Ga naar inhoud

silverbullet

Forumlid
  • Items

    15
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

silverbullet won de laatste dag op 12 april 2018

silverbullet had de meest gelikete inhoud!

Over silverbullet

  • Verjaardag 13-06-1973

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Amsterdam
  • Interesses
    naast rijden op mijn VFR: mountainbiken, fotografie, natuur

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Zilver

silverbullet's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

2

Reputatie

  1. Ook ik heb mijn Viffer na een vertroetelbeurt door Johan weer als nieuw teruggekregen! Ik had er lang naar uitgekeken door alle enthousiaste reacties en interessante foto's op het forum. Johan heeft mijn verwachting meer dan waar gemaakt! Heel leuk om te zien met hoeveel enthousiasme en passie hij dit doet. Ik heb ook een hoop van al zijn uitleg opgestoken. Afgelopen weekend heb ik lekker getoerd en hij rijdt echt heerlijk! Ontzettend bedankt Johan Hier een kleine selectie uit alle foto's:
  2. Bedankt weer voor de reacties. Toch weer wat bijgeleerd van jullie tips en uitleg Ik heb de Viffer inmiddels weer opgehaald en kan nu inderdaad met een gerust gevoel weer rijden De vraag bij welk percentage de accu niet meer sterk genoeg is om de motor te starten blijft. Bij mij was het in ieder geval na 10 minuten te weinig om nog te starten. Het later uitvallen van de TomTom terwijl die aan de voeding hing is denk ik alleen maar te verklaren doordat hij dan misschien geen goed contact heeft gemaakt met de houder. De motorzaak gaf aan dat het vrij nauw luistert met die kleine contactjes. In het hoofdmenu van de TomTom zit een icoontje dat de status van de interne batterij aangeeft. Dat icoontje verandert als je de TomTom aansluit op een stroombron, dat is me eerder nog niet opgevallen. Maar daarmee kan ik dus voortaan checken of ie goed is aangesloten.
  3. Ik ben inmiddels gebeld door de motorzaak. Ze hebben alles doorgemeten en alle waardes zijn zoals het hoort. Ook hebben ze geen kapotte onderdelen gevonden: dynamo, spanningsregelaar, accu, bedrading is allemaal goed. Ook de aansluiting van de TomTom-voeding (op de verlichting) is goed. Dus het was hen ook een raadsel wat er dan gebeurd is. Ik had echter nog één mogelijke oorzaak in gedachten, wat ik zelf alleen nogal onwaarschijnlijk vond. Tijdens de korte stop van een ongeveer kwartier (waarna ik niet meer kon starten), heb ik ongeveer 10 minuten het contact aan gehad, waarbij de verlichting en de TomTom dus beide aan waren. Toen ik dat vertelde bleek dat een belangrijk detail te zijn. Het schijnt dat dit je accu in die korte tijd al kan leegtrekken, soms zelfs al bij minder dan 10 minuten. Ik ben wel een beetje verbaasd dat dit in zo'n korte tijd kan gebeuren, maar als dat inderdaad kan, dan is mijn accu dus in 10 minuten dermate leeg getrokken dat ik niet meer kon starten. Na het aanduwen van de motor is de dynamo waarschijnlijk gewoon weer begonnen om de accu bij te laden en dat zou verklaren dat ik na thuiskomst wel weer kon starten. Wat de TomTom betreft: ik snap dan nog niet goed waarom die enige tijd later is uitgevallen. Het lijkt erop dat de interne accu van de TomTom leeg geraakt is, wat zou betekenen dat hij niet werd bijgeladen vanuit de voeding. Maar de voeding is gewoon aangesloten (op de verlichting). Heeft iemand een idee hoe dat dan kan? Ik kan mijn Viffer in elk geval weer ophalen. Voor de diagnose ben ik € 95 kwijt.
  4. @Erik: zoals jij het beschrijft lijkt het me een goede oplossing (maar zoals gezegd heb ik er geen verstand van). Volgens mij hebben ze bij mijn motor de voeding voor de TomTom aangesloten op het voorlicht, maar dat zal ik navragen bij het ophalen. Mijn motor staat inmiddels bij de motorzaak en ze gaan er morgen naar kijken...
