Ga naar inhoud

euroide

Forumlid
  • Items

    23
  • Registratiedatum

  • Laatst bezocht

Profiel Informatie

  • Locatie
    Salland

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 90-93 VFR750
  • De mijne is
    Wit

Recente bezoekers van dit profiel

291 profielweergaven

euroide's prestaties

Gevorderde rijder

Gevorderde rijder (4/10)

1

Reputatie

  1. Het is alweer heel lang geleden dat ik bij johan ben geweest voor de speciale beurt! Volgensmij eind 2015, toen is de motor rechtstreeks de stalling in gegaan. De jaren erna is er helaas te weinig mee gereden, maar een beurtje en wat vervangingen kunnen zeker geen kwaad. Ik zal txt contact met je opnemen Johan!
  2. Hmm, dat zou het kunnen zijn. Een mooi winter projectje lijkt me. Is er een versnellingshandleiding / blok open maken / gearbox handleiding op het forum?
  3. Het eea gecontroleerd, er zit geen speling op de pook. Ook als ik bijvoorbeeld van 2 naar 3 of 3 naar 4 schakel voel ik dat ik de pook helemaal omhoog duw, tot hij blokkeert. Er gebeurd geen klak/kloink en hij blijft in de huidige versnelling.
  4. Beste allen, Ik heb nu ongeveer(ik denk) een jaar een probleempje met de VFR. Eerst dacht ik dat ik het zelf niet goed had, alleen nu hij net weer buiten is geweest merkte ik het weer. De VFR 750 RC36 I, klikt soms moeilijk van de 5e naar 6e versnelling, alsof het er " tussen in" valt. Ook schiet hij soms uit z'n 6e, als het ware tussen 5 en 6 in en begint dan te ratelen, toen heb ik hem snel naar zn 5e getikt. Daarnaast kost het soms 2 tikjes tegen de pook om een versnelling hoger te komen, het voelt dat alsof ik zonder weerstand de loze ruimte in tik. Een 2e kordate tik omhoog help wel. Ook klinkt het in de 1e versnelling zetten soms met de bekende kloink, en soms bijna zonder weerstand. Aan OH of kilometers kan het nauwelijks liggen lijkt me, totaal 25k op de klok, en 1700 km geleden, in eind 2015 een uitgebreide beurt gehad bij Johan. Iemand een idee?
  5. Eindelijk een update op dit topic nu we richting 2017 gaan. Ideeën en en twijfel wisselen elkaar af. De tijd, en vooral het geld wat erin gaat zitten. Kort gerekend is daar ook een goed opgebouwde racer van te kopen. Aan de andere kant kwam ik op internet een VFR800 turbo tegen, dit is ook ontzettend gaaf om te gaan maken. En het is nog eens uniek! Wat zeggen jullie van een VFR800 Turbo?
  6. Het is nog spelen me ideeën in mijn hoofd gelukkig. Mogelijk wil ik zelf de voorbochten lassen of buigen, weet niet of het kan, maar dat is het idee. Omdat de VFR z'n mooie enkelzijdige achterbrug heeft wil ik deze er vol uit laten komen, het liefst met een uitlaat onder het blok. En vervolgens een kort lontje erop. http://www.daidegasforum.com/images/1746/mv-b3-dragster-rr-800-5.jpg
  7. Als uitlaat had ik dit in gedachten. Of Als het past, en genoeg grondspeling over houd.
  8. Goede tips allemaal! Nog niet zo gedetailleerd over nagedacht. @Vroembert, wat voor voorvork? En wiel van welke kawa? Ik neem aan dat je de kroonplaat ook vervangt?
  9. Hebben jullie, om te beginnen, tips voor gewichtsbesparingen en upgrades voorvork/vering en remmerij?
  10. Een VFR800, wat zijn de werkelijke verschillen tov een 750 afgezien van het motorinhoud? Is de techniek anders of eventueel makkelijker af te stellen/ meer vermogen uit te persen. Wat kuipen betreft, ik ben zelf vrij handig en heb straks voldoende ruimte. Dan wil ik, als circuitkuipen niet te koop zijn, deze zelf maken mbv de originele kuipen als mal.
  11. Beste VFROC forumlezers, Ik ben troste eigenaar van een in zeldzaam goede staat verkerende VFR 750 rc36I in 't wit. Hier beleef ik heerlijke uren op al rijdend op de openbare weg. Het blok, het geluid, het sturen, alles ervan bevalt mij. Stiekem ben ik hierop begonnen aan circuittrainingen en dagen tot Johan mij erop wees dat dit ontzettend zonde is, hierop heb ik een racer gekocht om de VFR te sparen van eventuele crashes enzovoort. Ik rijd momenteel een zx10-r op het circuit, maar blijf de VFR missen. Nu begon dit idee als grap, maar in mijn hoofd begint het steeds meer vormen aan te nemen. Vandaag besloten de stap te zetten en dit idee op papier te zetten in de vorm van dit topic. Om dit verhaal levend te houden zal ik proberen deze openingspost regelmatig up te daten, zo blijft het verhaal zoveel mogelijk overzichtelijk. Het idee Een circuitracer met als basis een VFR 750, RC36 I of II dat weet ik nog niet. Maar zeker is dat de fiets zal worden opgebouwd met verschillende upgrade's, circuitkuipen en zoveel mogelijk gewichtsbesparingen. Wat voor mij een voorwaarde blijft is het wel een VFR moet blijven. De motor moet als zodanig, voor een liefhebber(VFROC member), herkenbaar blijven. Het v4 geluid moet blijven leven, en de motor moet wat meer vermogen en koppel krijgen. Of hij modern wordt, of een replica ben ik nog niet helemaal uit. De start Eerst wil ik jullie kenners en liefhebbers vragen, is dit mogelijk met een VFR 750? Zoja, welk type is het meest geschikt? En hebben jullie eerste tips, waaraan ik in het begin zou moeten denken alvorens te starten met dit project? To be continued!
  12. Aiai, Deflt. Dat is best een eind rijden vanaf Salland. Wel erg leuk te zien dat er gesleuteld en geleut wordt met z'n allen! Mocht ik toevallig in de buurt zijn of komen, dan kom ik langs!
  13. Sinds een maan de Pirelli Angel GT op de VFR, prettig bandje, snel warm en erg veel vertrouwen. Ik kwam van een mpr 2 met dor 4007... Deze waren duidelijk aan vervanging toe.
  14. Dit trillen bij flink remmen ervaar ik ook! Alleen is dat nog lang niet maximaal remmen. Op het circuit, bij het aanremmen van de chicane, waar de snelheid misschien wel met 140 km/h wordt gereduceerd, constateer ik het volgende: 1. Moment van aanremmen Geen trilling, voorvork begint iets te duiken en er wordt steeds meer druk opgebouwd 2. Doorknijpen, remmen met zn 50% remvermogen(schatting) Opgebouwde druk zorgt voor een plattere voorband(meet contact met de weg=meer weerstand), trilling komt in het stuur 3. Snelheid het meest reduceren(80% remvermogen) Trilling verdwijnt, fiets remt erg hard, achterwiel blijft nog wel op de weg(komt geen moment los)
  15. Wat zie ik hier mooie dingen! Op aanraden van een mede VFR rijder die ik tegen kwam tijdens een training ga ik je een pb sturen Johan.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...