Vandaag mijn VTEC bouwjaar 2006 na het nodige onderhoud opgehaald bij Johan.
Er stond meer dan 36000 km op de teller en was er tot nu toe weinig aan gedaan... en waar kun je je motor dan beter achterlaten dan bij Johan.
Belangrijkste dat gebeuren moest was kleppen stellen. Bij controle bleek dat 1 VTEC klep te weinig speling had. De rest stond nog binnen de tollerantie grenzen, verbazend dat dan 1 klep kan afwijken en de rest gewoon goed blijft staan.
Daarnaast een korte opsomming van de rest: olie + filter vernieuwd, koelvloeistof vervangen door G12, remvloeistof ververst, SV gesynchroniseerd, op advies van Johan een paar mods door hem laten uitvoeren, vorkpoot olie ververst nadat deze gehele inwendig gereinigd waren, balhoofdlager vernieuwd etc. Een echt stukje vakmanschap.
Bij aankomst stond de motor te glimmen als de spreekwoordelijke hondel.l in de maneschijn... Niet alleen was al het onderhoud gepleegd maar de motor was ook nog eens gepoetst... ook dat was een paar jaar geleden voor het laatst gebeurd... oeps.
Na gezellig koffie te hebben gedronken met Johan en zijn vrouw, het begon al snel te kriebelen, de motor maar eens de sporen gegeven. Vanaf Zwolle over de dijk richting Deventer... geen politie gezien gelukkig!
Johan had me al voorbereid op het stuurgedrag na het vervangen van het balhoofdlager maar dat was niet overdreven.... ongeloveloos hoe licht het sturen nu opeens ging.... Ook de reactie op de gashendel veel directer en rustiger in opbouw van vermogen. Geen gestotter of inhouden op bepaalde toerentallen.. Het gevoel alsof de motor zo uit de krat uit Japan kwam.
Een bordje Honda service punt zou niet misstaan op de schuur bij Johan.
Johan, bedankt voor alle goede zorgen aan mijn motor en tot de 6e mei as.!