Ga naar inhoud

johnjag

Forumlid
  • Items

    6
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Belg in Zeeland

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 86-89 VFR750
  • De mijne is
    Meerkleurig

Recente bezoekers van dit profiel

218 profielweergaven

johnjag's prestaties

Beginnende rijder

Beginnende rijder (3/10)

2

Reputatie

  1. V4Rosso, elektrische schema's lezen heb ik nog nooit geprobeerd. Ik had het advies op motor-forum.nl gelezen mbt het startrelais. Vroembert en Ray, bedankt voor de tips(de spanningsregelaar was idd niet de schuldige). Ik hou het hier verder voor bekeken want ik betwijfel ernstig of sommige zeurpieten even arrogant zouden zijn als ik in het echte leven voor hen sta. Helden achter hun computer.
  2. De spanningsregelaars zijn hier absurd veel 500 % duurder (100 € vs 17 euro verzending inclusief... tja, desnoods bestel ik er nog 4 bij, ben ik nog steeds goedkoper af) en ik vermoed dat die trouwens allemaal gewoon uit China komen. Van elektriciteit heb ik inderdaad geen verstand maar ik zou er toch graag zelf aan sleutelen, al is het trial and error en zonder multimeter(nog nooit gebruikt in 40 jaar en dus ook nooit nodig gehad)
  3. Hallo, Wanneer na het plaatsen van een nieuwe batterij, nog steeds de 10A zekering van de onsteking(aangegeven met ignition) in de zekeringkast springt, elke keer ik op de startknop duw. Is het dan de spanningsregelaar of starterrelais die defect is of kan het ook wat anders zijn? Beide zijn in elk geval reeds besteld maar kan enkele weken duren gezien de spanningsregelaar uit het China komt(het starterrelais uit Frankrijk dus hoop ik volgende week reeds te kunnen monteren). Ik beschik niet over een multimeter(als het toestel zo al noemt) en kan er ook helemaal niet meewerken. Dus ik kan niet uitmeten welk onderdeel defect is, vandaar dat ik alles stapsgewijs ga vervangen. De Honda VFR reed prima tot maandag, toen ik wou wegrijden viel ze stil. Ik wou haar terug opstarten en enkel de indicatielichtjes brandden, verder niets. Ook geen geklik van de benzinepomp etc... Na het opladen van de batterij met een autolader is het helemaal fout gegaan. Ook de 30A zekering sprong van de starterrelais(er is wel niets doorgebrand of gesmolten aan de buitenzijde, dus mogelijk intern defect). Dank u voor elk advies!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...