goedemorgen! Na een motorongeval (op een Suzuki Bandit 1200) in 2010 met als gevolg fors beenletsel aan het linkerbeen, dacht ik dat echt motorrijden (lees: niet op een scooter) voor mij over was. Toen ontdekte ik de DCT van Honda en werd echt motorrijden weer mogelijk. Ik kocht in 2013 een VFR1200f DCT bij Snoek motoren in Heerhugowaard. Eentje uit 2011, compleet met koffers. Maar medisch was de pech nog niet voorbij, vorig jaar geopereerd aan een nekhernia (tussenwervelschijf in nek vervangen). Operatie geslaagd, kan weer goed lopen, maar heb toch best nog wel wat rest verschijnselen. Daardoor werd het 'hangen' op de f steeds lastiger. Met de paas een fikse tocht gemaakt door Frankrijk achter een GS en een Transalp aan. En op de kleine leuke binnenweggetjes protesteerde mijn lijf fors op de f. Dat moet anders dacht ik. En dat anders is gelukt, mijn f ingeruild op een x bij Snoek motoren. Top adres.
Nu dus op de crosstourer. Eentje uit 2013, dus met de nieuwe software DCT bak. Compleet met originele koffers en inmiddels een MIVV demper voor het lekkere donkere geluid. Wat rijdt dat lekker! veel ontspannender dan de f, veel wendbaarder en lekker rechtop, heerlijk. De DCT is fors beter dan op de 2011 f. Natuurlijk mis je wat pk's, maar eigenlijk alleen maar op de snelweg > 150. Ik ben klaar voor de zomer!