  5. Hoi Simon, Tijdens de winterstop van 2015/2016 heb ik de aansluiting van de TomTom op de stroom van de motor laten installeren. Hoe die aansluiting precies is gemaakt weet ik niet, maar de motorzaak vertelde mij dat zij de aansluiting op de verlichting hebben gemaakt, dus niet rechtstreeks op de accu. Aan het begin van seizoen 2016 ging er een stator kapot, en is ook de accu vervangen. Dat was dus inderdaad kort nadat de TomTom aansluiting was gemaakt. De rest van seizoen 2016 heb ik zonder problemen kunnen rijden, ook i.c.m. de TomTom. Op mijn tochtje laatst waarbij ik opeens niet meer kon starten, en de TomTom op zwart ging, had ik op de terugweg naar huis overigens geen problemen met de verlichting. Die heeft het gewoon gedaan. Maar de aansluiting van de TomTom op de stroom van de motor lijkt me zeker ook een aandachtspunt om na te laten kijken. Groeten, Simon
  6. Bedankt allemaal voor jullie reacties, uitleg en tips! Ik heb inderdaad een vrij nieuwe TomTom, de Rider 40, inclusief bijbehorende steun. Misschien is inderdaad, zoals Erik schreef, de interne accu van de TomTom helemaal opgeraakt. Ik heb hem thuis een aardige tijd opgeladen, denk iets van een uur. Maar misschien niet lang genoeg, want hij deed het daarna nog niet. Inmiddels heb ik een nieuw exemplaar, dus kan ik niet meer uitproberen of ie wel weer aan gegaan zou zijn na een wat langere tijd opladen... Maar ik heb nu in elk geval wat aandachtspunten die ik aan de motorzaak kan meegeven. Ik zal ook de meetprocedure van tevoren bestuderen. Hopelijk doet de motorzaak een zorgvuldige controle, vervangen ze alleen de kapotte onderdelen, en blijft de financiële schade (lees: arbeidsloon) enigszins beperkt. Ik zal laten weten hoe het afloopt!
  7. Hallo allemaal, Tijdens een toertochtje wilde mijn VFR800 VTEC na een korte stop (van een kwartier) opeens niet meer starten. Ik heb de motor toen aangeduwd en kon toen weer rijden. Ongeveer een uurtje later ging mijn TomTom, die aangesloten zit op de stroom van de motor, opeens op zwart, en kreeg hem ook niet meer aan. Ik vertrouwde de boel niet en ben toen maar via de snelste weg naar huis gereden, dat was zo'n 3 kwartier rijden. Dat ging gelukkig zonder problemen. Eenmaal thuis aangekomen kon ik de motor na het uitzetten wel gewoon starten. Maar de TomTom bleef zo dood als een pier en heb ik helemaal moeten vervangen (viel gelukkig nog onder de garantie). De accu heb ik aan de druppellader gehangen en moest wel bijgeladen worden. Vorig seizoen is er al een stator vernieuwd, is ook de accu vervangen, en is er een stroomaansluiting gemaakt voor de navigatie (aangesloten op de verlichting). De motorzaak die dat vorig jaar gedaan heeft denkt dat het wel eens een defecte spanningsregelaar zou kunnen zijn. Ik heb zelf geen verstand van electra, en heb ook niet de apparatuur om e.e.a. door te meten, en dus wil ik mijn motor bij diezelfde motorzaak laten nakijken. Dat is ongeveer een half uurtje rijden. Ik heb 2 vragen: - is uit deze symptomen iets af te leiden? Zou de TomTom door piekspanning de geest hebben gegeven? Is een kapotte SR inderdaad waarschijnlijk? - is het veilig om naar de motorzaak te rijden, of is de kans erg groot dat ik onderweg stil kom te staan? Groeten, Simon
  8. De man in het filmpje waarmee dit topic begint heeft trouwens een leuke vlog over zijn VFR en de reizen die hij ermee maakt, zie https://www.youtube.com/user/RichyVida
  9. Beste mensen, Ik heb net als Patrick1991, de starter van dit topic, de balhoofd RAM-kogel van sw-motech gekocht (http://www.mlmparts.com/nl/sw-motech-adaptor-bal-balhoofd-buis.html) In de montage-instructie staat dat je de inbusbout moet aandraaien met het moment dat in de manual van je motor is opgegeven, en als dat niet is opgegeven met 12Nm. Ik kan er in de manual van mijn motor niets over vinden, en heb ook geen inbus-momentsleutel, dus heb hem maar gewoon stevig handvast gezet. Ik weet alleen niet of dat dan meer is dan 12Nm. Hoe belangrijk is het moment hierbij, en kun je dit ook te vast zetten? Verder heb ik het gedeelte dat in het balhoofd gaat dun ingesmeerd met een een stay-fixed pasta (wat je ook gebruikt voor zadelpennen, om te voorkomen dat de boel op elkaar gaat inwerken en je het niet meer los krijgt). Neem aan dat dat ook geen kwaad kan. Groeten, Simon
  10. Goed om al deze ervaringen te lezen. Ik heb zelf ook een Shoei Neotec, gekocht op de motorbeurs in 2013. Ik heb met deze helm tot nu toe pas 1 of 2 keer een flinke hoosbui gehad, maar toen heb ik geen problemen gehad. Ik ga er nu wel extra op letten! Bedankt voor de tips.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...