Ga naar inhoud

Robbert

Forumlid
  • Items

    28
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

  • Dagen gewonnen

    1

Robbert won de laatste dag op 5 mei 2016

Robbert had de meest gelikete inhoud!

Over Robbert

  • Verjaardag 12-04-1972

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Man
  • Locatie
    Egmond aan den Hoef

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n VFR1200X
  • De mijne is
    Zwart

Recente bezoekers van dit profiel

278 profielweergaven

Robbert's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

11

Reputatie

  1. Via internet gevonden en gekocht, mooie (vind ik ​ ) tankpad en modelnaam stickers welke ik op m'n beide zijkoffers heb geplakt
  2. Binnentassen gekocht voor m'n Crosstourer met originele kofferset. Veel goedkoper dan van Honda. Levering vlot via DPD en kwaliteit grote meevaller! mooie stevige tassen die uitstekend passen. Aanrader! http://greatbikersgear.com/product/side-pannier-bags-for-vfr-1200x-cross-tourer/
  3. Ik ben weer terug bij lage originele ruit. Met m'n 1,97 vol in de wind, maar met goed zittende helm en oordoppen veel comfortabeler dan de hoge Puig Touring ruit. Turbulentie viel mee, tot ruim 100 per uur met vizier open te rijden, maar daarboven of bij tegenwind boog deze ruit erg door. Op snelweg > 150 per uur zelfs erg veel. Rijdt niet fijn dus terug bij (beter) af.
  4. Ben nieuwsgierig naar de kwaliteitservaringen van de 1200 F en X in combinatie met DCT. Welke (hoge) km standen zijn al bekend binnen dit forum? En werden die km standen met normaal onderhoud behaald of met horten en stoten (verwacht dat laatste niet bij Honda, maar toch nieuwsgierig). De mijne staat nu op 13k, heb alle vertrouwen in nog vele km's te gaan
  5. ik heb ook een nieuwe as, merk weinig verschil met oude (heb Crosstourer uit 2013 met 10k op de teller).
  6. Ik heb een MIVV demper gemonteerd op m'n Crosstourer, qua looks en sound naar mijn smaak een mooie verandering
  7. Omdat ik met m'n 1,98 met originele ruit vol met m'n helm zit en nu tot ruim 120 per uur met vizier open kan rijden :-)
  8. vraag: wat zijn je ervaringen met deze ruit op hogere snelheid (> 140) voor wat betreft doorbuigen? Ik heb zelfde ruit + zelfde opzetstuk en ik ervaar een redelijk slappe ruit die boven de 180-200 bijna dubbel begint te vouwen.
  9. ben er nog niet achter hoe ik een foto moet plaatsen :-)
  10. goedemorgen! Na een motorongeval (op een Suzuki Bandit 1200) in 2010 met als gevolg fors beenletsel aan het linkerbeen, dacht ik dat echt motorrijden (lees: niet op een scooter) voor mij over was. Toen ontdekte ik de DCT van Honda en werd echt motorrijden weer mogelijk. Ik kocht in 2013 een VFR1200f DCT bij Snoek motoren in Heerhugowaard. Eentje uit 2011, compleet met koffers. Maar medisch was de pech nog niet voorbij, vorig jaar geopereerd aan een nekhernia (tussenwervelschijf in nek vervangen). Operatie geslaagd, kan weer goed lopen, maar heb toch best nog wel wat rest verschijnselen. Daardoor werd het 'hangen' op de f steeds lastiger. Met de paas een fikse tocht gemaakt door Frankrijk achter een GS en een Transalp aan. En op de kleine leuke binnenweggetjes protesteerde mijn lijf fors op de f. Dat moet anders dacht ik. En dat anders is gelukt, mijn f ingeruild op een x bij Snoek motoren. Top adres. Nu dus op de crosstourer. Eentje uit 2013, dus met de nieuwe software DCT bak. Compleet met originele koffers en inmiddels een MIVV demper voor het lekkere donkere geluid. Wat rijdt dat lekker! veel ontspannender dan de f, veel wendbaarder en lekker rechtop, heerlijk. De DCT is fors beter dan op de 2011 f. Natuurlijk mis je wat pk's, maar eigenlijk alleen maar op de snelweg > 150. Ik ben klaar voor de zomer!
×
×
  • Nieuwe aanmaken...