Ga naar inhoud

Paultje

Forumlid
  • Items

    25
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Paultje won de laatste dag op 2 februari 2013

Paultje had de meest gelikete inhoud!

Sociale Media

  • Website URL
    http://

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Apeldoorn

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR800VTEC
  • De mijne is
    Rood

Recente bezoekers van dit profiel

1017 profielweergaven

Paultje's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

4

Reputatie

  1. Is deze VFR nog beschikbaar?

     

  2. Heb em door Johan laten inbouwen... strakker en mooier ingebouwd krijg je em niet... nagenoeg onzichtbaar weggewerkt.
  3. Gisteren eindelijk tijd gevonden om de pro-oiler bij Johan te laten inbouwen. Perfect mooi weggewerkt, bijna niet zichtbaar. Wederom vakwerk! Had al een beetje gespiekt bij andere motoren maar op de Johan manier niet te evenaren. Doordat de koplamp bij de VTEC aan gaat bij contact was de accu lichtelijk onderuit gegaan bij het inbouwen en draaide de pomp niet naar behoren. Bij thuiskomst na een ritje van een kilometer of 50 nog geen olie zichtbaar op het tandwiel. Met de prime procedure de pomp diverse malen aangestuurd maar twijfel nog lichtelijk over de opvoer hoeveelheid van de pomp... er komt wel iets olie, binnenkort maar eens vergelijken bij een andere pro-oiler. Groeten, Paultje
  4. Vandaag mijn VTEC bouwjaar 2006 na het nodige onderhoud opgehaald bij Johan. Er stond meer dan 36000 km op de teller en was er tot nu toe weinig aan gedaan... en waar kun je je motor dan beter achterlaten dan bij Johan. Belangrijkste dat gebeuren moest was kleppen stellen. Bij controle bleek dat 1 VTEC klep te weinig speling had. De rest stond nog binnen de tollerantie grenzen, verbazend dat dan 1 klep kan afwijken en de rest gewoon goed blijft staan. Daarnaast een korte opsomming van de rest: olie + filter vernieuwd, koelvloeistof vervangen door G12, remvloeistof ververst, SV gesynchroniseerd, op advies van Johan een paar mods door hem laten uitvoeren, vorkpoot olie ververst nadat deze gehele inwendig gereinigd waren, balhoofdlager vernieuwd etc. Een echt stukje vakmanschap. Bij aankomst stond de motor te glimmen als de spreekwoordelijke hondel.l in de maneschijn... Niet alleen was al het onderhoud gepleegd maar de motor was ook nog eens gepoetst... ook dat was een paar jaar geleden voor het laatst gebeurd... oeps. Na gezellig koffie te hebben gedronken met Johan en zijn vrouw, het begon al snel te kriebelen, de motor maar eens de sporen gegeven. Vanaf Zwolle over de dijk richting Deventer... geen politie gezien gelukkig! Johan had me al voorbereid op het stuurgedrag na het vervangen van het balhoofdlager maar dat was niet overdreven.... ongeloveloos hoe licht het sturen nu opeens ging.... Ook de reactie op de gashendel veel directer en rustiger in opbouw van vermogen. Geen gestotter of inhouden op bepaalde toerentallen.. Het gevoel alsof de motor zo uit de krat uit Japan kwam. Een bordje Honda service punt zou niet misstaan op de schuur bij Johan. Johan, bedankt voor alle goede zorgen aan mijn motor en tot de 6e mei as.!
  5. vanuit betrouwbare bron wordt verteld dat de nieuwe VFR 1200 in licentie wordt geproduceerd bij Toyota, de bezitters van de nieuwe 1200 wordt dan ook aangeraden de remmen, het stuur, de gashendel en de vloermatten extra te controleren.....
  6. Gebruik ik de verkeerde wasmachineblokjes of heb ik een maandagmorgen 15 jarig jubileum mok gehad op de beurs...???? Inmiddels 3 x gebruikt en het zou nu ook een mok kunnen zijn van de Goldwing club want er zit al geen tekst meer op........ Meer leden met deze ervaring? Zo niet, waar was jij je mok mee?? met de hand? met de vaatwasser? pi. em af onder de douche? met de karcher? door de hond? helemaal niet? ? ?
  7. Yo VFRikus, ik neem aan dat je ten alle tijde het systeem vol met remolie moet houden, als ik de Egelse handleiding lees staat er " drain the system", op zijn Hollands boeren fluitje: "systeem leeghalen" .... lijkt mij niet handig of lees ik het verkeer. Wilde inderdaad de reservoirs leeg zuigen en vullen met schone olie, hierna met een air bleeder door spoelen. Lees ik het goed dat je de achterste remklauw los moet halen om door te spoelen c.q. te onluchten?? Iemand hier ervaring mee..??????????? Paultje
  8. ik wil de remolie vervangen van een VTEC ABS 2006. Weet iemand waar ik een handleiding hiervan zou kunnen vinden, hyperlink zou makkelijk zijn. bedankt alvast, groeten Paultje Gevonden! probleem opgelost.
  9. is gewoon een slijtage onderdeel, zelfde dat de lak van de tank waar je met je benen tegenaan zit op termijn doffer wordt. Voor lief nemen of de motor na aflevering insealen en in je woonkamer zetten. je banden remblokken uitlaat ketting ed. zal na de 1e 1000 km ook wel het mooie vanaf zijn denk ik.
  10. Paultje

    Topsnelheid

    Zijn niet begrensd, lopen gewoon niet harder... je hoeft dus echt niet te zoeken naar een KW begrenzer, ga je niet vinden.
  11. Paultje

    Topsnelheid

    natuurlijk kan ie eruit... maar waarom denk je dat ie erop zit? Is ter bescherming dat je je blok niet in de poeier jaagt in te hoge rpm's.
  12. Tuurlijk heel herkenbaar..... heb ik in het begin ook gehad toen ik net begon met motorrijden, voor het eerst in de 4e versnelling op het achterwiel en een kloppend geluid links in de borstkas!
  13. Bi-Xenon is H4 fitting de VTEC heeft H7 geet niet passe dus, als je beide lampen, dus dimlicht en grootlicht in Xenon wilt laten branden heb je dus 2 setjes Xenon nodig, dus 4 balasten!!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...