Mede vifferaars,
Vandaag mijn koppelingskorf vervangen maar heb nog een aantal vragen die ik tegen kwam tijdens het proces.
Mijn eerste vraag is of de ketting van de oliepomp niet op spanning moet staan.
Hoe ik de ketting aantrof was dat hij vrij slapjes aanvoelde maar niet zo slap dat hij een tand kon verspringen.
Als deze toch op (strakke) spanning hoort te zijn moet ik dan de kettingwielen ook
Mijn tweede vraag is van het tandwiel naast de koppelingskorf. Het laatste dubbeletandwieltje met van die veertjes zijn kan los van elkaar bewogen worden. Toen alles vast zat dat er een mate van spanning op deze 2 wieltjes waardoor de korf er niet direct vanaf ging. Ik krijg het niet voorelkaar deze weer in de veerspanning te zetten. Mijn vraag is dan ook is dit te fixen of moet ik een nieuw tandwiel kopen.
Ik heb er een foto van.
Dus deze 2 wieltjes zijn van elkaar los te bewegen zonder enige spanning.
Tot zo ver mijn vragen. Alle hulp is welkom.