Jump to content

Mhiam

Forumlid
  • Posts

    641
  • Joined

  • Last visited

  • Days Won

    7

Mhiam last won the day on July 29 2022

Mhiam had the most liked content!

Profiel Informatie

  • Geslacht
    Niet ingevuld
  • Locatie
    ***

Uitgebreidere profielinformatie

  • Type VFR
    Ik heb 'n 94-97 VFR750
  • De mijne is
    n.v.t.

Recent Profile Visitors

1,407 profile views

Mhiam's Achievements

Zeer ervaren rijder

Zeer ervaren rijder (6/10)

  • Reacting Well
  • Very Popular
  • First Post
  • Collaborator
  • Posting Machine

Recent Badges

234

Reputation

  1. Die schakelaar zit niet vast aan je rem/koppelingshendel bij de VFR 750.
  2. Draaien van je bediening kan niet zomaar, dit zit vast met een steekpennetje in je clip-on. Mocht deze al afgebroken zijn wat ook voorkomt zou je hem wat kunnen verzetten. Anders zou je een nieuw gaatje moeten boren. Maar dit werkt zeker niet voor de gashendel kant. Dan word de stand van je pols en gashendel een beetje raar. Vervolgens heb je dan twee verschillende standen in je bediening links en rechts wat ik zelf niet mooi vind staan.
  3. Dit was de beste doe het zelf oplossing die geen geld koste. Wou ik de verhoger daadwerkelijk zelf mooi recht afvlakken (5mm) heb je wel wat ander gereedschap nodig of je moet hem wegbrengen naar een bedrijf die dat kan. En dit laten doen zouden te hoge kosten met zich mee brengen, Het oppervlak van de verhoger is veel te groot om even een net stukje (5mm) zelf af te vijlen/slijpen. En dan ga je gemakkelijk scheef/schuin. Met als gevolg dat het niet meer goed en recht en plat past op je kroonplaat. Plus je verzwakt de verhoger wel aardig door er hem 5mm dunner te maken. En de verhoger is tweedehands meer waard dan een tweedehands clip-on. Dus die verhoger wou ik ook origineel houden. En origoinele clip-ons, daar heb ik nog een verhuisdoos vol van liggen anders had ik het wellicht ook niet zomaar gedaan. Moest het ook eerst testen namelijk of het wel werkte, en dat deed het gelukkig. De clip-on die er nu op zit is dan ook niet de originele die op mijn motor zat, wel dezelfde maar van een sloop VFR. Toen het paste heb ik alles overgezet.
  4. Dit probleem had ik ook. Levensgevaarlijk want mijn killswitch kwam ook tegen het kuipdeel bij scherp sturen. Uiteindelijk zal er wel iets te verstellen zijn al aan de topkuip beugel maar daar had ik geen zin in want dan moet je alle kuipdelen weer afstellen. De optie`s die dan over bleven waren het geheel er weer af halen, wat ik eigenlijk niet wilde vanwege de zit houding. De optie die ik gedaan heb is een halve centimeter van de onderkant van de clip-on afgevijld. Voordeel is dat er dan geen knoppen meer tegen het kuipwerk aankomen met scherp sturen. Tweede voordeel is dan de voorvork er dan ook weer 5mm dieper in valt en het geheel veel steviger zit dan halverwege zoals hij origineel zit. Bij mij kon ik dan ook de clip-on licht bewegen/buigen als ik er aan ging hangen. Nadeel is dat de verhoging dan geen 2cm meer is maar 1,5cm, wat voor mij nog steeds voldoende was. Superbike stuur was geen optie omdat je dat moet gaan zagen in je kuipwerk. Hoe vijl je netjes een paar millimeter van de clip-on? Even bij de bouwmarkt een pvc buis halen. Deze past er precies in, eventueel met 1 rondje plakband. Vastdraaien op de gewenste diepte en dan in de schroefbank en met de handvijl rustig schaven/vijlen tot aan de pvc buis. Ben je meteen mooi haaks en recht.
