enorm veel last van turbulentie recht op mijn helm. Nu een lagere ruit erop gezet en ik zit nog steeds in de wind, maar heb er wel een stuk minder last van. Ik weet niet of ze voor de RC36-1 en 2 uitwisselbaar zijn maar anders mag je mijn oude best eens uitproberen. Dit zou eventueel ook een optie kunnen zijn: http://www.mlmparts.com/nl/mra-x-creen-spoiler.html
  6. Afgelopen week voor een bakkie bij Johan op visite geweest en van het één kwam het ander... Waar de VFR voorheen BT020 achter en versleten Michelin voor had liggen (een gevaar op de weg), is hij nu voorzien van een vers setje MPR 3. Daarnaast bleek het balhoofdlager erg ver heen te zijn. Ik had werkelijk niks gemerkt maar even aan het stuur van 3 andere VFRs draaien die in de garage stonden maakte het verschil erg snel duidelijk. Ook heeft Johan de vering/demping voor/achter afgesteld op mijn gewicht, de linker stuurschakelaar weer vastgezet (er miste een pinnetje) en wat kuipdelen vastgezet met de clipjes die er horen te zitten. Na zeer, zéér, zéér, ZEER grondig door Johan te zijn geinstrueerd wat betreft het inrijden van de banden, kan ik inmiddels de berichten bevestigen dat dit een wereld van verschil maakt. De VFR stuurt veel makkelijker en ook de nieuwe banden zijn een verademing! Inmiddels een afspraak gemaakt voor de 'full Johan treatment' in augustus, maar tot dan kan ik in elk geval lekker rijden. Dus: Johan bedankt! This thread is worthless without pics, dus bij deze: Oude rotzooi: Nieuw schoeisel: Oude en nieuwe lagers, Johan heeft een hele strijd moeten leveren om de oude eruit te krijgen : Het verschil: Toch altijd weer mooi om ze zo uitgekleed te zien : En het eindresultaat:
  7. Zou top zijn, ik PM je zo even om e.e.a. af te stemmen! [emoji2]
  8. Nu ik mijn VFR weer rijdend heb, wil ik ook graag er ook graag een duo cover op kunnen zetten. Inmiddels heb ik er eentje op de kop kunnen tikken, maar helaas ontbreken de achterste lipjes die je in de sleufjes in de achterkuip schuift. Nu ben ik inmiddels vrij handig met legoblokjes, aceton en glasvezel matjes en kan ik prima een stevig lipje maken, maar de vorm en positionering blijken toch wel wat preciezer te moeten dan ik dacht. Een mm verschil zorgt al voor een lelijke naad en een klapperende cover. Vandaar dat hopelijk iemand mij kan helpen met het maken van een mal op basis van een complete cover. Wat ik graag zou willen hebben is een omtrek van de rand van de seat cover (op papier) inclusief een omtrek van het lipje. Ik kan me zo voorstellen dat dit met een flexibel pak papier (bijv. een A3 schetsboek) zo gepiept is: Uiteindelijk zou ik graag zoiets willen hebben, op ware grootte, maar dan met de stippellijntjes overgetrokken door het 'echte' lipje: Als er iemand in de buurt van Hattem/Zwolle een RC36-2 met duocover heeft staan met de originele achterste lipjes intact, kom ik het liefst langs en maak ik zelf een malletje. Maar als iemand toevallig al iets heeft liggen mag het ook best digitaal, als er ter referentie maar een stukje van bijv. 10cm op afgemeten staat zodat ik de verhoudingen zeker weten goed krijg. Alvast bedankt voor de hulp! Andreas
  9. Als jij op een rode RC36-2 enthousiast naar me zat te zwaaien hebben we elkaar daar inderdaad gespot!
  10. Bedankt voor de complimenten, heb zo zeker eer van m'n werk Geen Plastidip, de lak voor de voorkant heeft Ferwerda voor me op spuitbus gezet, achterkant is van de Action. Geheel heb ik afgelakt met 2 lagen 2K matte blanke lak. (ook bij Ferwerda gehaald) Moet nog wel goed uitharden, heb de eerste stukjes er al uit, maar mag de pret niet drukken. Als er interesse in is zal ik binnenkort een mooi verhaaltje schrijven.
  11. Een korte update na mijn grondknuffelsessie van 6 maanden geleden: de viffer heeft gisteren een nieuw jasje gekregen! Alles zelf gerepareerd en gespoten, dus ik hoop dat ik hier het resultaat mag delen. Als ik er de tijd voor heb zal ik binnenkort een topic aan het project wijden. Heeft veel bloed, zweet en tranen gekost maar ben eg blij met het resultaat. En nu lekke rijden! (Al wordt de glimmende kant bovenhouden wat lastig,zit weinig glimmends meer aan :-))
  12. De vraag was serieus, dat ik dacht dat het een Ikea tafeltje was niet. Maar heb al begrepen dat het een heftafel is, maakt een hoop duidelijk Ai dat is zonde, hoop dat je hem zonder al te veel pijn en moeite weer zo mooi krijgt als hij was! En bedankt voor de toelichting mbt het klaptafeltje
  13. Net op precies dezelfde plekken als 2 weken geleden Viffers gespot: Op de IJsselallee een grijze 750 RC36-II, volgens mij met passagier, kwam uit de richting van de rotonde A28 Op de Spoolderbergweg kwamen me vanuit de richting Hattem/Wezep vervolgens een zwarte FI en daarna een zwart/gele VTEC tegemoet. Tijd, rond 15:00. Bekenden?
  14. Was wel wat later, iets voor vijven 's middags, vermoed dat je een dubbelganger hebt
×
×
  • Nieuwe aanmaken...