-
Posts
711 -
Joined
-
Last visited
-
Days Won
7
Mhiam last won the day on July 29 2022
Mhiam had the most liked content!
Profiel Informatie
-
Geslacht
Niet ingevuld
-
Locatie
***
Uitgebreidere profielinformatie
-
Type VFR
Ik heb 'n 94-97 VFR750
-
De mijne is
n.v.t.
Mhiam's Achievements
-
Pas aangeschafte VFR750 R36-2 met laadproblemen
Mhiam replied to Redpigeon's topic in Techniek: Spanningsregelaar
Op de foto hierboven zie je ook een mosfet regelaar metd de grotere koelribben. Je draait er inderdaad zo een pc ventilator op, gewoon met dikke schroeven die mooi klemmen tussen je koelribben. Persoonlijk haal ik nooit de stekkers er tussen uit. Als je zorgt dat ze goed schoon zijn en netjes sluiten. Het probleem komt vaak als die stekker al verbrand is en men hem laat zitten met een nieuwe spanningsregelaar. Zo kun je ook een reserve SR onder je zadel leggen en vervangen als nodig is onderweg. Met volledig door gesoldeerde draden is het wisselen wat lastiger. -
Pas aangeschafte VFR750 R36-2 met laadproblemen
Mhiam replied to Redpigeon's topic in Techniek: Spanningsregelaar
Ik zou zeggen vergeet je koelpasta en aluminium plaat. Even een ventilator erop zetten en je bent klaar. Je wilt ook koeling hebben bij stilstaan en langzaam rijden. -
Mijn bandwissel bij motorport was in 10 minuten klaar,,,,,,, Ik kon zelf over de toonbank door de glazen wand achter de toonbank meekijken in de werkplaats en hem zien lopen met mijn velg en band. Éen beetje monteur wet echt wel hoe een banden wissel apparaat werkt. Maar dit zou kunnen verschillen bij verschillende werkplaatsen…… Een half uur voor een aangeleverde velg/band wissel zou ik persoonlijk gauw bij weg kopen…… Ik heb nog nooit een half uur moeten wachten op mijn aangeleverde banden/velg wissel. En we hebben het hier velg en/band los aangeleverd……..niet inclusief montage op de motor.
-
Dan mag je best vinden, ik vind het oplichting. Apparatuur is een investering die je over vele jaren terug verdient. Als je binnen 12 minuten even een band wisselt (5 jaar geleden)en €32 euro vraagt. Heb je het over 60minuten :12minuten = 5 Dus 5 keer 5 x €32 = €160 euro uur loon. (En het personeel verdient??) En dan zeg jij het is het gereedschap………….nee het is totale oplichting. Exact voor die 5 jaar betaalde ik altijd rond de €10 a €12,50 per band wissel ( los aangeleverd), met hetzelfde gereedschap en met dezelfde monteurs……. Het is gewoon graai inflatie niets anders. Omdat de meeste het toch wel betalen…..en zo te lezen het ook verdedigen. Vraag me af hoeveel mensen hier dan zijn die de €35,- ( of of 77 gulden voor de ouderen onder ons) een normaal bedrag vinden. Voor een 12 minuten banden wisselen. Loop je serieus voldaan weg met je banden wissel van €35,-? Of hou je er een ander gevoel aan over? Het moment dat iemand al op het forum vraag of €35,,- normaal is of duur........ Dat zegt mij dat hij het ook duur vind Andes zou hij het niet vragen maar gelijk betalen.
-
Een jaar of 5 geleden al bij motoport een voorwiel aan geleverd bij de balie en een andere band. Geen nieuwe band een gebruikte. Even wisselen €32 euro af tikken. Had niet gevraagd wat het zou moeten kosten, had op minder dan de helft gerekend moet ik eerlijk zeggen. Vanaf dat moment zelf gereedschap en spullen in de aanbieding gekocht bij Datona. Vanaf toen altijd zelf mijn eigen banden gaan wisselen ( inmiddels ook voor de auto) ………eenmaal de handigheid ervan onder de knie en je doet het fluitend. Ik doe niet meer mee aan die oplichting……. Toen waren de banden trouwens nog goedkoper een nieuwe voorband kocht je al wel voor €69,0 online. En dan dus de helft om hem er even op te zetten. Dacht het niet.