  5. Mocht het de stationair afstelling niet goed staan zou je hem nog wel moeten kunnen starten door met de gashendel te spelen. Zeker met een warme motor. Maar als de motor eerst wel normaal loopt en reageert op de gashendel en choke, dan bij warmer lopen opeens in toeren gaat stijgen 3k. Wellicht ook eens kijken naar je carburateur inlaat rubbers, of de klemmen wel vastzitten en of er geen rubber gescheurd is. Bij het warm worden van de motor, dat er dan pas valse lucht binnen komt via de inlaat rubbers. ( ze worden zacht van de warmte) En zelfs zoveel lucht dat de motor afslaat?
  6. Spanningregelaar kan perfect werken en goede waardes geven tot dat hij heet geworden is en dan opeens raar begint te doen voordat hij echt kapot is. - Stekkers controleren van de sr en startrelai. - Dynamo en sr doormeten. - (Benzine pomp kan ook het probleem zijn.) Ook even kijken naar de stekker van de cdi of er geen corrosie op zit.
  7. Top dat ziet er weer netjes uit, dat mocht wel na 30 jaar J
  8. Ik zou helaas even wachten tot je die twee ringen (12,13) ook hebt samen met nieuwe veren. Anders kun je de boel dan weer open maken.
  9. Die twee ringen (12,13) horen er wel in. 1 is plat en de ander heeft een curve. (De ingeslagen koppelingskorf hoef je eigenlijk alleen een beetje op te schuren en gangbaar te maken. Met sterkere koppelingsveren gaan de platen er gemakkelijk weer overheen. Hoe meer je eraf haalt hoe losser de platen komen te liggen en dan kunnen ze weer gaan rammelen. Haal je de boel over een jaar weer open zul je weer ingeslagen puntjes hebben gewoon omdat het aluminium is.)
  10. Dat ga je denk ik niet zomaar los vinden. Zonder dat is de bok eigenlijk onbruikbaar, dat gaat meestal als set. Hier nog een complete middenbok, niet duur: middenbok
  11. Als de motor op de voorste twee cilinders loopt en je hebt nog geen oplossing. Draai dan eerst de carburateur even 180 graden om, motor weer starten ( alle kabels gewoon los laten) en dan kijken of de twee achterste het nu wel doen en de voorste niet. Dan ben je weer dichterbij het probleem.
  12. Kopt de pomp word aangestuurd door de cdi. (toeren/snelheidsafhankelijk) Bij het indrukken op de startknop begint de pomp pas om de zoveel seconden iets te doen. ( stationair) Dus als de carbs leeg/leger zijn duurt het even voordat de motor begint met starten/lopen. Start niet te lang door, een aantal seconden wachten en dan pas opnieuw proberen. Zo kan de brandstof ook even verdampen en de carbs zich vullen. Sluit anders eerst gewoon alleen een slang aan op de carbs, rechtop aan bijvoorbeeld een stok met een trechter. Benzine erin gooien en dan starten. Loopt de motor eenmaal dan op de gewone manier de pomp sluiten. Niet rechtstreeks op de accu, dat is alleen als je even wilt kijken/horen of de pomp het nog doet.
  13. Mhiam

    Schroeven

    https://nl.aliexpress.com/item/1005001368444711.html?algo_exp_id=01c9a98e-a19d-40fb-925f-7f891a987930-3&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A https://nl.aliexpress.com/item/1005005936492812.html?algo_exp_id=01c9a98e-a19d-40fb-925f-7f891a987930-5&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A https://nl.aliexpress.com/item/1005006151850739.html?algo_exp_id=01c9a98e-a19d-40fb-925f-7f891a987930-10&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A https://nl.aliexpress.com/item/4000563726446.html?algo_exp_id=01c9a98e-a19d-40fb-925f-7f891a987930-0&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Ik krijg deze links te zien bij de link hierboven.
  14. Die bocht ga je prima redden, je kunt de slang iets langer laten zodat het een wat flauwere bocht maakt, maar dat spreekt voor zich. Zo kun je ook eens een keer een stukje afsnijden mocht het puntje naar het filter een keer beschadigen reken met wisselen van filters. Op die bocht staat echt niet zoveel spanning op als jij wellicht denkt. Daarom staat "scherpe" ook tussen aanhalingstekens in.
×
×
  • Create New...