-
Er zijn 16 kleppen om te meten. Maar het is vaak dat de kleppen wel binnen de tolerantie staan. Al heb ik ook blokken gehad waar geen enkele klep binnen de tolerantie stond. Zelfs een blok waarvan men de waardes omgekeerd had. De inlaat allemaal keurig op 0.25 gezet, Had er 30.000 mee gereden, Toen de kleppen stand ontdekt en weer goed gezet blok loopt nog steeds als een zonnetje. Dit heeft mij wel doen fronsten of we niet allemaal voor de gek gehouden worden met de aangegeven toleranties........... Maar de kleppendeksel zal wel open geweest zijn alleen geen nieuwe kit aangebracht waarschijnlijk zo weer dicht gedaan na de werkzaamheden met de originele kit er nog op.
-
Maar daar ligt ook het gevaar. Ik heb zeker al 3 keer op de VFR meegemaakt dat juist het druppeltje een groot alarm is. Het Schuifsysteem wat in je reservoir zit, dat “push” rubbertje is van de 1 op het andere moment doorbroken. Er komt geen tweede waarschuwing van twee druppeltjes…….het is in 1 keer volledig lek. En dat kan nu op elk moment gebeuren. Ook kun je het rubber horen squaken/piepen valk voor het faalt. Maar goed, alles ter kennisgeving.
-
We hebben het hier over een remhendel niet over een koppelingshendel/kabel........ En als je slijtage/lekkage aan het druksysteem ziet, moet je er niet meer mee gaan rijden. Zeker als het gaat om je voorremmen. Een kabel kan ook altijd knappen ( maar dat is hier niet van toepassing, plus dat een kabel ook eerst nog kan rafelen voordat hij breekt......) en een druksysteem kan zijn druk verliezen. Gebeurt dit plotseling dan kun je er niets aan doen, zijn er aanwijzingen dat het aan het falen is...........niet rijden simpel. Dat was mijn insteek van mijn reactie. Niet dat andere constructies ook kapot kunnen gaan dan kunnen we alles erbij gaan halen...........het gaat hier om veiligheid! Maar wat is je punt het dat het ook een nadeel is van een kabel dat hij kan knappen? Of denk je dat een nadeel van hydraulisch niet lekkage is?
-
Voorzichtig met dat, nadeel van hydraulisch….. de druk kan ineens volledig weg zijn…….
-
Ik had onlangs hetzelfde probleem met een VFR 760 rc36ii, stationair perfect, Gewoon rustig rijden ook. Eenmaal het gas erop altijd bij 6000/7000 in houden en stotteren eenmaal er doorheen trekt de motor weer door. Ook niet lekker constante snelheid willen rijden als extra klacht. Ook geprobeerd met punten die hier boven staan………. Uiteindelijk de oorzaak gevonden, een lekke koppakking, rechter voorkant en ook een lekke casing pakking ook aan de voorkant. ( De pakking die het blok in tweeën deelt) Lekkage punt vooral achter het koelvloeistof reservoir rechtsvoor. Hele blok verwisseld en met dezelfde onderdelen er weer op gezet. Meteen lopen als de brandweer geen enkele hikkops meer. Motor had te lang stilgestaan en de pakkingen waren uitgedroogd. Nog geprobeerd met de bekende middelen om olie lekkage te stoppen, de olie lekkage stopte maar de problemen niet. Wat ik nog mis in jullie verhaal zijn de kleppen gesteld? Verbrande kleppen kunnen ook dit soort klachten veroorzaken.
-
Ik heb eventueel wel een oplossing voor je. Ik heb nog een duo seat cover liggen, deze is ideaal om over te spuiten. Laat maar weten als je interesse hebt.
-
Je kuipdelen zijn helemaal origineel zoals het hoort. Kan zijn dat je het duo seat covertje niet hebt?
-
Gewoon spraymax of colormatic gebruiken: https://www.nonpaints.com/nl/2k-blanke-lak-hoogglans-in-spuitbus-spraymax-250ml-400ml?sqr=2k blank https://www.nonpaints.com/nl/colormatic-2k-blanke-lak-hoogglans-in-spuitbus
-
VFR750 94-97 Remklauw revisie
Mhiam replied to Michiel's topic in Techniek: Banden, wielen en remmen
NR1 heeft vandaag gratis verzenden: https://www.nr1motor.nl/brake-caliper.html?motor_ids[0]=748114 -
Deed mij eigenlijk aan deze denken, inclusief het ventilatie openingetje net boven/ tussen de koplampen: